Søgning på: kemi b. Resultater: 19561 til 19580 af 96568
  • Biomedicin/Biokemi

    Forumindlæg
    Hej... Jeg sidder, som så mange andre, og skal finde ud af, hvad jeg skal læse... Jeg overvejer ret meget molekylær biomedicin, men vil gerne vide, hvormeget kemi, der indgår. Og hvad er forskellen på det og biokemi?
  • Udgået fra pensum

    Forumindlæg
    For os før reformen er elektrokemi en del af pensum, hvis man har det på højniveau. Hvis man vælger kemi A under reformen, kan det så virkelig passe at elektrokemi er udgået fra pensum? Og hvorfor?
  • kemiske forbindelser

    Forumindlæg
    hej har snart eksam i kemi men er bang for de spørger mig hvordan man regner om i ville forklar det har næsten styr på hvordan man regner ioner er det det sammme måde man gør håber i ville give mig nohgle ekmp på hvordan man løser det
  • Ioner og salte

    Forumindlæg
    Hej! Skal til fysik/kemi eksamen om ikke så længe. Hvor mange forsøg skal man mindst lave? Evt nogle der har nogle forsøg man kan lave til emnet Ioner og salte?... På forhånd tak
  • Diskussion og Konklusion ?? hjælp

    Forumindlæg
    Hej . jeg er i gang med at lave en kemi aflevering . men til sidst står der at jeg skal skrive konklution og diskussion, men hvad betyder det ? . jeg har om : Formål: At bestemme saltkoncentration i en havvandsprøve
  • rapport

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig brug for en rapport, der omhandler sukkerindhold, da jeg skal eksamen i kemi, da jeg har mistet min. Jeg vil være meget taknemlig, hvis nogen jer skulle have rapporten.. Mange tak på forhånd
  • opvarmning af NaHCO3

    Forumindlæg
    heej folkens jeg sidder med en kemi rapport om opvarmning af natriumhydrogencarbonat massen af reststoffet er 0,995g det jeg vil finde ud af er, hvordan finder jeg ud af hvilket slags stof der er tilbage?
  • ionforbindelser

    Forumindlæg
    hej der står i min kemi at skelne mellem ionforbindelser og molekylerforbindelser hvordan laver man nu molekylerforbindelser kan i give mig en ionforbindelse som jeg vil løse det er længe siden jeg ikke har lavet en
  • Diffusion..

    Forumindlæg
    hejsa.. er der nogen der gider forklare mig hvad diffusion er? Det skal være sån at en 8. klasses elev kan forstå det der står en smule om det i min fysik/ kemi bog, men vil gerne vide mere (:
  • 9.klasses transformation spørgsmål?

    Forumindlæg
    Hvad er høj spædning? og lige et spørgsmål til - skal nemlig op til fysik/kemi mundtlig på fredag.. strøm over store afstande ( modstand sættes i kredsløb? hvordan laver jeg denne forsøg.. håber nogle vil hjælpe mig ?
  • Help me

    Forumindlæg
    Har fysik/kemi eksame imorgen. og jeg vi bare lige spørge. hvis jeg nu trækker radioaktivitet. hvilken gode og enkle forsøg kan man lave.?? og hvad kan man sige om det periodiske system? -Tak!
  • Hjælp til fysik

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg mangler gode experimenter som er nemme at gå til men som giver gode karakter. Xp Jeg er så meget på skideren til Afgangsprøverne i fysik kemi. pls hjælp. Tak
  • trivialnavne

    Forumindlæg
    Hej .. Har fået det kemi digt hvor jeg skal oversætte til normalt dansk ;) Men jeg mangler lige et par trivialnavne på et par stykker : Al3O3 Na3SbS4 * 9H2O NaOH
  • Reaktionsskema

    Forumindlæg
    Hej kan I kemi eksperter hjælpe mig :) afstem følgende reaktionsskemaer 1. CH4+H20 --> CO + H2 2. NH3+O2 --> NO + H2O
  • Hvad undrer du dig over?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg vil gerne hører om hvad I undrer jer over, det må ikke handle om alt.... Det skal hører til/passe til fysik og kemiens verden ;-) Så bare skriv løs! Hvad undrer I jer over????
  • fremstilling af sukker.

    Forumindlæg
    Hej SP. jeg har lavet et forsøg i kemi, hvor jeg skal fremstille sukker fra en sukkerroe, men ved ikke hvordan jeg skal sammenhold sukkerprocenten ved udbytteberegning med sukkerprocent? nogen der kan hjælpe?
  • Syre-base

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med at løse to kemi-opgaver. Håber der er nogen der vil hjælpe: -Opskriv reaktionsskemaet for reaktionen mellem eddikesyremolekyler og hydroxidioner -Hvad sker der, når man blander en salpetersyreopløsning og en natriumhydroxidopløsning? Tak på forhånd!
  • ide til emne

    Forumindlæg
    hej jeg skal skrive srp opgave i fagerne Historie og Kemi. Jeg har valgt og skrive om rygning- nikotin. har nogen en ide hvad man kan skrive i historie delen om dette emne?
  • lektiehjælp søges..!

    Forumindlæg
    Hejsa.. Jeg er en pige, der går i 3.g og har brug for lektiehjælp til bla matematik og kemi. Er der nogle der er interesseret, eller ved hvordan jeg kan finde en, så skriv venligst privat!! På forhånd tak.
  • Alkohol - forbrænding - forsøg

    Forumindlæg
    hey, jeg har en slags '' prøvekesamen '' i fysik/kemi. det vil være en hjælp hvis i måske kunne komme med forsøg jeg kunne lave og evt. nogle links, hvor der står hvordan man laver dem :)

Søgninger relateret til kemi b