Søgning på: matematik a eksamen. Resultater: 19521 til 19540 af 178711
-
Engelsk mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til engelsk mundtlig på B niveau. Som I nok ved trækker man en ukendt tekst og har 1 times forberedelse. Man skal derefter perspektivere til en tekst fra pensum. Det jeg har gjort er at skrive lidt til enhver tekst vi har læst i klassen så jeg har mine perspektiveringstekste... -
Mundtlig eksamen - krimi
ForumindlægGoddag.. Jeg har lige været opppe at trække parallelteksten "J'ai dansé avec une morte", som handler om en fyr, der tror han har snakket med en død pige, men finder ud af, at det var hendes tvillingesøster.. Vi har i forløbet "Krimi" gennemgået teksterne "Le Pre... -
ENERGI, eksamen imorgen s:
Forumindlæghej IGEN .. er der nogle der kender nogle geniale forsøg til emnet 'energi' ?? hvad der ville være godt at tale om ? ved godt emnet er rimlig bredt, derfor mangler jet hjælp til at korte det lidt .. tak .. -
Spørgsmål ang. eksamen!
ForumindlægSproglig studentereksamen i old, gammel reform! 1. Hvis jeg trækker Herodot, får jeg så udleveret et stykke fra en specifik historie, eller skal jeg mere forklare overordnet om Herodot og hans skrivemåde? 2. Min klasse har valgt at komme op i et ukendt billede, men får jeg det med ind i forbere... -
Gode råd til eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i AT og tænkte på om nogle af dem der har været oppe har lyst til at dele deres erfaringer og komme med nogle gode råd med hvad man skal og hvad man ikke skal sige? Tror der er mange nervøse mennesker der vil sætte pris på dette. -
Spansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej allesammen, Er der nogen derude der skal op i spansk mundtlig og har fundet en god metode til at læse op på? Hvis der er vil jeg meget gerne høre hvad i/du gør? -
Mundtlig eksamen B niveau
ForumindlægSkal man give et referat af teksten eller skal man analysere den? -
Hjælp til syrer og baser eksamen haster.
ForumindlægHej.. Skal til fysik/kemi mundtlig 9. klasse på tirsdag og ved stadig ikke hvordan man fremstiller et salt og base.? Hvordan stiller man det op i et forsøg? nogle ideer?(: på forhånd tak. -
Kaschmir-Tysk eksamen HASTER
Forumindlægheeej.. nogen der har læst "Kaschmir" af Doris Dörrie ? Jeg skal redegøre for den.. og ved ikke lige hvordan og hvad jegs kal fortæl ? Den kommer under "Leben ind er modernen Gesellschaft". dvs. livet i den moderne tid ? nogen der kan hjælp.. og en der kan hjælp mig med at... -
eksamens bilag på nettet/links?
Forumindlægkan det virkelig passe at man til eksamensspørgsmål må opgive de bilag man får opgive som links.. altså sidder og har 24 timers forberedelse nu, og halvdelen af de bilag jeg har til mit emne er bare et nedskrevet link, hvor man så kan gå ind og læse på nettet.. kan det virkelig passe at man må d... -
Gode sætninger til engelsk eksamen
Forumindlæg -
Pladetektonik og Bornholm (Eksamen 10.juni)
ForumindlægPladetektonik og Bornholm Opgave: I hvilken grad kan pladetektonik-teorien forklare Bornholms tilblivelse? I din besvarelse skal du bl.a. komme ind på geofaglige begreber som pladebevægelser, forskellige pladegrænser, orogenese, vulkanisme, magmabjergarter og magmatisk krystallisation. Desude... -
Samtale til engelsk b eksamen
ForumindlægEr det bedst selv at have styr på tiden, eller lade eksaminator afgøre hvornår samtalen skal startes? Når jeg når er ved samtalen, hvad vil denne da handle om? Skal jeg stadig have mere perspektiverende at sige, eller er det bare noget uddybende og præciserende analyse, eksaminatoren vil gå efter... -
figur biologi eksamen
ForumindlægHej alle. Jeg skal forklare hvordan rygning kan virke afstressende ved hjælp af den her figur: http://www.biologitiltiden.dk/bogensfigurer/pdf/85.pdf Jeg forstår bare intet af figuren. Nogen der kan forklare mig den? -
HASTER Historie eksamen imorgen
ForumindlægHej, jeg sidder i mine 24-timers forberedelse med emnet "DK i verden, udenrigspolitik, EU og globalisering". Jeg er heeeelt lost, for det er jo mange ting man skal ha' styr på her, så jeg tænkte om i havde nogle råd til nogle problemstillinger? Tak på forhånd -
Dk Eksamen - National Identitet
ForumindlægJeg trak mit fordybelsesområde, der lød på "National identitet - hvad vil det sige at være dansk? Lyrik eller kunstmaleri" Jeg mangler virkelig en hjælpende hånd - et spark i bagen, for jeg kan simpelthen ikke komme i gang, og jeg heller ikke den fjerneste ide om hvordan jeg skal gri... -
Dansk eksamen - Folkevise
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp... Jeg skal finde noget at perspektivere folkevisen Torbens datter til, og vi har fået opgivet 2 andre viser som er Agnete og havmanden og Elvehøj. Jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg skal perspektivere til dem. Har I nogle ideér? - Svar hurtigst muligt, sk... -
DANSK EKSAMEN HJÆLP :D
ForumindlægHey alle sammen. Jeg sidder her idag og ser det hele igennem igen og øver.. Hvor efter jeg tænker over.. På min Disposition har jeg skrevet "Indentitet, Et Kort resume, Analyse og fortolkning, Perspektivering, og min egen mening. Neden under har jeg så skriver "Analyse- og fortolkning... -
Medier, samfundsfag eksame B
ForumindlægJeg har et underspørgsmål der hedder: Styrer medierne et folketingsvalg udfalg? Jeg ved dog ikke hvad for noget teori jeg skal have ind over det? hjælp -
Eksamen - billedkunst (identitet)
ForumindlægHej alle, Jeg skal op i billenkunst på c-niveau om ikke så længe. Vore overordnede emne er identitet, men jeg har vikelig ikke nogen ide om hvad jeg skal lave for et produkt indenfor det emne... Jeg har tænkt lidt på ensomhed, men det kan hurtigt gå hen og blive for kedeligt... eller noget om hvo...
