Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 19481 til 19500 af 48309
-
spørgsmål angående reglerne for at gange snittet
ForumindlægHej Jeg overvejer at søge ind på farmaci, hvor der er et adgangskrav som lyder, at man skal have et gennemsnit på 6,0 i fagene matematik A, fysik B og kemi B. Gælder det også for gennemsnittet af de 3 fag at man må gange det med 1,08, hvis man søger ind på uddannelsen inden 2 år eller er ens s... -
Noter
ForumindlægNogen der har noget der minder om noter (gode) til a niveau i mat, skal op på mandag, og har ingen noter...:/ -
1g. årsprøveark??
ForumindlægHej, Nogen som ligger inde med sidste års matårsprøve for 1.g...Eller nogen som ved hvor man kan finde det henne?//Madsing -
HJÆLP!! Engelsk outline "the stolen generation"
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave min outline omkring "the stolen generation" Jeg har brug for noget hjælp til nogle punkter jeg kan komme ind på, da jeg er temlig "lost". - vis der er nogle der har en outline omkring the stolen generation, ville jeg også meget gerne se den, da det e... -
spørgsmål til fysik om brydning
Forumindlæghej jeg sidder lige og læser til fysik-eksamnen. Så vidt jeg har forstået er brydningsvinklen mindre end indfaldsvinklen når det stof det brydes i har en lavere brydningsindeks end det stof det kommer fra og omvendt...har jeg forstået det korrekt??? -
Årskarakter?
ForumindlægHVad bruges årskarakterne til på STX?? Vi fik for ikke så længe siden standpunktskarakterer, men vi mangler altså fortsat års samt afsluttedefags karakter. Kan lærerne finde på at trække en ned når de giver årskarakterer?? Eller ser på ens standpunktskarakterer, som man har fået i løbet af året o... -
Nyt forum: Studiebladet
ForumindlægSom de fleste nok har opdaget, udsender Studieportalen.dk et nyhedsbrev hver 14. dag med artikler, interviews o.s.v. I dette forum er alle velkommne til at kommentere artikler og komme med ideer til nye artikler. Update sommer 2014: Studiebladet er tilbage. Vi udgiver igen artikler hver 14. dag ... -
Dansk eksamenssæt
ForumindlægHej..Som bekendt kan man ikke få fat i de gamle eksamenssæt til skriftlig dansk på uvm.dkSå jeg tænkte på, om ikke nogen ville fortælle hvad emnerne var i de forrige eksamenssæt.. Vi kunne eksempelvis lave en liste med emnerne i de sidste 5 år.. og skrive titlerne på stilene op.. (der er vel 5 st... -
vorwerfen
ForumindlægNogen der vil lave en meget let, og ikke kringlet rettelse på denne tekst:på forhånd tak for hjælpen:)Die reise zum MeerAber eigentlich es errinern mich von ein buch wir haben lasen, es heisst „Die reise zum Meer“. Und es handelt von einen jungende junge der malte heisst. Malte und seine Mutter ... -
Udannelse spørgsmål bestået faget?
ForumindlægHej alle, jeg sidder her og tænker hele tiden på mine karakter i matematik, jeg har nu fået 4 og 02 i matematik. Og da jeg skal bestå faget for at komme ind på min drømmeuddannelse skal jeg bestå faget. Men HVORFAN regner man det ud, er så dårlig til mat at jeg ville sige jeg får disse karakter: ... -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægHvor mange eksamener kommer man i alt op i på gymnasiet stx her i 2012 ? -
Trykte reklamer - perspektivering
ForumindlægHejsa Jeg har trukket "trykte reklamer" i dansk, og har derfor valgt denne reklame fra Knorr Béarnaise. Jeg er kommet til punktet "perspektivering", og kunne derfor godt bruge en masse eksemplarer på, hvad jeg kan perspektivere til. -
hjæææææææælp haster
Forumindlægbud på hvilke underemner man kunne skrive til middelalderen og evt. tekster til underemnet:-) på forhånd tak -
Spansk skriftlig årsprøve
ForumindlægJeg sidder og skal til spansk skriftlig årsprøve i morgen, og jeg føler bestemt også, at jeg har rimelig godt styr på alle mine notater. Men kan man finde ud af på nogen måde hvad for et overordnet "emne" opgaven kommer til at handle om? Nogle af de foregående eksamener i spansk skrif... -
hjælp til afsætningseksamen A
Forumindlægjeg har skrevet om hvordan Vestas kan markedspenetrere sig på det kinesiske marked. Aner ikke hvad jeg skal fremlægge om projeket, da jeg synes at alt det relevante er med. Nogle der kan hjælpe? det ville jeg være taknemmelig for.. -
Noter fra spektrum
ForumindlægJeg er lige blevet færdig med fysik b, tog 2. prøveforsøg og har derfor lavet noter til næsten 300 sider fra Spektrum 1 og 2. Så ville jeg høre om der stadig er nogle der bruger dem eller om de bare er blevet smidt ud. Hvis der ikke var nogen der bruger dem gider jeg ikke rigtig uploade dem her. -
Hvor kan man øve Ekstemporal tekster (oversættelser)?
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i engelsk snart! og jeg er så spændt/glæder mig. En ting som jeg gerne vil øve mig på, er ekstemporal teksterne (oversættelserne. Fordi ordstillingen i oversættelser, er ret tricky efterhånden så jeg vil gerne have det helt "nailed". Hvis der er nogle der kan fortæ... -
Tutor
ForumindlægHej er der nogen gode matematik tutor til universitetsniveau her, som bor i kbh ? Tak -
Vejledende besvarelse af eksamenssættet
ForumindlægEr det nogen som har vejledende besvarelse af eksamenssættet i skriftlig matematik HF C-Niveau juni 2012? Sættet er fra junieksamen, mandag den 4. juni 2012. -
eksaminer i 1.g
ForumindlægHej. Har lige været til to grunforløbseksaminer, men kommer der flere eksaminer? Skal jeg afslutte mine C-fag eller? Har ikke styr på det. Tak på forhånd.
