Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 19481 til 19500 af 156338
  • Hvor foregår fotosyntesen og respirationen?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal op i biologi i morgen og skal svare på dette spørgsmål. Jeg har allerede skrevet lidt, men jeg har ikke svaret på dette spørgsmål. Al hjælp er vekommen. Tak.
  • Aflæsning af graf over temperaturreceptorer

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Nogle der kan hjælpe med, at aflæse denne graf om temperaturreceptorer. Det er ift. biologi og følesansen. Tak på forhånd!
  • Hvad er stofskifteprocesser?

    Forumindlæg
    Hvad er stofskifteprocesser hvis i skulle forklare det til en person der slet ikke har sat sig ind i det ? :s Skal nemlig snart til mundtlig biologi-eksamen. På forhånd tak. Kh Rebecca 1.g
  • Fag

    Forumindlæg
    . hvad kan det ene fag som det andet ikke kan? (Biologi og dansk) Jeg har skrevet om fedme og et realityprogram.
  • Hvorfor findes/ findes der ikke skovflåter?

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive en rapport i biologi, men jeg kan ikke besvare ovenstående spørgsmål. Kan I? På forhånd tak!
  • (EKSAMEN I MORGEN) Transportprocesser i hverdagen

    Forumindlæg
    Er der en del kunne forklare mig hvordan viden om transportprocesser bruges i hverdagen, samt hvilke der forgår i kroppen? Jeg skal op i Biologi i morgen, og dette er det eneste jeg er i tvivl om.
  • Hjælp til et eksamensspørgsmål!

    Forumindlæg
    Hej derude! :) Jeg skal i et af mine eksamensspørgsmål i biologi forklare mandens sædcelleproduktion og den hormonelle regulering. Hvad vil den hormonelle regulering sige?
  • Nedarvningsmønstre

    Forumindlæg
    Hej! :) I et af mine eksamensspørgsmål i biologi skal jeg gennemgå de genetiske grundbegreber og nedarvningsmønstre, men jeg forstår ikke hvad der menes med nedarvningsmønstre. Er der én der kan forklare mig det begreb?
  • planters fomering?

    Forumindlæg
    hej, jeg er igang med at lave en biologi opgave, om planters fomering og så skal jeg vide om pollen er det hanlige i blomsten eller det hunlige i blomsten;)
  • Skal man aflevere synopsis til lære og censor?

    Forumindlæg
    Hej. Nogen der ved om man skal aflevere sin synopsis til lære og censor til biologi B eksamen?. Mange tak for hjælpen.
  • Hjælp !!

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave i biologi om at vi skal finde ud af "hvor mange måder planter kan formere sig på" Jeg kan virkelig ikke finde ud af det , så please hjælp mig ?? ;* Therese
  • Sprøgsmål om dyreliv

    Forumindlæg
    Hej Jeg har dette spørgsmål i biologi: Hvor stor en procentdel af alt dyreliv på jorden findes i havene? Tak på forhånd
  • De fleste aminosyrer dannes på baggrund af mere end 1 triplet?

    Forumindlæg
    Som overskriften lyder (fra en biologi bog). Men jeg synes kun jeg ser 3 nukleotider (=1 triplet) ud fra de enkelte aminosyrer?
  • Zoolog - løn

    Forumindlæg
    Hejsa. Hvis man vælger at læse zoologi eller dyrefysiologi( som speciale i biologi), hvor kan man så arbejde, hvis det ikke lige er på gymnasiet? Og hvad er lønnen? Har hørt den skulle være lav
  • HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej folkens. Nogen der har skrevet SRP eller en opgave om medicin, i fagene matematik og biologi? Hilsen Sille :)
  • Syltning af fødevarer

    Forumindlæg
    Hej Jeg har problemer med at svare på dette spørgsmål til min biologi rapport om osmose: - Hvorfor kan fødevarer holde sig, når de syltes eller saltes? Tak på forhånd
  • GMO og etik

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive om brugen af CRISPR på afgrøder, og tænkte om nogle havde et par ideer til en problemstilling. Skal skrive i fagene dansk og biologi.
  • hjælp

    Forumindlæg
    Hej jeg har en terminsprøve i biologi og det ville være super dejligt hvis der var nogen der kunne sige nogle af de mest typiske ting man ville blive spurgt om og et svar hvis muligt
  • Genetik

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at skrive en biologi rapport om Genetik, er der nogle der ved hvad et genkort er. Jeg skal forklare om jeg er imod eller for det? :)
  • Enzymer

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg er igang med en biologi opgave om enzymer men kan ikke finde ud af hvor man kan finde enzymer i hjemmet hvis der er nogen der ved det så pleace hjælp mig