Søgning på: dispositioner til eksamen i mundtlig matematik. Resultater: 19461 til 19480 af 65601
-
Dansk Eksamen - Romantikken
ForumindlægJeg skal til eksamen i Dansk om ikke ret lang tid og har trukket fordybelsesområdet Romantikken, men jeg er tom for idéer til hvad jeg vil analysere. Det må både være tekster, eventyr, lyrik, malerier osv. bare det er skrevet i romantikken. I klassen har vi arbejdet med "Guldhornene" af... -
Mdt. eksamen religion/fysik
ForumindlægJeg skal op i religion og fysik, så heraf mine spørgsmål:- Hvad skal man gøre til religions-eksamen, for at gøre noget ualmindeligt godt? Hvad trækker op? Og Hvordan foregår det?Jeg er ikke så hård til fysik; er selvstuderende i år i håb om at give det en ekstra tand denne gang, da jeg ikke var i... -
Eksamen i Fysik (B)
ForumindlægGoddag..Jeg skal snart op til studentereksamen i Fysik B-niveau. jeg har så lige repeteret emnet Mekanisk energi, effekt og nyttevirkning. Jeg kunne derfor fx godt tænke mig at vide hvad der skal til at score et 13-tal, ikke fordi jeg lever og ånder få at få den karakter. Men af ren nysgerrighed.... -
AT EKSAMEN - nyt materiale
ForumindlægHej! Jeg er igang med at forberede mig til AT-eksamen på tirsdag. Jeg har emnet: autisters kommunikationsvanskeligheder, under overemnet "kommunikation". Jeg arbejder med Engelsk A og Psykologi B. Jeg har arbejdet lidt videre med inklusion af autister i den almene folkeskole, men ved ik... -
Eksamen ELISA og antistof
ForumindlægKan man godt sige at vores immunforsvar kan skelne mellem egne cellers overflader (antistoffer) og fremmede celle- eller virusoverflader (antigener). Er lidt i tvivl om jeg har forstået antigener og antistoffer korrekt? jeg har også lidt svært ved at forstå forskellen mellem direkte ELISA test ... -
AT eksamen - NASA Spinoffs
ForumindlægHey, nu er det fjerde gang jeg stiller dette spørgsmål, så jeg håber på denne gang at få et svar eller to ^^ Mit emne er: Rejser (overemne) -> Teknologihistorie (Alle de mange brugbare hverdagsting der kom ud af rumprogrammet, de såkaldte Spinoffs, som nasa oprettede og endnu kører.) Jeg h... -
kildehenvisning i til skriftlig eksamen
ForumindlægHej ( : Jeg skal op til skirftlig eksamen i afsætning A i morgen. Og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at vide, om jeg skal lave en kildehenvisning (CTRL+F), hver gang jeg henviser til en model eller begreb? Altså f.eks. hvis jeg nu vil komme bruge smuk-modellen skal jeg så lave en hen... -
24 timers eksamen - Ørestad
ForumindlægJeg sidder lige nu og er igang med 24-timers eksamen i naturgeografi og det ville derfor være lækkert, hvis der var nogle, der kunne hjælpe. Emnet er Ørestad og følgende spørtgsmål skal besvares: Hvilke muligheder har Ørestad for at leve op til de planmæssige mål i lyset af Københavns udvikling? ... -
Eksamen Folkedrab i Rwanda
ForumindlægHej Alle jeg har trukket emne i dag til min eksamen i Historie og trak folkedrab. jeg fik kun 2 kilder, en om rwanda og en om Nurnburger retsagerne.. jeg skal så lave nogle problem stillinger. Jeg har lavet disse indtil videre: hvordan opstår et folkedrab. kunne det internationale samfund have fo... -
fysik eksamen. mangler lidt idéer.
