Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 19601 til 19620 af 48880
-
Er flexicurity-modellen god i Danmark?
ForumindlægVirker/fungerer den godt i Danmark? -
kilder - islam >< Kristendom - spanien
ForumindlægJeg mangler desperat kilder fra tiden 700 - 1200. Historiebøger har jeg tilgengæld nok af. Er der nogen, der kan komme med henvisninger? På forhånd tak! Mvh Emil -
Jeppe på bjerget
ForumindlægSpørgsmål skal besvares med udgangspunkt i akt 5, scene 6: Hvis baronen er Holbergs stemme og talerør, hvad mener han så om: a) Det at søge efter at opleve lyst? b) Det at leve ubalanceret? c) Forholdet mellem de sociale klasser på dette tidspunkt? Nogle som kan hjælpe her. Det er bogen &quo... -
Spørgeskema
ForumindlægHej vi er nogle elever der godt kunne bruge nogle svar på vores spørgeskema. http://www.surveymonkey.com/s/TSG85Q8 -
Mangler hjælp til oversættelse
ForumindlægStår med denne tekst som skal oversættes, og ved ikke helt hvordan jeg skal starte. Nogen rar sjæl der gider at gøre det ? Teksten er Adolf Hitler! Dir sind wir allein verbunden! Wir wollen in dieser Stunde das Gelöbnis erneuern: Wir glauben auf dieser Erde allein an Adolf Hitler. Wir ... -
Besættelsestiden
ForumindlægHej alle sammen ! Jeg skal skrive en historie opgave om besættelsestiden. Jeg skal analysere mig frem til regeringens mulighedsrum men jeg kan slet ikke se at regeringen havde ret mange mulighederne i perioden op til besættelsen. De havde en mulighed som var at indgå i et forsvarssamarbejde med ... -
esaay
Forumindlægheej alle sammen.. jeg skal skrive et essay om melodrama hvori jeg indrager filmen "psycho" og begreberne mimesis, katharsis og identifikation. jeg er helt blank, og den skal afleveres om kort tid, så det ville være dejligt hvis nogen lige kunne hjælpe eller evt. smide en opg herud!? -
lille rettelse
ForumindlægHej, er dette oversat rigtigt? Vi er meget trætte Nous sommes tous fatigué. -
Jødernes hue
ForumindlægGodmorgen:) Jeg sidder og analyserer et propagandabillede fra nazismens tid. Det forestiller en jøde, med en speciel hue på. Jeg har været inde på google og søge efter den, men har ikke rigtig fundet noget. Er der nogle af jer, der ved hvad den hedder? Den bæres ofte kun af mænd. Hilsen Abi -
Spørgsmål om integration
ForumindlægHej Jeg vil gerne høre folks mening om det jeg har svaret her og er folk enige med mig - I må gerne uddybe jeres meninger og holdninger! Af hvilke grunde vælger nogle mennesker ikke at blive integreret? Unge og ældre vælger ikke at blive integreret fordi, nogle ikke støtter op for det demokrat... -
Hjælp til at finde kapitalværdien af et lån ved hjælp af excel
ForumindlægHej, jeg skal finde kapitalværdien af et annuitetslån, et stående lån og et serielån, hvor jeg i alle tre tilfælde kender hovedstol, kurs hovedstolen bliver udbetalt til, løbetid, rente p.a. terminer og stiftelsesprovision. Jeg ved der er en nem måde at beregne det på ved hjælp af excel ude... -
Kortfilm
ForumindlægEr der nogen der kender nogle gode kortfilm? Gerne noget med racisme som sortpassager, valgaften osv. -
eng/samf 1984 - sekundærlitteratur
ForumindlægHej mennesker, Jeg skal skrive SRP-opgave i fagene engelsk og samfundssag, hvor jeg har valgt engelsk som hovedfag. Emnet hedder 'overvågningssamfundet' og har, originalt nok, valgt bogen '1984' af George Orwell som jeg vil tage udgangspunkt i og analysere. Jeg skal dog bruge no... -
Tysk Lyrics
ForumindlægHej skal oversætte to sange kan jeg oversætte så kan i rette den plisssssssssss......................... -
EVENTYR
Forumindlægnogle der tilfældigvis har skrevet om eventyr på tysk? -
Kongens Datter - Viggo Stuckenberg
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en litterær analyse om eventyret ''Kongens Datter'', der er skrevet af Viggo Stuckenberg. Jeg skal beskrive hvad forfatterens formål er med teksten, er der nogen som kan hjælpe?!!!!! -
Biologi og engelsk - AT
ForumindlægJeg er i gang med at lave min AT-synopsis om donor/reservebørn. Jeg analyserer filmen "My Sister's Keeper". Jeg kommer ind på de forskellige måder på at få et barn på. Jeg vil også komme ind på etik og moral (Etisk Råd) og på lovgivningen på dette område. Jeg er i tviv... -
nitten femoghalvfems? HURTIG!!
Forumindlægnitten femoghalvfems - Skal stave det på tysk. Men jeg kan bare ikke huske hvordan? Jeg har ingen ark på det og google er til ingen hjælp :S -HURTIG ! På forhånd tak! -
skritflig engelsk eksamen
ForumindlægHej alle her på studieportalen. Jeg skal snart op i skriftlig engelsk B eksamen (stx), og vil derfor høre om i har nogle gode råd til hvordan jeg bør forberede mig? Mvh 2000milo -
Induktion og Vekselstrøm
ForumindlægHej :) Jeg er ved og laver en fysik rapport om induktion og vekselstrøm. Man kan ikke rigtig finde noget om hvem da opfandt det og hvornår, og hvordan? Hjælp tak på forhånd..
