Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19521 til 19540 af 27496
-
Illustreret videnskab
Forumindlæghejsa, har lige trukket emne i biologi, og har fået en tekst fra illustreret videnskab. Tænkte på om at der var nogle der havde abonnement på illvid, og ville hente artiklen til mig, da jeg godt kunne bruge nogle billeder derfra. Artiklen hedder: Dårlige kopier slipper kræften løs.. MVH BoWie -
Studere i USA på College
ForumindlægHej Jeg vil gerne bruge mit sabbatår på at komme ud og rejse. Jeg kunne godt tænke mig USA og vil derfor spørge nogle herinde om hvor man finder information om at studere på et college i USA. Jeg er interesseret i at studere i 3-6 måneder og gerne et naturvidenskabeligt fag, helst biologi/humanbi... -
htx eller..?
ForumindlægHej :) jeg skal vælge et gymnasie,men jeg er meget i tvivl. jeg kan godt lide fagene på htx, som fysik og biologi men jeg føler ikke rigtig at jeg har lært noget i de fag og i matematik fik jeg 7 men det var lige på grænsen til et 4- tal.. hvad skal jeg gøre? bliver det for svært? tak på ... -
transport af kulhydrater...?
ForumindlægHej SP-brugere... Jeg sidder med en biologi rapport som skalafleveres om få dage :) men jeg mangler dog bare at få besvaret et spørsmål :/ som lyder på: -hvorledes transporteres kulhydrater ud til cellerne og redegør grundigt for hvordan blodglukosen reguleres (glukosen) Håber på at der er nogen ... -
infektionssygdomme
ForumindlægHej. er der nogen som kan hjælpe mig med at besvære opg. B, a) ?? kan ikke finde ud af dette spørgsmål: a. Forklar reaktionerne ved en positiv tuberkulinprøve (figur 2). http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar1997/august/opgave%202.PDF Håber I vil hjælpe, er helt lost.. -
AT problemformulering - Darwin
ForumindlægHej.. Jeg har om Darwin, nærmere socialdarwinisme i dansk og biologi i AT. Jeg skal lave en synopsis ud fra teksten "Bræen", som er er uddrag af Johannes V. Jensens bog "Den lange rejse" og de socialdarwinistiske tanker den skiltrer, og så selvfølgelig redegøre for Darwin og h... -
vibrio cholerae
ForumindlægHej. Jeg har valgt emnet Kolera epidemien hvor jeg har valgt fagene matematik og biologi. Jeg har 2 spørgsmål. et hvor hvert fag. Jeg har svært ved at finde kilder som snakker om koleraens biologiske opbyggelse. Jeg har svært ved at finde data om kolera epidemien. -
Forhold.?
Forumindlægjeg sidder her med en biologi opgave med en figur der siger at vægtforholdet mellem rod og top er 0,36. hvad vil det sige? håber i kan hjælpe mig for kan ikke få det til at hænge sammen med den øvrige del af opgaven som i øvrigt skal afleveres i morgen :( Mvh patricia. -
forhol mellem vægt
Forumindlægjeg sidder her med en biologi opgave med en figur der siger at vægtforholdet mellem rod og top er 0,36. hvad vil det sige? håber i kan hjælpe mig for kan ikke få det til at hænge sammen med den øvrige del af opgaven som i øvrigt skal afleveres i morgen :( Mvh patricia. -
Nyt fag i gymnasiet: Bioteknologi
Forumindlæghttp://jp.dk/indland/article1436084.ece Det var da også på tide, at der kommer et alternativ til 'gummistøvlen'. Disse fag har de sidste mange år være langt foran (set på antal deltagere) biologi-faget på de videregående uddannelser. Det kunne være man skulle overveje at blive gymnasielær... -
Hjælp til bestemmelse af metode!
ForumindlægJeg har i min problemstilling skrevet: - Hvad er tuberkulose? (biologidel) men hvad er det for en metode jeg har brugt til at forklare det med? Er der noget der bare hedder redegørende i biologi - eller er det det der hedder kvalitativ? Derudover kan jeg heller ikke finde metode til denne problem... -
Hvad var Durkheims overordenede teori omkring samfundet?
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive en synopsis om Mendel og Durkheim. (Biologi - samfundsfag) Jeg har bare et lille problem med hensyn til de teorier som Durkheim havde, og hvordan jeg skal sætte dem i forhold til miljø og arv og Mendels teorier. Derfor kunne det være skønt hvis der er nogen som hur... -
Pasteur. AT
ForumindlægJeg har et problem med metoder i biologi. Jeg har om Louis Pasteur, og skriver om hans undersøgelser, og hvordan han kom frem til det. Hvilke metoder er det han brugte.? Han eksperimenterede jo i laboratoriet, hvilke slags metode er det så? Kan jeg bruge induktiv og deduktiv metode her? Og er der... -
Problemformulering
ForumindlægHej alle! Jeg skal til at finde en god problemformulering til min ATopgave men finder det meger svært. Jeg skal skrive om kræft i biologi og samfundsfag. Jeg valgte at fokusere på lungekræft og hvordan regering håndtagerer problemet - gennem kampanier osv.. Jeg ved bare ikke hvordan en god pr... -
enzymer, modulerende, produkter
ForumindlægHej. Jeg er i fuld sving med en biologi-aflevering der skal afleveres her på mandag efter ferien, og er stødt på en formulering/opgave jeg ikke helt forstår. Spørgsmålet lyder således: hvad betyder det at produkterne virker modulerende for processen? Dette spørgsmål er jeg ikke helt i stand til... -
togenspaltning i byg
ForumindlægHej alle, Sidder og skriver biologi rapport og jeg ved godt jeg kommer med et lidt dumt spørgsmål, men det er vel, hvad dette forum er til :) Vi skal vise, at togenspaltning i byg er et eksempel på togenspaltning. Det eneste jeg ved om togenspaltning er at når man fokuserer på to forskellige gen... -
Osmotisk tryk
ForumindlægSe vedhæftet fil. Jeg har biologi på flex, og er blevet bedt om at finde det osmotiske tryk ud fra en formel (jeg har vedhæftet den herunder). Jeg har beregnet C. Men jeg forstår ikke hvordan jeg skal finde R, som jeg skal bruge til at beregne trykket? Nogle der kan hjælpe mig. Det er det ene... -
Mendels 2. lov majs
ForumindlægHej alle. Jeg har en biologi rapport til snart. Og der er nogle spørgsmål jeg er usikker på. Jeg håber I vil hjælpe. 1: Diskuter betydning af mutationer for planternes udvikling. 2: Diskuter betydningen af Mendels opdagelse af geners uafhængige nedarvning (2. lov). 3: Diskuter om der er afvigels... -
submaksimal og maksimal konditionstest
ForumindlægJeg skal i en opgave (biologi/Idræt) forklare forskellen på submaksimal og maksimal konditionstræning. Jeg er i tvivl om det har noget med direkte og indirekte konditionstest at gøre ? Jeg har fundet noget på nettet: Indirekte bestemmelse - opdeles i maksimal og submaksimal (cooper test) Direkte... -
Lektierhjælp i Engelsk/spansk
ForumindlægHej jeg søger en der kan hjælpe mig med mine lektier. Jeg går i 3g og har brug for en der kan finde ud af Engelsk, Spansk og det ville være helt super hvis personen kunne finde ud af Biologi. Det skal selvfølgelig være en der er bedre end jeg. Dvs super dygtig 3g'er eller en der bare er dygti...
