Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19661 til 19680 af 28854
  • Studieretningsopgave

    Forumindlæg
    Hej.. jeg går og tænker og tænker over hvad jeg skal skrive om!? Er der nogen der har nogle gode forslag?? :) Har engelsk A, Tysk A, filosofi C også kan vi selvfølgelig også vælge dansk og historie..
  • Konsekvenser af atomkraft?

    Forumindlæg
    Hej er igang med en teknologi historie eksamens aflevering, og har emnet atomkraft. Jeg har så til opgave at finde ud af hvilke positive og negative konsekvenser atomkraft har haft. både økonomisk, politisk og kulturelt. Håber der er nogen af jer som har nogle ideer?
  • Omvendt proportionalitet (DET HASTER)

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder her og har et problem med en tricky opgave som jeg bare ikke kan finde en løsning på. Opgaven går ud på at skrive en regnehistorie, hvor svaret skal være at finde frem til denne hyperbel. Man må ikke skrive hyperblen i historien, men meningen er at få den der løser opgaven, til a...
  • Vandmærket genre?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg ville høre om der var nogen som havde læst ''Vandmærket'' af Naja Marie Aidt, og som kunne fortælle mig hvilket genre selve bogen er ? Jeg kan ikke rigtig finde en fælles. Det ville hjælpe mig rigtig meget, da det er til en dansk-historie opgave. :)
  • Historisk materialisme

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart til AT-eksamen i samfundsfag og historie, hvor jeg har fokus på Karl Marx og den historiske materialisme - dens betydning for samtiden og eftertiden. Dette punkt blev i synopsen ret tyndt, så er der én, der vil hjælpe mig lidt? :) På forhånd mange tak.
  • Den spanske borgerkrig

    Forumindlæg
    Jeg skal finde ud af hvilket emne jeg vil koncentrere mig om inden for den spanske borgerkrig. Jeg har fagene spansk og historie og har lidt svært ved at finde ud af hvordan man kobler de to fag sammen om et emne da det jo både skal indeholde noget tekstanalyse og historiske kilder..
  • Engelsk vinkel på studieretningsprojekt?

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Jeg har besluttet, at jeg vil skrive om Nelson Mandela og Apartheid i min studieretningsopgave.. fagene bliver engelsk/historie.. Nogle som har idéer til en engelsk vinkel på opgaven?? Vh Mette
  • Deduktiv og abduktiv metode NG

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skriver i naturgeografi og historie i min AT opgave, men kan ikke helt forstå hvad den deduktive metode går ud på. nogen som kan hjælpe? :-) Har derudover også svært ved at forstå den abduktive metode i ng, nogen som kan forklare mig denne??
  • Romantikken og det moderne gennembrud

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder og skriver dansk/historie opgave.. Men kan ikke finde meget onformation omkring romantikken og det moderne gennembrud. Jeg ville derfor høre om noget havde noget de kunne dele med mig? :) Skal aflevere den på mandag, så vil meget gerne høre noget respons !!! :D På forhånd tak!
  • AT eksamen bdr wright

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal snart op til AT eksamen og vil høre om der nogen der også har lavet synopsis om brødrene wright i fysik og historie? Jeg kunne godt tænke mig at læse jeres for at få inspiration til nyt stof. På forhånd tak \Nicolai
  • Komma?

    Forumindlæg
    Hej, da jeg er igang med at skrive en stor opgave og meget gerne vil ha' en god karakter, da det primært er dansk og historie, er jeg stadig meget i tvivl om, hvordan man skal sætte kommaer? Skal de foran "at"? Foran "og"? osv .. På forhånd tak!
  • Alder for at indgå ægteskab i romantikken

    Forumindlæg
    Jeg skal bruge en analyse af en novelle til mit dansk/historie projekt. Pigen er 14 år, men senere i novellen bliver hun gift. Jeg vil derfor gerne vide, om man også skulle være 18 for at blive gift dengang?
  • Forudsætningerne for Apartheid styrets fald

    Forumindlæg
    Hej allesammen Her kommer et nok lidt tricky spørgsmål (synes jeg!)- hvilke socio-økonomiske og mentale forudsætninger var der for apartheid styrets fald? Det skal lige siges at det er til et AT-projekt i 3g og det er historie på a-niveau. På forhånd tak! Stil endelig spørgsmål hvis det...
  • AT - kildekritik

    Forumindlæg
    hej når man har brugt forskellige kilder til at finde frem til en konklusion skal man jo bruge metoden "kildekritik" i historie.. men skal man så ind og svare på spørgsmål om afsender, modtager tendens osv hver gang til eksamen ? altså skal man fremlægge alle de her spørgsmål for lærer ...
  • hjælp

    Forumindlæg
    lige nu er vi igang med at skrive en krimi i datid og så vil jeg bare spørge om jeg skal skrive: 1. jeg havde været 2. jeg har været husk det er en datid historie i forvejen.
  • Øjenvidebretning layout!?! hjælp

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg skal skrive en øjenvidebretning omkring et af de store begivenheder i Danmarks historien, men ved ikke helt hvordan layoutet skal være. Skal det skrives som en klumme? (nyhedsartikel layout), eller skal det hele bare skrives i en kolonne, uden ekstra detaljer?? Tak på forhånd
  • Danskopgavens opsætning

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg er ved at skrive dansk-historie opgave, men har valgt kun at skrive i dansk. Jeg er dog i tvivl om helt præcist hvad den skal indeholde, er der nogen der har en overordnet model for opgaven? Tak på forhånd:)
  • Haster - AT radioaktivitet

    Forumindlæg
    Jeg skal ind til eksamen lige om lidt og har lavet et oplæg i fysik/historie om opdagelsen af radioaktivitet og dens betydelse for verdenen. Jeg mangler nogle gode idéer til nogle diskuterende spørgsmål jeg kan bruge i dialogen
  • rette lidt?

    Forumindlæg
    hey .. er lige i gang med min historie opgave, så er lige færdig med den første del, så ville lige høre om der nogle som vil kigge det igennem og sige om det er nok. Ved ikke lige om jeg mangler noget :) Skriver om det første korstog, og spørgsmålet er: hvad var baggrunden for det første korstog?
  • Hjææææælp til KS!

    Forumindlæg
    Jeg skal op i Ks i morgen, altså samf. historie og religion i ét, og jeg trak "det gode samfund", er virkelig virkelig lost .. jeg aner ikke hvordan min problemformulering skal lyde, eller hvad jeg skal komme ind på! Jeg håååber virkelig, der er en der kan hjælpe..