Religion
Hjælp til religionsprodukt
God aften!
Her på tirsdag skal jeg aflevere mit produkt samt min synopse, men jeg har problemer med at lave mit produkt. Først og fremmest har min lærer fortalt mig, at det er en god ide at lave et produkt, der kan bruges som disposition til min fremlæggelse. Derfor har jeg besluttet mig for at lave en planche (dog også pga. manglende kreativitet fra min side). Men det, jeg gerne vil have hjælp til, er indholdet af planchen. Min lærer nævnte noget med diagrammer eller noget lignende, men ingen af mine kilder har noget af den stilart.
Er der nogen, der vil være venlige at hjælpe mig?
Tak på forhånd.
Hej, undskyld for den sene besvarelse.
Min problemformulering lyder således:
Redegør for den hellige krig i Palæstina og hvilken indflydelse de 3 monoteistiske religioner har haft på konflikten.
Svar #3
08. maj 2025 af strawberryfieldsforever (Slettet)
det er en lille smule svært at sige helt nøjagtigt, hvad det bedste indhold til din planche vil være - det afhænger af, hvad du helt konkret kommer ind på i din fremlæggelse, men din planche skal vise det, som du fortæller
hvis det giver mening i forhold til dit oplæg, så kan du lave en historisk tidslinje i stil med denne -
der i tekst og billede fortæller, hvad der skete i de forskellige år
ellers skal din planche vise, hvad du fortæller og i samme rækkefølge, som du fortæller det -
det kan fx vises ved at lave en cirkel med punkter med billede og tekst - et punkt for hver ting, som du fortæller om - punkerne kan forbindes med pile for at vise rækkefølgen og sammenhængen - som fx på dette eksempel -
håber, at dette giver mening - men spørg endelig igen, hvis du har flere problemer / spørgsmål
Svar #5
15. maj 2025 af MaiiDevon
Den kunne indeholde billeder og informationer om pilgrimstederne i Jerusalem. Disse steder gør Jerusalem til et helligt sted for de tre monoteistiske religioner.
- Grædemuren (vestmuren) for jøderne, som i dag er den eneste rest af jødernes gamle tempel.
- Gravkirken for de kristne, som indeholder den grav, hvori Jesus blev lagt efter sin død.
- Al-Aqsa-moskeen for muslimerne, hvor ifølge muslimsk tro profeten Muhammad fór til himmels ledsaget af Ærkeenglen Gabriel på ryggen af den bevingede hest Buraq.
Skriv et svar til: Hjælp til religionsprodukt
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.