Religion

Spørgsmål om integration

25. april 2018 af Txane (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Hej

Jeg vil gerne høre folks mening om det jeg har svaret her og er folk enige med mig - I må gerne uddybe jeres meninger og holdninger!

Af hvilke grunde vælger nogle mennesker ikke at blive integreret?

Unge og ældre vælger ikke at blive integreret fordi, nogle ikke støtter op for det demokrati vi har hjemme i Danmark, fx, mange muslimske unge søger til islamiske bæveglser og det ender med isoleret samfund.

Mange af forældrene ønsker at deres børn bliver integeret, nogle forældre føler at de mister deres børn til religiøse bæveglser, integration af det nye generation er gået skævt.


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. april 2018 af jasmina9011

Fordi vi danskere ikke rigtig tilbyder dem velkomst med åbne arme, hvilket fører til at de isolerer sig med folk med deres egen nationalitet. Mange i samfundet bliver ved med at kritisere folk med en anden etnisk baggrund i samfundet, selvom de gør fremskridt. 

Jeg tror hellere ikke, at jeg vil integrere mig i et samfund, der ikke tager godt i mod mig, og kritiserer mine fejl og har høje forventninger, selvom de ikke giver rum til fremskridt. 


Skriv et svar til: Spørgsmål om integration

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.