Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19641 til 19660 af 152921
  • Hvad undrer du dig over?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg vil gerne hører om hvad I undrer jer over, det må ikke handle om alt.... Det skal hører til/passe til fysik og kemiens verden ;-) Så bare skriv løs! Hvad undrer I jer over????
  • Hjælp til fysik

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg mangler gode experimenter som er nemme at gå til men som giver gode karakter. Xp Jeg er så meget på skideren til Afgangsprøverne i fysik kemi. pls hjælp. Tak
  • Diskussion og Konklusion ?? hjælp

    Forumindlæg
    Hej . jeg er i gang med at lave en kemi aflevering . men til sidst står der at jeg skal skrive konklution og diskussion, men hvad betyder det ? . jeg har om : Formål: At bestemme saltkoncentration i en havvandsprøve
  • opvarmning af NaHCO3

    Forumindlæg
    heej folkens jeg sidder med en kemi rapport om opvarmning af natriumhydrogencarbonat massen af reststoffet er 0,995g det jeg vil finde ud af er, hvordan finder jeg ud af hvilket slags stof der er tilbage?
  • Reaktionsskema

    Forumindlæg
    Hej kan I kemi eksperter hjælpe mig :) afstem følgende reaktionsskemaer 1. CH4+H20 --> CO + H2 2. NH3+O2 --> NO + H2O
  • fremstilling af sukker.

    Forumindlæg
    Hej SP. jeg har lavet et forsøg i kemi, hvor jeg skal fremstille sukker fra en sukkerroe, men ved ikke hvordan jeg skal sammenhold sukkerprocenten ved udbytteberegning med sukkerprocent? nogen der kan hjælpe?
  • Alkohol - forbrænding - forsøg

    Forumindlæg
    hey, jeg har en slags '' prøvekesamen '' i fysik/kemi. det vil være en hjælp hvis i måske kunne komme med forsøg jeg kunne lave og evt. nogle links, hvor der står hvordan man laver dem :)
  • Syre-base

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med at løse to kemi-opgaver. Håber der er nogen der vil hjælpe: -Opskriv reaktionsskemaet for reaktionen mellem eddikesyremolekyler og hydroxidioner -Hvad sker der, når man blander en salpetersyreopløsning og en natriumhydroxidopløsning? Tak på forhånd!
  • hjælp angiv rumlige opbygning af O atomet i molekylet?

    Forumindlæg
    Hvordan pokker finder jeg ud af den rumlige opbygning af O atomet I hydrogenperoxid molekylet. Fatter bare slet ikke en meter og er mega dårlig til kemi. Så det skal nok skæres ud i pap ??
  • lektiehjælp søges..!

    Forumindlæg
    Hejsa.. Jeg er en pige, der går i 3.g og har brug for lektiehjælp til bla matematik og kemi. Er der nogle der er interesseret, eller ved hvordan jeg kan finde en, så skriv venligst privat!! På forhånd tak.
  • Optagelsesprøve!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart til optagelsesprøve på en HTX og ved jeg skal op i skriftlig fysik kemi. Er der nogle der har erfaring med det, eller kan forklare mig hvordan det foregår, eller fortælle mig Hvad jeg burde øve mig på. På forhånd tak.
  • Optagelsesprøve!!!!!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart til optagelsesprøve på en HTX og ved jeg skal op i skriftlig fysik kemi. Er der nogle der har erfaring med det, eller kan forklare mig hvordan det foregår, eller fortælle mig Hvad jeg burde øve mig på. På forhånd tak.
  • Rapport om styrkeeksponenterne for chlorethansyrer

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg vil spørge om der er nogen der har lavet en rapport som omhandlede om styrkeeksponenterne for chlorethansyrer kemi b niveau. Har brug for hjælp håber nogle kan hjælpe
  • lektier-hjælp!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er en pige, der går i 2.g og har brug for lektiehjælp til kemi eller fysik (b-niveau). Jeg bor tæt på Aabenraa. Er du interesseret eller ved hvordan jeg kan finde en, så skrive venligst til mig. Tak.
  • Spørgsmål om skriftlig prøve

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal lave en skriftlig fysik/kemi prøve i morgen - Min lærer har sagt at den er fra december 2016. Er der nogen som har prøven eller ved hvad den handler om?
  • ide til emne

    Forumindlæg
    hej jeg skal skrive srp opgave i fagerne Historie og Kemi. Jeg har valgt og skrive om rygning- nikotin. har nogen en ide hvad man kan skrive i historie delen om dette emne?
  • Fosfolipid

    Forumindlæg
    Hej Jeg har desperat brug for hjælp til kemi delen af min evalueringsopgave. Jeg skal forklare fosfolipider, ud fra denne figur Jeg mangler hjælp til at forklare strukturformlen? På forhånd tusinde mange gange tak
  • natriumacetat

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave en opgave om håndvarmere. Indholdet er natriumacetat. Jeg vil gerne læse noget om hvordan salte som natriumacetat opfører sig, bla. når det opløses? Hvilket emne inden for kemien omhandler dette?
  • Fra 2g til 2hf??

    Forumindlæg
    Halløjsa.. Kan man godt flytte fra 2g til 2hf?? Har afsluttet alle de fag man har i 1hf undtagen NF. Har afluttet biologi og fysik men har ikke haft geografi, men har derimod haft kemi.
  • Ionforbindelser og Molekyleforbindelser

    Forumindlæg
    Jeg skal i gang med Kemi rapport. Mangler noget meget vigtig information Forklat venligst hvad forskellen mellem Ionforbindelser og Molekyleforbindelser med hensyn til både opbygning og opløselighed?