Søgning på: kemi b. Resultater: 19621 til 19640 af 96568
  • regnestykke

    Forumindlæg
    hej jeg er igang med en kemi opgave og jeg er gået i stå fordi jeg får forskellige resutater for det her regnestykke jeg har vedhæftet.. er det korrekt at det giver 0,10??? hvad får i det til?
  • Nogen der har en anelse om hvor mange g/mg man skal tage for at dø?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har om MDMA/Ecstasy/Emma i Biologi og Fysik/Kemi hvor jeg skal finde ud af nogle ting omkring stoffet, som bl.a. er hvor mange g/mg man skal tage for at det bliver livsfarligt
  • acetylsalicylsyre

    Forumindlæg
    Hej jeg er ved at lave en kemi rapport om smertemedicin. Mit spørgsmål er, hvorfor er det bedre at anvende acetylsalcylsyre, frem for salicylsyre? Håber der er nogen der kan hjælpe (:
  • Biologi synposis

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en synopsis om fotosyntese i kalkgraven. Den skal indeholde geografi,biologi og kemi. Er der nogen der har et eksempel på en synopsis? har ingen ide hvordan jeg skal gribe det an!
  • virkelig svært

    Forumindlæg
    Hej Der er to opgaver fra kemi 2007 eksamensæt (opg. 3 c og 3 d) som jeg føler jeg kun kan løse halvt. Jeg mener man skal bruge pufferligningen til begge opgaver.
  • Opgaver

    Forumindlæg
    Hej når man skal til eksamen, er det så alle i københavns folkeskole, der skal op i de sammen opgaver? F.eks. alle skal op i de samme opgaver i fysik/kemi eller er det alle skal op i nogle forskellige opgaver. Har nemlig lige duskuteret med en ven, som mener at alle skal op i de samme opgaver! :)
  • Heeeeeelp needed !!! :S

    Forumindlæg
    SKAL VIRKELIG VIRKELIG LÅNE EN KEMI RAPPORT OMKRING ØL LIGE NU ! :S Pleeeeeeeeeeease en eller anden. vær rigtig sød lige at hjælpe en ven i nød ! ;)
  • F/K Emner

    Forumindlæg
    Hej .. Er der nogen der ved hvilke emner man kan komme op i til FSA 9 klasse Fysik/Kemi... er lidt i tvivl.. hvis du går i 9 klasse må du godt skrive hvilke emner i skal op i :)))
  • SRO

    Forumindlæg
    Hej SP. Jeg er i gang med at skrive SRO mat/kemi - derfor har jeg brug for hjælp - er der nogen, som kan hjælpe mig? jeg giver gerne penge for det. På forhånd tak
  • Sukkeralkoholer

    Forumindlæg
    Haej. Jeg skal lave en slags kemi rapport om "Spiselig Kemi" Jeg er nu nået til Sukkeralkoholer? Nogle der kan hjælpe mig? Hvad er det? Hvorfor bruges det i mad? osv. på forhånd tak.
  • kædelængde forsæbningstal

    Forumindlæg
    Hej derude er i gang med en kemi aflevering men kan ikke finde ud af det sidste spørgsmål som omhandler hvor lang kædelængden er. Vi har forsæbet jomfru olivenolie. Mfedtsyre=245,94 molar.
  • Eftervisning af Hess' lov

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg skal snart til eksamen i kemi og mangler en rapport om eftervisning af Hess' lov - nogen der kan hjælpe med det problem ? På forhånd tusind tak ! :D
  • Akut! Hjælp til tre spørgsmål!

    Forumindlæg
    Hej!:) Nogle der kan hjælpe med biologi angående, om her tre spørgsmål: - Hvordan er DNA opbygget, baseparringsprincippet? - DNA’s funktion? - Opskrifter på proteiner? Evt kunne forklar hvor kemi'et lægger :)
  • Vand øvelser til eksamen!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i fysik og kemi (FSA) på fredag, og et af de emner vi kan trække er vand. Jeg har ikke ret mange øvelser til vand, så jeg har brug for nogle flere. Er der nogen forslag? :)
  • Laboratorieteknik og Kemiske Metoder. Inddrag

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig kemi c-niveau på fredag.. Et af spørgsmålene vi kan trække er: Laboratorieteknik og kemiske metoder.. - Er der nogle der ved hvad det indebærer?? (Skal inddrage forsøget substitution af alkan)
  • ækvivalente mængder ??

    Forumindlæg
    Jeg har en kemi opgave hvor der står at "syre og baser i ækvivalente mængder neutralisere hinanden, så hvis man fx....." hvad betyder ækvivalente mængder??
  • Laboratorieteknik og Kemiske metoder??

    Forumindlæg
    Hej alle er i gang med kemi eksamens læsningen og der er et spørgsmål der hedder "laboratorieteknik og Kemiske metoder".. er der nogen der ved hvilke kemiske metoder der er, og hvad man kan skrive om under laboratorieteknik??
  • Rensning af spildevand

    Forumindlæg
    Hej alle .. Jeg skal snart til kemi eksamen og en af spørgsmålene er: Rensning af spildevand .. Der står ikke særlig meget om det i vores kemibog og ville derfor høre om i eventuelt vidste noget om det, eller kender nogle hjemmesider hvor det står?
  • Syre opgave?

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med en opgave i kemi, der omhandler syre. Spørgsmålet går på hvilken af de to syrer der er stærkest og hvorfor? Se vedhæftet billede. Nogle der kan hjælpe? :)
  • Agent Orange

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive om Agent Orange i kemi, men kan slet ikke finde noget om det nogen som helst steder. Er der nogen som kender nogle hjemmesider eller bøger hvor jeg kan læse om det.

Søgninger relateret til kemi b