Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19481 til 19500 af 27496
-
Fremlæggelse
ForumindlægHej jeg mangler 6 undrespørgesmål til min problemformulering om Co2. Jeg har over emnet Udledning af stoffer,og under emne Co2, skal jeg fortælle om grundstoffet og historien bag Co2 altså en tidslinje (f.eks skotisk fysiker) Jeg ville også tage biologi, geografi og fysik. -
Haster!!! Blodtyper...
ForumindlægHej.. Jeg sidder med en biologi rapport om blodtyper og skal svare på hvilken/hvilke blodtype(r) børn kan have hvis forældrene har blodtype AB og 0.. Altså spørgsmålet lyder helt præcist sådan: Hvis et forældrepar har blodtyperne 0 og AB, hvilke blodtyper kan deres børn så have? Nogen derkan hj... -
AT - kræft
ForumindlægHej, jeg har endelig valgt et emne til AT. Jeg har gjort mig nogle overvejelser over at skrive om Cancer, og jeg har her tænkt mig at skrive i fagene historie og Biologi. Men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg kan inddrage faget historie i dette emne. Er der nogle der kan hjælpe? -
Gærcellers stofskifte
ForumindlægJeg er i gang med at lave øve studieretningsprojekt i biologi og matematk.. og jeg har lige et lille spørgsmål.. Jeg kune godt tænke mig at høre om der var nogle af jer der ved noget om gærcellers stofskifte.. eller kan give et link til hvor jeg kan finde noget om det? Nick -
Historie metode og teori
ForumindlægHej, jeg har et AT forløb i biologi og historie, heraf har jeg valgt emnet; pesten. Jeg er lidt i tvivl om mine metoder. Jeg ville selv sige at jeg brugte en kildekritisk metode og en spormetode, i det jeg er kritisk overfor mine kilder og så samler et mønster, der danner en "helhed&quo... -
Forberedelse til en test
ForumindlægHej studi En af mine lærere vægter meget ens skriftlige karakter på en skriftlig prøve, som vi får for hver periode (der er 3 for året.) Faget er biologi. Nogen der har erfaringer med at forberede sig godt til skriftlige prøver? Sad virkelig og terpede pensummet før prøven, men det gik ikke speci... -
Sakkarider
ForumindlægHej Jeg laver nogle lektier på en hjemmeside der hedder biologi-tjek.dk Jeg bliver stillet et spørgsmål om at sætte disse ting: mælkesukker, frugtsukker, druesukker, stivelse og roesukker ind i disse grupper: monosakkarider, disakkerider og polysakkarider. Hvad skal der være i hver gru... -
PCR - egenskab ved DNA?
ForumindlægEr ved at lave en biologi-rapport om PCR, og et af spørgsmålene er, hvilke egenskaber ved DNA, der gør det muligt at lave PCR - nogen der kan hjælpe med dette? Jeg har en ide om, at det måske er noget med, at man kan bryde hydrogenbindingerne mellem baserne i DNA-strengene, men er ikke sikker? -
Dværgvækst
ForumindlægHejsa Jeg sidder med en biologi afl. og der er et enkelt spørgsmål jeg ikke forstår: æksthormon er et rotein på 191 aminosyerer. Hvor mange basepar i DNA kræves der til at kode for 191 basepar --> Det svar har jeg fundet. Så er det jeg ikke forstår dette spørgsmål? "Forklar,hvorfor dett... -
''Grafer'' Angivelse af parameter?
ForumindlægJeg er i gang med min afsluttende rapport. Jeg skal op i biologi, og jeg er i gang med at konstruer mine grafer. Min lærerinde har skrevet: ''Husk angivelse af parameter og enheder på alle akser'' Jeg forstår ikke rigtigt det med parameter, nogen der kan forklare det? -
Hvor mange 00?
ForumindlægEr der en regel om hvor mange 00'er man maks må få i sin gymnasietid? Jeg fik 00 i mundtlig biologi i 1.g, det er foreløbigt det eneste 00 jeg har på mit eksamensbevis, men jeg har en fornemmelse af at jeg har fået samme karakter i min skriflige eksamen i matematik for nylig. Så hvor mange 00... -
Blomster, epifytter, træer
ForumindlægHej, jeg har fået 2 opgaver for i biologi. Men forstår ikke sammenhængen mellem ordene.. Kan i hjælpe med at lave en historie/tekst med ordene i? 1. kontinentalplader, vulkaner, jordskælv, bjerge. 2. art epifyt, bestøve, flora, knolde, løvtræer, nåletræer, stængel, rod, blade, urter, b... -
besvarelse på opgavesæt om HIV
ForumindlægEr der nogen som har en besvarelse på biologi A, STX - sæt 1, det er vist fra 2005/2006. Det handler om en artikkel: 'Den sorte død slår til mod HIV' hvorefter der så kommer spørgsmål om bla. HIV. Jeg ville blive meget glad for at se en besvarelse på opgaven, da jeg vil bruge den til at s... -
HVAD KAN FAGENE BIDRAGE MED? VIGTIGT!
ForumindlægHej, jeg skak snart op til AT-eksamen. Jeg skal kunne redegøre for, hvad dansk og biologi kan bidrage med. Danskfaget har jeg brugt til at analysere en tekst. Biologifaget har jeg brugt til at få en bedre forståelse for det relevante indhold. Emnet er i år: Menneskets forhold til naturen. -
stamceller
ForumindlægJeg har om stamceller i min AT. Og skal bruge fagene biologi og samfundsfag. Desværre har jeg lidt problemer med samfundsfag idet jeg skal behandle noget kvantitativt område. For eksempel ved jeg ikke hvor man kan finde tabeller eller grafer over hvad folk synes om stamceller osv. Nogle god... -
AT hjælp til Metode
ForumindlægHej.. Jeg skriver i fagene Biologi og Religion.. Jeg skriver om darwinisme og i Intelligent design.. Jeg har læst en del avis artikel, og læst i bøger om Intelligent design. Men jeg står med det problem at jeg mangler noget om metoder i min synopsis.? Nogen der kan hjælpe lidt med det..? Hilsen ... -
Metode - Synopsis (bio/fi)
ForumindlægNogen som har en liste over de forskellige videnskabelige metoder? Skriver i biologi - naturvidenskabelig og filosofi - humaniora. Hvad hedder metoden hvor man vha. tidligere undersøgelser opstiller en teori og med udgangspunkt i denne opstilles en hypotese som afprøves. (Eller opstiller man i... -
Pensum
ForumindlægHej venner... Kan jeg bede jer om, hvis I har haft biologi, at lave en oversigt over, hvilke fagområder/emner, man møder, når man har Bio på B. Jeg skal op i 3.g, hvor jeg både har Bio på C og B, hvilket vil sige 2 års pensum på 1 skoleår, er det muligt? Hilsen jeres ven -
DNA kontra mRNA
ForumindlægHej alle Jeg skal til At- eksamen på mandag og skriver i samf og biologi omkring genteknologi. Men jeg er blevet i tvivl om hvordan at mRNA opstår, altså ved godt det er en messenger/kopi af DNA'ets aminosyre rækkefølge. Og det koder DNA'et ved hjælp af proteinsyntesen. Men hvad er det... -
AT - evolutionsteori og ID
ForumindlægHej.. Jeg har om evolutionsteorien og intelligent design! Jeg er meget i tvivl om hvilke metoder jeg præcist benytter mig af? Skriver i fagene biologi og religion og er næsten sikker på at metoden i religion er historisk-kritisk men ved ikk med bio-delen? Og forresten skal man vægte begge fag li...
