Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19401 til 19420 af 27496
-
Vægtøgning i 40-50 års alderen
ForumindlægHej jeg har fået mine eksamensspørgsmål til min 1.g eksamen i biologi, men et af spørgsmålene kan jeg simpelthen ikke finde svaret på. Spørgsmålet er hvorfor man ofte begynder at tage på, når man bliver 40-50 år, selv om man hverken spiser mere eller nedsætter sit aktivitetsniveau. Jeg i... -
CENCORER
ForumindlægVille det ikke være dejligt at vide/se sin cencor før man skal til eksamen? Jeg kunne ihvertfald godt tænke mig oplysninger om: MIDTFYNS GYMNASIUM Jens Uffe Hansen i matematik SVENDBORG GYMNASIUS Adda Hæstrup i historie HORSENS STATSSKOLE Rune Lehmann Nielsen i biologi Håber der er nogle der ... -
muskelceller
ForumindlægJeg sidder og læser til biologi eksamen, og har nogle spørgsmål som ikke kan finde ud af, nogen kan hjælp med det. tak 1) hvilke processer sker i muskelcellen når en nerveimpuls rammer den? 2hvorddan kommer ilt ffra luften og hen til en celle? 3)hvorfor det er vigtigt for muskelcellen at få i... -
Cellemembranen??
ForumindlægHej! Jeg skal til biologi C eksamen om et par dage og sidder og kigger lidt på de spørgsmål jeg har mulighed for at trække. Der er et spørgsåm omkring cellerne, hvori der indgår et underspørgsmål som hedder: • En vurdering af hvilken rolle cellemembranen spiller for opretholdelsen af e... -
Hjælp med betaling.
ForumindlægHejsa jeg læser på Stx og skal op i mundtlig Biologi (A) 24. timers eksamen. Jeg trækker et spørgsmål på mandag d. 24. juni. Er det noget du kan hjælpe mig med, så må du MEGET gerne skrive til min mail [email protected] eller på tlf. 27 13 69 49. vh. Oktay Bagiran -
Punktforurening
ForumindlægHey, jeg sidder med et spørgsmål jeg skal forberede til biologi eksamen, spørgsmålet er: Forklar hvad der sker i et vandløb i forbindelse med punktforurening med organisk stof. Mit problem er at jeg ikke rigtig kan finde ud af hvad "punktforurening" betyder. Jeg har fået at vide... -
Idéer til en KREATIV planche
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til den her fremlæggelse, da det er imorgen jeg skal fremlægge om biologi for 7 klasserne. Jeg har først i dag trukket et fag, så jeg har ingen idéer til planchen. Så derfor beder jeg inderligt at i vil give mig nogle fantastiske idéer! Mine emner er om skoven ... -
Gødningssalte
ForumindlægHej. Jeg sidder lige med et spørgsmål i biologi som jeg ikke helt kan svare på. Nævn to gødningssalte og nævn to molekyler, hvori de to gødningssalte indgår i hos planten. Jeg tænker at nitrat og ammonium nok er svarene på et af spørgsmålene, men jeg er lidt usikker på hvilket et af dem. Hvis... -
HJÆLP! Stamceller - transskriptionsfaktorer - induktiv metode
ForumindlægHej, Jeg skriver om stamceller i AT i fagene religion og biologi. Jeg har problemer med at finde en kilde, som forklarer en induktiv metode ved forskning af stamceller. Forskerne har forsøgt at finde transskriptionsfaktorerne, som er essentielle i ES, og dette måtte have foregået ved en indukti... -
Primærproduktion og græsningsfødekæde?
