Søgning på: dansk reportage. Resultater: 19701 til 19720 af 41162
-
Fakta og fiktionskoder
ForumindlægHej jeg er som mange andre igang med at skrive AT, jeg har valgt bogen "Rejsen til månen" af Jules Verne som jeg arbejder med i fysik og dansk. I dansk har jeg fået at vide at jeg skal se på hvilke fakta og fiktionskoder der er brugt i bogen, men jeg har ikke lige helt styr på hvad fakt... -
Terminsprøver 2012
ForumindlægHej alle Jeg skal til terminsprøver (9 klasses terminsprøver) her d. 5 januar og 6 januar i Matematik, dansk, engelsk og tysk. Dermed ville jeg høre jer om i har nogle efaringer med hvilke opgaver man så kan komme op i? Er det f.eks. i dansk så den fra maj som var afgangsprøve sidste år. I ... -
Type Samfund
ForumindlægHej Folkens Jeg er i gang med min helt egen projekt om den danske samfund. Jeg skriver lidt om de samfundstyper der har været i Danmark og om den der er nu. Der er lige 2 ting, som jeg håber nogen af jer kan hjælpe mig med: 1. Hvilke type samfund er Danmark i dag? 2. Hvilke forhold har det dan... -
Hjælp til hvordan man søger efter notater på denne side
Forumindlæghej...jeg er rimelig ny og søger notater til samfundsfag på gym/HF...om EU landbrug og Miljø, dansk politik, Danmark i den globale økonomivi har bla. en bog der hedder Dansk politik og økonomidet vil være vildt dejligt hvis nogen gad at skrive til dette indlæg...det ville være en stor hjælppå for... -
skriftlig eksamen
ForumindlægHey.Ville lige høre om der var nogle som havde nogle gode råd hvad angår skriftlig dansk..hvad man skal fokusere på og sådan..skal op på mandag og er rimelig usikker på hvordan det kommer til at gå, da jeg mindst plejer at bruge en 8-9 timer på mine danske stile...Og hvordan kan man se på opgavef... -
Line Integral.
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvad Line integral hedder på dansk. Det skal ses i sammenhæng med Amperes lov. Jeg har søgt på nettet, men jeg får flere svar: Planintegrale, fladeintegrale, kurveintegrale osv. Hvilken en kan jeg bruge ved en mundligt fysik eksamen på dansk. -
Tysk bøger
ForumindlægSælges:Tysk - Dansk Dansk - tysk Gyldendals fra 2003Tysk - danskDansk - tysk handelsordbøger fra 1995, super godetysk bog -Briefe gut und richtig schreiben fra 1997hvis dette har interesse så skriv venligst en mail og så kan vi aftale pris [email protected] -
Tysk oversættelse (rel. pronomen)
ForumindlægHej Jeg har oversat en tekst fra dansk til tysk på ca. 15 linjer. Både min oversættelse og teksten på dansk er vedhæftet. Det jeg har mest svært ved er sætningerne som "De har gjort os til det, vi er" og lign. Håber nogen vil kigge på det lidt, på forhånd tak :) -
DHO problemstilling?
ForumindlægJa, jeg skal i gang med at skrive DHO i dansk og er rigtig glad og spændt. Men jeg er pludselig kommet i tvivl om hvordan problemformuleringen skal opbygges/se ud, da vores lærer ikke rigtig har givet noget ordentlig information, Er der nogen, som har et eksempel på hvordan en problemformulering... -
Kommunalvalget.
ForumindlægHej alle.Som de fleste samfundsfaglige nok er orienteret om, så står en stribekommunalvalg i det ganske danske land lige om hjørnet.Jeg er bosat i Odense Kommune og har i samfundsfag fået til opgave at indsamle lidt materiale vedr. Dansk Folkepartis visioner/ideer mht. de kommende fire år. Er der... -
Vange...
ForumindlægHej Vange...\nJeg har tit bæmærket at du er rimelig godt til dansk, da du for det meste retter indlæg som omhandler dansk...\n\nJeg vil høre om du ikke kunne rette mine sproglige samt, komma og punktum fejl i en stil?\nDu kan skrive til mig på følgende mail:\n\[email protected]\n\nMalfoy -
Vange...
ForumindlægHej Vange...\nJeg har tit bæmærket at du er rimelig godt til dansk, da du for det meste retter indlæg som omhandler dansk...\n\nJeg vil høre om du ikke kunne rette mine sproglige samt, komma og punktum fejl i en stil?\nDu kan skrive til mig på følgende mail:\n\[email protected]\n\nMalfoy -
Vange...
ForumindlægHej Vange...\nJeg har tit bæmærket at du er rimelig godt til dansk, da du for det meste retter indlæg som omhandler dansk...\n\nJeg vil høre om du ikke kunne rette mine sproglige samt, komma og punktum fejl i en stil?\nDu kan skrive til mig på følgende mail:\n\[email protected]\n\nMalfoy -
ENKELT SPØRGESMÅL! engelsk
Forumindlæghej vi er igang med at læse bogen The Boogeyman af Stephen King\n\nJeg mener også den er oversat til dansk, men biblioteket ku ikke finde den. Hvad hedder den bog egentlig på dansk? for boogey kan betyde meget, så spørger jer om hvad den er oversat til hvis der er nogle der har læst den :)\n\npå ... -
Artikel, tid
ForumindlægHej, Jeg går i 9 ;) Jeg skal til terminsprøve i morgen i dansk - stil og på overmårgen i dansk - diktat og læsetest. Og Onsdag- matematik 1. Hvilket stilehæfte tror i jeg får? 2. Når jeg skriver artikel, er det så Nutid eller datid der er bedst, at skrive i, hvis der ikke st... -
Fra industrisamfund til informationssamfund
ForumindlægHejsa. Jeg har følgende opgave, som lyder sådan her: Det danske samfund har i de seneste 50 år udviklet sig fra et industrisamfund til et informationssamfund. Hvilken betydning har det haft for det danske arbejdsmarked.? I besvarelsen skal du inddrage mindst én relevant teoretiker. Jeg har svare... -
Muligheder og begrænsninger i AT
ForumindlægJeg skriver AT i Dansk A og Samfundsfag B om ytringsfrihed Jeg har lavet en diskursanalyse af et interview med Anders Fogh og i samf har jeg lavet en diskussion om hvorvidt ytringsfriheden er absolut og om den er lige gældende for alle i Danmark (danskere/udlændinge) Nogen der kan hjælpe med mu... -
Karakter i 10kl. - Gymnasiet
ForumindlægEr det i et acceptabelt niveau for at komme på STX? - Efter jeres mening :) Dansk skriftligt: 4 Dansk mundtligt: 7 Matematik skriftligt: 7 Matematik mundtligt: 7 Fysik: 7 Engelsk mundtligt: 7 Engelsk skriftligt: 4 - Gennemsnit: 6,14 -
Italienske marked
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave hvor jeg skal sælge et produkt fra det danske marked til det italienske marked, og der er jo nogle kulturforskelle, så jeg skal sælge det anderledes end til det danske.. Vi er linear- active og tilhører monochronis folk hvorimod italienser er multi active og tilhører po... -
AP - Test
ForumindlægHej..\n\nVille høre om der var nogle, der havde notater til latin (grammatik), morfologi (dansk) og syntaks (dansk).. Skal menlig efter den nye reform op i en prøve i alle ovennævnte punkter.\nHåber der nogle der kan lægge el. evt. sende nogle notater.\n - På forhånd tak! :)
