Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19501 til 19520 af 28854
-
De sortes vilkår og borgerrettigheder i 60ernes USA
ForumindlægJeg har brug for hjælp til en roman eller andre fiktive tekster jeg kan læse. Jeg har valgt fagene engelsk og historie så roman/teksterne skal være på engelsk. Håber der er nogen der kan hjælpe (: -
Angående su
ForumindlægHej Jeg er igang med at supplere nogle fag på stx (Studenterkursus) Nogle der ved om jeg kan få su hvis jeg har Mat A, dansk A, historie A og religion c? -
Hjælpemidler
ForumindlægPå side 10 i denne oversigt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejledninger/proeveoversigt-hjaelpemidler-ver2.pdf står der ikke noget ud for historie (jeg hører til den øverste række på s. 10). Hvad er dette ensbetydende med? Må man have alt med ind til eksaminationen, eller was? -
Sanktionspolitik fra 1990'erne
ForumindlægJeg skal til eksamen i historie i morgen, og har i denne forbindelse læst om Mellemøsten. Hvad går den sanktionspolitik som USA har haft mod Irak/mellemøsten (???) siden 1990'erne ud på. Og hvorfor opfatter muslimerne det som om, at USA har gjort det pga. olien? Mvh. Maria -
Fabel
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal skrive en analyse og er i gang med genretræk. Jeg skal analysere ørneflugt, hvis genre er novelle, men i historien er der en ørn, som har menneskelige egenskaber (fabel). Er fabel en genre? HVis det er, er man tilladt at argumentere for, at ørneflugts genre er både novel... -
Noter til emne
ForumindlægHejsa. Jeg skal til historieeksamen om en uge, og jeg har fået fortalt, at der findes noter herinder, der omhandler "Danmark 1973-2002" skrevet af Jens Bencke og Flemming Schmidt. Er der nogen, der ved hvor de befinder sig, og hvis ikke, er der nogen, der har haft denne bog i historie? -
begreber
Forumindlæghej.. jeg har et par begreber som jeg ikke helt har styr på.. håber der er nogen som kan hjælpe.. Logos? Mythos - betyder det bare fortælling / historie? skyld-skæbne? kan det passe at sofrosyne, som betyder mådehold - er det eneste som kan bremse nemesis ? -
Højkonjuktur? Haster!!
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i historie inden længe, hvor jeg kan komme op i politik og økonomi. Det er jeg nu igang med at terpe, men ville høre om nogen kunne forklare mig hvad højkonjuktur og inflatition er? På forhånd tusind tak. Mvh, Louise -
Oversættelse
ForumindlægHej alle, håber lige i vil tjekke de 2 sætninger om de er rigtig oversat :) 1. Vi forlænger ferine med en uge - Wir verlängern die Ferien um eine Woche 2. Historien ender godt - Die Geschichte endet gut -
haste spørgsmål.
ForumindlægSidder med en novelle som hedder En kærligheds historie fra Vandmærket af Naja Marie adit. der står og jeg citer "Taler med en meget lille artikuleret stemme hos grønthandleren" Hvad vil det sige at man taler med en artikuleret stemme? vil gerne give en definition på hvad det er.? -... -
Hvad der sker efter Iliaden
ForumindlægIliaden slutter som bekendt med Hektors død og udleveringen af hans lig til Kong Priamos. I hvilke værker hører man den berømte historie om den Trojanske Hest og Troja fald? Og hvor hører man om Achilleus' død? Er det i Odysseen? -
politik..
ForumindlægHej Jeg læser i øjeblikket til eksamen i historie, hvor politik og økonomi er opgivet. Jeg er i øjeblikket igang med at terpe det emne, så ville høre om nogen kunne give mig svar på hvad græsrodsbevægelsen er, samt kvindebevægelsen og hvordan kønsrollerne er? håber nogen kan hjælpe mig. på for... -
Deflationspolitik?
ForumindlægHej alle, Sidder lige og læser lidt historie - skal jo som så mange andre op i morgen... Jep jep, får huen kl halv elleve cirka. Dejligt! Nå, men er der ikke en venlig sjæl der kunne tænke sig at forklare mig hvad deflationspolitik er? Så ville jeg blive meget glad.... -
Litteraturhistorien
ForumindlægHej Jeg skal op i dansk mundtlig eksamen, men jeg har ikke styr på de forskellige perioder i litteratur historien. Derfor ville jeg lige høre om der er nogen der kende nogle hjemmesider hvor man kan se hvad der er kendetegnende for de forskellige perioder? Med venlig hilsen Thomas -
SUPER kort spørgsmål.
ForumindlægKan en beretter/fortæller i en novelle være en hovedperson? Det er gennem hans/hendes øjne vi ser det hele til trods for at historien drejer sig om hans/hendes søster? så e rlidt confuse? -
Økonomiske begreber
Forumindlæghey er der nogen der kan linke til en side med forskellige økonomiske begreber. Ska op i historie i morgen og et af emnerne hedder "Det økonomiske kredsløb og økonomisk politik i Danmark efter 1973", og selvom jeg har læst det, fatter jeg det ikk.. -
Er nervøs og bange
ForumindlægHej.. Jeg skal studere Matematik efter sommerferien, og jeg har hørt en masse historier derfra.. med at det skulle være meget svært og næsten alle er blevet knust. Hvad kan man gøre for at forberede sig? Min årskarakter i Matematik er 11 i både mundtlig og skriftlig.. -
Respons på analyse.
ForumindlægJeg mangler en som kunne tænke sig at læse analysen igennem, kræver dog ikke du har læst historien som jeg analysere ud fra. mangler abre en som evt. kunne hjælpe mig med de gramtiske fejl i store træk. -
analyse af korstog
Forumindlæghej jeg skal lave en historie opgave om korstoget og har fået tildelt spørgsmålet Derefter laver analyse af samtidige forklaringer/opfattelser på korstoget ved ikke lige hvordan jeg skal gøre håber i kan hjælpe -
mundtlige eksamener
ForumindlægHvordan foregår mundtlig eksame i historie? Skal man kunne referer pensum, eller "blot" perspektivere til pensum. Kan nogen fortælle mig hvordan deres historieeksame gik. Hvad kan man gøre for at opnå bedre resultater?
