Søgning på: srp engelsk religion. Resultater: 19401 til 19420 af 35259
-
Metoder
ForumindlægHej allesammen Jeg skriver AT i historie A og Religion C Jeg skriver om Luther, hvor jeg skal analysere de 95 teser samt den lille katekismus. I historie skal jeg analysere 2 kilder. I historie har jeg lavet kildekritik, dog er jeg i tvivl om religionsdelen. Desuden er jeg lidt i tvivl om om m... -
AT - CIVILISATIONERNES SAMMENSTØD. HELP!
ForumindlægHej Hvordan kan dette belæg forklare MUHAMMEDKRISEN: den økonomiske moderniseringsproces og de sociale forandringer i hele verden er med til at skillle mennesker fra deres lokalt besteme identitet. det svækker også betydning af nationalstaten som en identitetsskabende faktor. flere steder har ... -
Kristendommen!
ForumindlægHej!Er der nogen der kender en hjemmeside hvor man kan snakke med nogen angående om kristendommen... sig ikke søge ind på google osv... der findes jo en hjemmeside der hedder islam.dk, men der findes desværre ikke en hjemmeside der hedder kristendommen.dkHvis der nogle derude der kender en god hj... -
hjælp til metodeafsnit i synopsis
Forumindlæghej alle :-) er igang med min første synopsis der står mellem dansk/religion og biologi jeg har om stamceller og etiske spg. men der jeg søger hjælp til, er en der vil se min opg. og afgøre om hvilke metoder jeg har brugt og hvordan jeg skal skrive det ned ? på forhånd tak og god vinterferie ! :D -
KULTUR FAG - KINA!
ForumindlægHej alle. vi er ved at skrive opgave i NF - Historie, religion og samfundsfag. Vi har om kina, jeg har fået det opgave at Vurdere hvordan Kina legitimere den økonomiske udvikling. Er der nogle der har nogle forslag, som jeg kan gå ud fra - og få inspriation. tak på forhånd og forsat go... -
har brug for hjælp til at finde et emne..
Forumindlæghej. Jeg skal skrive en historieopgave, men kan ikke finde på et emne at skrive om.. der står dette i mine papire: 1. Redegøre for begreberne nation - nationalisme 2. Analysere forskellige opfattelser af det at være dansk 3. vurdere hvilken betydning begrebet danskhed har for vores selvopfatte... -
Haster
ForumindlægHej. Jeg er en pige, som er 16 år gammel, som går i 9 klasse. Vi har alle fået en opgave om religionerne hvorimod jeg har valgt ''Scientology'' nu hvor jeg ikke kender det så godt, så vil jeg lige spørger jer om i har nogle sider/links som i vil anbefale mig i at læse(Matriale).... -
nogen forslag ?
ForumindlægAT - eksamen er igang ,, Min hovedfag er Religion og Samfundsfag, mit emne er indvandrer i Dk, er der evt. nogle som har nogle forslag til en problemformulering - Det jeg indtil videre har tænkt på er : Problemformulering : hvilken betydning har integration af indvandrer for det danske samfund? m... -
Skelnen mellem indefra- og udefra synsvinkel og etisk sagligt arbejde.
Forumindlæg1) Vurder hvorfor det i religionsfaget er vigtigt at skelne mellem indefrasynsvinkel og en udefrasynsvinkel. 2) Hvordan arbejder man etisk sagligt i religionsfaget? Jeg har religion på E-learning og sidder nu med en aflevering, hvorfra jeg ikke kan komme videre, da jeg simpelthen ikke kan svare... -
deisme
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål ang. oplysningstiden og religion:Deisme: Gud har skabt verdenen men griber ikke ind i verdenes gangHvad menes der helt præcis med at Gud ikke griber ind i verdens gang.... Menes der at man ikke længere tror at Gud dømmer/straffer mennesket hvis man gør noget "forker... -
Jesus - Getsemane have!
ForumindlægHej...jeg er ved at læse op i religion... og er i gang med at læse om Jesus i Getsemane og der står i Mk. 14, 51-52. at lige efter pågribelsen af Jesus var der en mand iført et laget, og han var nøgen inden under.. - hvem er denne mand ? for det lyder ikke til at han er en af de 12.. de sov jo..h... -
Etik - Singer, Kemp og løgstrup
ForumindlægHey kloge mennesker..Skal op i min sidste eksamen(Religion) mandag. Er bare helt blank på en række personligheder indefor etikken.Der findes to hovedskoler indenfor etikken: Pligtetikken(Kant) og nytteetikken(Bentham). Men derudover er der en række "underskoler"?Mit spørgsmål:Nogen der ... -
Kinas kulturrevolution
ForumindlægHej Jeg håber virkelig der er en der kan hjælpe! Jeg er ved at blive sindssyg :) Jeg skal bruge noget information om Kinas kulturrevolution, og synes slet ikke, at jeg kan finde noget så basalt som, hvad og hvorfor? Var kulturrevolutionen kun, at Mao ville afskaffe religion - eller bestod den ... -
Dump af eksamenen?
ForumindlægHej. Jeg skal til religion c eksamen her i morgen og jeg har 4 i årskarakter. Jeg kan virkelig ikke lide faget og tror ærligt ikke at jeg består, da jeg ikke kan nå at få læst hele pensum. Hvis jeg ikke består eksamen men har 4 i årskarakter, vil jeg så bestå faget og stadig blive student? -
Yacoubians hus
ForumindlægHJÆLP!! Er der nogle der har læst ''Yacoubians hus'' eller er jeg så heldig at nogle har analyseret bogen på enten den ene eller den anden vis? Den kan jo analyseres med udgangspunkt i mange aktuelle emner som kvinder, politik, religion osv.. Men er der nogen der har noget analy... -
10 klasse:
ForumindlægHej, jeg skal i 10. klasse efter sommerferien, og vil allerede nu begynde, med at forberede mig. Hvilke emner har man hovedsagligt om i de forskellige fag? Historie?, Biologi?, Samfundsfag?, Matematik?, Fysik og kemi?, Religion? osv. Eventuelt: Hvad i havde jer der gik i 10. om?? Tusinde tak ... -
indvandring
ForumindlægNogen der har nogen ideer hvad en familie/menneske/person kan støde på når den flytter ind i et nyt land?Jeg har selv skrevet sproget, og religion.Altså hvis man ikke kender sproget, kan det blive et problem. På samme måde, hvis samfundet ikke acsepterer ens religion kan det også blive et problem... -
AT "det videre arbejde"??
ForumindlægHej alle! I AT - hvad er det så egentlig præcis "det videre arbejde" dækker over? fx har jeg religion og biologi om abort - hvad er det så? Fx om det er en ide at flytte abortgrænsen ud fra hva jeg ved om foster og med etik osv, eller er det hvad jeg konkret ka gøre?? jeg er forvirret :... -
AT ska man ha en konklusion?:p
ForumindlægHey! Lyder nok idiotisk, men SKAL man skrive en konklusion i sin AT opg.? Det bare fordi jeg skriver om abort ud fra biologi og religion (Etik) så aner ikke hvordan man ka konkludere på det? altså er konklusionen at "sådan udvikles et barn, og det her er etisk korrekt"? det ka man jo ik... -
Søger jøder og sikh
ForumindlægJa overskriften lyder lidt mærkelig men min veninde og jeg er igang med en projektopgave og vi har et emne der hedder tvangsægteskab i forskellige religioner. Vi har nogle spørgsmål vi gerne vil have stillet til en jøde så hvis der er nogen der er friske så skriv endelig! Det haster nemlig ...
