Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19581 til 19600 af 40954
-
Indekstal
ForumindlægNedenstående tabel viser de danske biografers entréindtægter fra danske film, dels målt i mio. kr., dels angivet som indekstal med basisår 2005. År 2001 2005 2008 Entréindtægter i mio. kr. 145 191 ? Indekstal (basisår 2005) ? 100 ... -
Kriminalitet
ForumindlægJeg sidder og laver en disposition til dansk mundtlig fremlæggelse og er kommet frem til: Hvilken relation har emnet kriminalitet til danskfaget? Hvorfor betyder det meget for det danske samfund, at folk følger med medierne og ser tv? Nogen, der kan hjælpe med at svare? -
JTI hjælp
ForumindlægJeg er stødt på et begreb indenfor ledelse, der hedder JTI. Jeg har fundet følgende danske informationer om emnet: http://www.cfl.dk/kompetenceudvikling/hr-pipeline/ledelsesredskaber/jungiansk-typeindeks, men jeg kunne godt bruge noget udenlandsk information, da jeg synes det er temmeligt svært... -
Opgaveformulering..
ForumindlægHej, er lidt i tvivl om, hvordan man laver en opgaveformulering, når man skriver i faget dansk? Jeg havde tænkt mig at skrive: "Jeg vil i min dansk opgave gå ind og analysere og fortolke Helle Helles novelle, To kilometer, og samtidig gå ind og se på kønsrollerne. Jeg vil desuden også g... -
linje skift
ForumindlægHej :) Jeg går på den 3-årige hf og har lige afsluttet dansk A og matematik C med 10 tal. er der nogen der ved om det er muligt at rykke over på den 2-årige hf, uden at tage dansk og matematik om? grundet til at jeg vil skifte er, at det er den forkerte pakke jeg har taget. :) -
Kim fupz aakeson
ForumindlægHej! Jeg skal op til mundtlig dansk den 17 juni, og jeg har trukket fordybelsesområdet Kim Fupz Aakesons forfatterskab... Er der nogen som ka Hjælpe mig?? Hva ska jeg sige om ham, hvilke gode tekster ka jeg bruge til at fortælle om ham? Det er første gang jeg... -
Michael Strunge - Hjerter Dame
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive Dansk Historie opgave, og jeg har valgt at skrive i dansk. Jeg skal analysere et af Michael Strunges digte, nemlig Hjerter Dame. Der skulle vel aldrig være nogen der ligger inde med en analyse? Da jeg finder digtet tæmmelig svært at komme i gang med. :( På forhånd tak. -
Michael Strunge - Hjerter Dame
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive Dansk Historie opgave, og jeg har valgt at skrive i dansk. Jeg skal analysere et af Michael Strunges digte, nemlig Hjerter Dame. Der skulle vel aldrig være nogen der ligger inde med en analyse? Da jeg finder digtet tæmmelig svært at komme i gang med. :( På forhånd tak. -
SRP-Skabelon
ForumindlægHej allesammen. Skal til at skrive SRP til december og har emnet klimaændringer i Biologi/Dansk. Jeg har "opskriften" på en SRP aflevering, men det kunne være utrolig fedt, hvis nogle gad ligge deres gamle SRP ud så man kunne se hvordan de forskellig har gjort. Jeg er ikke ude efter af ... -
Hvis jeg dumper?
ForumindlægHej. Hvad sker der hvis jeg dumper min eksamen i skriftlig dansk? Jeg skal have bestået faget for at komme ind på min næsten uddannelse, men hvis mine årskaratere er høje nok går det vel? Eller hvordan er det? Jeg har fået 7/7 i dansk og hvis jeg nu ikke ville bestå den skriftlige eks... -
SSO opgave
ForumindlægHej alle Jeg skal til vælge fag, enme og tekster til SSO opg. Jeg har delvist bestemt mig for at skrive i dansk og evt. noget med myter, så ville høre om der var nogle der har ideer til nogle gode tekster, hvor der er godt med gås i, til en 15 sider opgave ? Eller om der evt er nogle der lig... -
Oversættelse af jobansøgning
ForumindlægHej. Jeg skal søge et job som landbrugsmedhjælper. Mit problem er, at gårdejeren ikke læser dansk og derfor skal jeg skrive jobansøgningen på engelsk. Derfor vil jeg spørge herinde, om der er nogen der vil oversætte min danske ansøgning til engelsk. Som sagt er jobbet landbrugsmedhjælper, så der... -
Hjælp til globalisering
ForumindlægSidder med en eksamens opgave, hvor der er et spr. omkring globalisering Hvad globaliseringen betyder for det danske arbejdsmarked. Til dette kan jeg kun komme i tanke om at vi mister arbejdspladser (outsorcing) men det jo ikke nok - så hjælp... og et omkring vores velfærd - hvad betyder vo... -
FS10 ENGELSK DEC. 2010 - HAR DU?
ForumindlægHej alle sammen, Tænkte på om der var en der havde en stil fra FS10 ENG. DECEMBER 2010 ? Og hvis i evt. dansk stilen, altså - FS10 DANSK DEC. 2010. eller FS10 MAT DEC 2010? - Så ville jeg MEGET gerne bee om dem, håber at der er en derude der har en af de tre - ville være rimelig rart :) da jeg s... -
Per Lange - Danserinden hjælp :-)
ForumindlægHej. Jeg sidder lige pt. og skal til at lave en analyse og fortolkning af digtet Danserinden af Per Lange, i faget dansk. I den forbindelse vil jeg mægtig gerne høre fra andre der eventuelt har arbejdet med pågældende tekst, eller som er god til arbejdet med digtgenren i faget dansk - på forhånd ... -
Metode
ForumindlægJeg har Dansk og Idræt i mit AT forløb. Derfor har jeg to spørgsmå: 1. I dansk har jeg analyseret en blog på internettet, derudover har jeg brugt en bog fra OUH omkring kraft, men hvad hedder det som metode ?? 2. I idræt har jeg været fysik og lavet mit eget trænings program, men hvad... -
Fsa
ForumindlægHej mit spørgsmål er at, i maj så havde 9 klaserne fsa dansk læseprøve maj 2013 og hvornår kommer der en dansk læseprøve december 2013. -
Ordbøger / formelsamling
ForumindlægJeg prøver lige igen formuleret på en anden måde. Er er nogen der ved hvor man kan trække gyldendals ordbøger dansk/ engelsk og omvendt, samt dansk/tysk og omvendt? Min søn skal starte på efterskole og de skal ha det installeret på pc. Selvfølgelig helst gratis, eller nogen der sælger det billi... -
stil
ForumindlægHej Jeg mangle hjælp til at hvordan kan jeg starte med at skrive en god stil (indledning). At skriver stil er min store frygt til at ikke består til sommer. jeg vil gør alt for at bestå. jeg har ikke gået i danske skole og heller ikke skrivet stil på dansk. Håber på nogle gode råder mvh. Dera... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHey Studieportalen. Jeg skal aflevere en problemformulering på fredag, men jeg har ingen idé om hvad jeg skal skrive om. Jeg oprettede tidligere en tråd vedr. et emne som jeg godt kunne lide, men ingen kunne hjælpe mig med at få en dansk side ind på historien. Derfor vil jeg høre om nogen har et...