Forumindlæghej jeg sidder til en afsluttende fysik eksamen. jeg går på 2. år HTX. jeg skal "belyse nogle af de fysiske aspekter, der har med benzin eller diesel-drevende biler at gøre. her tænkes både konstruktion, mekaniske dele samt dens præstationer" så hvis nogle kunne komme med nogle bud på h... -
HASTER! analyse hvordan eksam C - STX
Forumindlæghej gutter (hvorfor pokker er i her så sent aligevel?) Jeg skal op i 24 timers eksamen i morgen, den startede i morges. jeg trak Stevie Wonder - Master Blaster. Og jeg sidder fast! jeg kan bare ikke komme igang, hader teori! nå, men i vært fald er jeg i den fucked situation, at jeg jo skal havde ... -
Dansk Eksamen HHX 24.05-2012
ForumindlægJeg var oppe i Dansk skriftlig eksamen i Torsdags hvor jeg skrev om opgave 1.. Det var en reklame analyse af Landbrug og Fødevarer men problemet var at jeg ikke var helt sikker på budskabet med reklamen.. - Kom frem til at de ville ændre deres dårlige omdømme og image med de mange argumente... -
Eksamen, Vorherrebevares! af Tove D.
ForumindlægJeg har trukket fordybelsesområdet "kvindeliv" til min dansk eksamen. Hertil har jeg valgt at analyse teksten "Vorherrebevares!" af Tove Ditlevsen og perspektivere den til "Som englene flyver" af Naja Marie Aidt. Derudover vil jeg selvfølgelig også gerne komme ind ... -
HJÆLP EKSAMEN OG INGEN SVAR !!
ForumindlægHej jeg skal snart til eksamen i teknologi, og jeg har et spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på. Når nu jeg har lavet en rapport og et produkt sammen med en, og vi skal lave en individuel power point. Må den så kun indeholde det samme som rapporten ? Jeg tænker, at de ideer jeg fik... -
Eksamen i medier og meningsdannelse
ForumindlægHej Studieportalen.dk Jeg har trukket emnet medier og meningsdannelse til eksamen. Jeg skal op i morgen. Jeg har rug for hjælp til hvad jeg skal fokusere meget på. Jeg har følgende bilag; Helle Thorning nedturen, Kan 1236000 seere tage fejl, Berlingske barometer, sådan undgår politikerne, at ... -
Biologi eksamen - problemformulering
ForumindlægHejsa alle sammen! :-) Jeg har trukket enmet "Energi i et økosystem. Fotosyntese og respiration" til eksamen, og jeg har 24-timers forberedelse. Med til emnet hørte artiklen http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/nogen-snegl-stjaeler-gener-fra-alge. Jeg ville sætte kæmpe pr... -
Musik eksamen, c-niveau?
ForumindlægHejsa! :) Jeg skal til musik eksamen på c-niveau her på tirsdag, og er desværre i den uheldige situation at jeg faktisk ikke er helt sikker på hvad det går ud på? :/ Ved at vi skal spille et nummer som vi har forberedt.. Vi har lavet sådan et musik "projekt" om et band/kunstner ... -
Perspektivering til historie eksamen.
ForumindlægHey. Jeg ville lige høre hvordan jeg bedst inddrager det vi har gennemgået i historie til eksamen? Er det okay bare at fokusere på det man har fået udleveret og så perspektivere til gennemgået stof efter den reélle besvarelse af opgaven, eller skal man på en eller anden måde få det med ind ... -
Historie Eksamen problemformulering
ForumindlægHej Alle :) Jeg skal til historie eksamen imorgen. Jeg har om emnet mellemkrigstiden - den kolde krig, hvor mine kilder består af: 1.Præsident Wilson's 14 punkter 2. Lenin om sovjetmagtens nærmeste opgaver. 3. Trumandoktrinen. 4.Ungarnsopstanden 1956, Studenternes krav: 22 oktober... -
keplers 3. lov - eksamen
ForumindlægHej, skal til eksamen i fysik c i morgen og er lidt i tvivl om keplers 3. lov Nogen der kan forklare mig det ud fra det her: T2/a3 = en planets omløbstid T og middelaftstanden (halve storakse) a, har samme værdi for alle planeter. Planeterne følger hver sin ellipse, hvis halve storakse har...