ForumindlægHej... Jeg sidder lidt fast her i min eksamen i biologi... Har 2 spørgsmål, jeg håber nogen kan hjælpe med.. 1. Hvilke faktorer der kam have indflydelse på planternes primærproduktion? 2. Diskussion af planternes rolle i græsningsfødekæde, samt hvorfor planterne er afhængige af nedbryderfødekæ... -
Læge
ForumindlægHej mit navn er Daniel. Jeg har lige afsluttet 1.g og starter i 2.g den 14 august... jeg har et snit på 7.8 da jeg fik 7 i 3 aflustende fag (biologi, samfundsfag og medie) jeg kom dog til eksamen i medie og fik 10 (let). er der stadig håb for en ivrig studerene der drømmer om at hjælpe andre ig... -
Meiose
ForumindlægHej.. Jeg står og skal til biologi-årsprøve. Vi har fået nogle opgaver til "hjælp", et af spørgsmålene lyder sådan: "Hvornår i barnets udvikling (fra det befrugtede æg til fosteret er født) afgøres det, om vi bliver mænd eller kvinder? Jeg mener selv det sker ved meiose (kønsce... -
baseparringsprincippet og proteinsyntese
Forumindlægjeg sidder og læser op til årsprøve i biologi, og kan ikke finde ud af hvordan man finder baserækkefølgende jeg har forstået at A sættes over for T og C overfor G men jeg kan ikke forstå hvordan man skal lave rækkefølgende.. kan I ikke komme med et eksempel på en rækkefølge og forklare den... de... -
Genoverførsel til planter??
ForumindlægHey derude.. Jeg er i gang med at gennemgå nogle repetitionsspørgsmål i Biologi B. Blandt andet denne: "Forklar genoverførsel til planter i forbindelse med planteforædling" Hvad skal svare her? Har ingen anelse om hvordan jeg skal gribe det an, håber på noget hjælp fra jer derude! ... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægNu ligger landet sånt' at jeg skal op i biologi C på mandag. Så jeg tænkte på om nogen kunne komme med et bud, på hvordan et spørgsmål lyder, jeg kan trække? - altså jer der har erfaring. - Det er mest for at se hvad jeg kan forvente, og hvordan jeg skal forholde mig til den råde tråd. -
Forsøg? :S
Forumindlæghejsa... jeg skal op i biologi i morgen og jeg har fået besked på at fortælle hvilket forsøg man kan lave, nu hvor jeg har om mikroorganismer og infektionssygdomme... ... nogen af jer der har lavet forsøg som kan relatere? for jeg kan bar ikke finde på nogen selv.. Mvh. Misser <3 -
hhx eller stx
ForumindlægHar brug for et svar så hurtigt som muligt!!! Hej jeg er lige startet på hhx har gåer her i lidt over en uge det interessere mig overhovedet ikke og jeg fortryder lidt at jeg har taget det. Jeg er ikke særlig god til matematik. Jeg har altid klaret mig godt i engelsk, dansk, geografi og biolo... -
Forvirret
Forumindlæghejsa jeg har et spørgsmål jeg er lidt forvirret over hvad jeg engang skal blive og har besluttet lidt at jeg gerne vil noget med it men nu forstår jeg bare ikke om jeg skal tage stx eller hhx, nogle der har forslag? er bare ikke så vild med biologi, natur/teknik osv. men er totalt... -
Dobbeltstrenget plasmid - Gendannelse?
ForumindlægHej allesammen! Har gennemrodet min biologi bog for at finde ud af følgene spørgsmål men uden held. Ville høre om nogen af jer var i stand til at hjælpe mig? Spørgsmålet er følgende "Hvorfor gendannes dobbeltstrenget plasmid-DNA, men ikke dobbeltstrenget kromosomalt DNA" Har sel... -
Lektiehjælp søges!!
ForumindlægHEj Jeg er en pige, der lige er startet i 3g her efter sommerferien!! Jeg søger noget hjælp til lektierne i: Matematik(B), Biologi(B og A) og eventuelt Musik(A)! Ca. 1 til 2 gange om ugen.. Bor tæt på Sønderborg (Sønderjylland)- Løn aftales:) Mvh. :)
