Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 19641 til 19660 af 27764
  • Den fattige piges sang ved vuggen

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og skal lave en analyse af "Den fattige piges sang ved vuggen". Jeg har lidt problemer med den, er der nogen, der har arbejdet med den før, og som kan sende lidt inspiration til at komme igang?
  • Nøgletal hjææælp

    Forumindlæg
    Nogen herinde, som er god til nøgletal. Jeg har til opgave at lave en analyse ud fra nogle nøgletal, dog kan jeg ikke rigtig se sammenhængen? Nogen som vil forsøge at hjælpe? Billedet er vedhæftet.
  • analysering af tjediegradsfunktionen

    Forumindlæg
    hej. jeg skal løse denne opgave, men har meget svært ved det, er der nogen der vil hjælpe mig? niveauet er c på hhx. på forhånd tak! (: opgaven lyder som nedenstående: Du skal analysere tjediegradsfunktionen: f(x) = x3 - x2 - 4x + 4
  • Politisk emne?

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en opgave om et meget medie omtalt politisk emne, og give en analyse af hvordan medierne har dækket det pågældende emne. Og jeg kan slet ikke finde ud af hvad jeg skal skrive om? eller hvordan jeg skal komme igang.. - Sascha
  • Tema / budskab i "Johns ekstraarbejde"

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg har fået til lektie at analysere og fortolke novellen "johns ekstraarbejde" 1962 af Christian Kampmann . nu er jeg så gået i stå i budskab og tema, er der nogen der kan hjælpe mig?
  • Musik: Hva gør vi nu lille du?

    Forumindlæg
    hej er der nogen der ligger inde med en analyse af sangen Gasolin' - hva gør vi nu lille du? kunne være super fedt, min gruppe har bailet mig de 2 af dem kommer aldrig og så jeg er alene til mit musikprojekt.
  • Mælk - Simon Fruelund

    Forumindlæg
    Jeg har fået denne opgave at skulle analysere og fortolke denne tekst "mælk" af Simon Fruelund. Er der nogle der kan hjælpe mig? jeg skal bl.a. fokusere på hans forhold til andre mennesker.
  • Logistik - lager- og distributionsstyring

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en opgave i logistik og har lidt problemer. Jeg skal analysere og vurdere logistiken i en virksomhed med fokus på lager- og distributionsstyring. Nogen der kan give forslag til hvad jeg kan inddrage? PÅ forhånd tak..
  • DET HASTER!:d

    Forumindlæg
    heey alle sammen :D Er der nogel som vil sende mig nogle digte, som er analyseret? Da jeg skal til prøve på mandag og jeg er nemlig ikke så good til Dansk:D? Håber i kan hjælp , :D? hvis i kan hjælp så send til [email protected]
  • Unser Eduard

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp til en analyse ud fra disse spørgsmål til novellen "Unser Eduard" af Paul Schallück: 1. Hvordan beskriver personerne om Eduard og hans egenskaber? 2. Hvordan forklarer de om hans selvmord? 3. Hvorfor er beskrivelserne om Eduard så forskellige? Hvem af dem har ret? Tak...
  • Nogen der vil læse min opgave?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Vilel høre om der ikke var en venlig sjæl, der måske havde lyst til at læse min analyse og fortolkning af Stefan Andres' "Tørdokken" igennem? på forhånd tusind tak :-)
  • Hvordan refererer jeg til citater på engelsk?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med en analyse og fortolkning af en text, og har en del citater fra teksten, som jeg skal indsætte i min stil. Mit spørgsmål er så, hvordan refererer jeg til disse citater? Hvad står [p. 16, 1.22] fx for? På forhånd tak, Liselotte
  • Hjælp -

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg skriver om "Lord of the flies" i SRP engelsk og dans. Jeg vil lave en analyse og fortolkning, men mit ene problem er jeg skal have noget mere dansk fagligt ind under .. nogen der har en idé? - er helt på bar bund :(
  • Filosofi og historie

    Forumindlæg
    Hej, jeg har svært ved at se, hvordan filosofi og historie komplimentere hinanden. Mit AT projekt handler og marxisme versus det kapitalistiske samfund i 1800-tallet, hvor jeg analysere "Det kommunistiske manifest" med udgangspunkt i politisk filosofi.
  • Ih!

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en analyse af bogen Fjeren og Rosen. Jeg har meget svært ved at tage mig sammen til at læse bogen og håbede på der måske var nogen som havde læst den og kunne give mig et kort referat om den? Please, det ville hjælpe mig så meget! Er helt på bar bund her
  • FRIHAVNEN!!

    Forumindlæg
    hej folkens . har virkelig brug for hjælp angående et digt "frihavnen" af klaus rifbjerg. er der nogen der kan hjælpe med at analysere og fortolke? jeg er virkelig lost og skal fremlægge overmorgen. :( tusind tak ..
  • Besjæling af ting - hvorfor?

    Forumindlæg
    Hej derude, Jeg har læst en tekst, som jeg skal analysere. Heri fremkommer nogle besjælinger af ting, men hvilket sprogligt virkemiddel giver det? Altså hvorfor gøre det? Hvilket indtryk får læseren af det? På forhånd tak!
  • artikeler om acetylsalicylayre

    Forumindlæg
    jeg skriver AT om Acetylsalicylsyre og skal bruger 2 artkler som jeg kan stille op foran hinanden og analysere... men synes det er skide svært (underskyld sproget) at finde 2 modsætninger eller i det hele taget finde nogle relevante artikler om acetylsalicylsyre.... hjælp....
  • studieretningsprojekt i samf og dansk

    Forumindlæg
    Hej Jeg overvejer at skrive studeretningsprojekt i samfundfag og dansk, mere specifikt om det postmoderne menneske.. er der nogle der har nogle ideer til hvilke noveller eller romaner, der vil være gode at analysere´og fortolke i forbindelse med emnet? på forhånd tak :)
  • Jeppe Aakjær "Vredens børn"

    Forumindlæg
    Hej, jeg leder efter et resume eller analyse/fortolkning af Jeppe Aakjær's "Vredens børn". Håber nogen kan hjælpe mig, og/eller ligger inde med sådan en opgave .. På forhånd tak. (: