Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19701 til 19720 af 33650
  • forksel på sekularisme og sekularisering

    Forumindlæg
    Hej SP Har lige et spørgsmål til min historie opgave.. Min lærer siger at der er forskel på begreberne sekularisme og sekularisering.. Er der nogen der ved hvad forkskellen er :S ? Eller evt. kan henvise mig til et link?? tak på forhånd..
  • Katastrofe indenfor vietnam krigen

    Forumindlæg
    Hej folkens, har tænkt mig at skrive om vietnamkrigen i AT, men problemet er bare der ligger rimelig meget materiale indenfor det emne, så er nød til at indskrænke mig, men ved ikke hvad der ville være en god ide at fokusere på som underemne indenfor vietnamkrigen. Nogle forslag?, skriver i sam...
  • Problemformulering..

    Forumindlæg
    Hey..Skal skrive historie opgave om et par uger, vil gerne skrive om slaver og den amerikanske borgerkrig. Men mangler en god problemformulering.Nogen der evt har skrevet historieopgave om sammen emne med et par forslag til problemformulering?
  • Destroying reptiles

    Forumindlæg
    Hejsavi har fået en opgave der hedder Destroying reptiles, som er blevet brugt til en sproglig eksamen.Mit spørgsmål er så, om der er nogen der har skrevet et essay over denne historie?Er gået lidt i stå, så kunne godt bruge lidt inspiration..Håber nogen vil hjælpe.
  • Gennemlæsning af SSO

    Forumindlæg
    Hej, jeg er nu i den glade situation at jeg er færdig med min SSO omhandlende Israel- Palæstinakonflikten. Er der nogle historie/danskeksperter som har lyst til at læse korrektur på den?Kontakt mig på mail - [email protected] msn - [email protected]å forhånd tak
  • kort spørgesmål ; his

    Forumindlæg
    Hejsa jeg vil bare høre om lærerene egentlig tjekker litteraturen når man skriver historie opg? altså når man skriver hvor man har de oplysninger fra???nej vel, for så skulle de tjekke med 200 elever..gør de det?er bare nysgerrig... :)
  • Metode

    Forumindlæg
    Hej Jeg har emnet Enigma i Krig, medier og teknologi. Mit metodeafsnit til historie er følgende "I historie og matematik har jeg anvendt forskellige metoder for at komme frem til delkonklusionerne. I historie har jeg brugt faglitteratur, som er blevet kildeanalyseret. Idet flere historiske b...
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    HEj allesammen...kære venner jeg har lige skrevet min historie opgave færdig, og er lidt i tvivl om hvor god en analyse jeg har lavet.Hvis en af jer havde tid til at læse den.så vil det være en rigtigt stort hjælp.På forhånd tak.Zunnah
  • Hvad bestod jeres 9.kl pensum af ?

    Forumindlæg
    Heej .Jeg tænkte på om der var nogle der ville fortælle mig hvad deres 9.klasses pensum bestod af i fagene ; historie, biologi, fysik/kemi, geografi og samfundsfag .. ??Bare sådan generelt de vigtigste emner og så videre ..
  • Kommunikationsforsøg

    Forumindlæg
    Min AT7 synops handler om Kommunikation og det udvikling, er der nogle der har en idé til et forsøg jeg kan bruge i den sammehæng, kan lige tilføje at jeg skriver i Fysik og Historie, så forsøget skal gerne indeholde fysiske elementer :)
  • 12 tal

    Forumindlæg
    kan man godt få top karakteren 12 uden at ha lavet et eksperiment i AT? jeg tænker på at jeg ha fysik og historie. og i mit emne er det svært at lave et eksperiment.. ville det ku trække ned?
  • at-emne

    Forumindlæg
    Hej alle ! Er der nogen af jer, som skriver om jordskælvet i Lissabon 1755? i fagene naturgeografi og historie.. Jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg skal arbejde det emne.. og er denne problemformulering for bredt? Hvilke årsager og konsekvenser havde jordskælvet i Lissab...
  • PROBLEMFORMULERING

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skal skrive da/his opgave, og har valgt at skrive tværfagligt. Så i historie har jeg valgt Romantikken og i dansk "Et dukkehjem". Jeg skal skrive en problemformulering, og ved simpelthen ikke hvordan den skal lyde? Kunne være rart med noget hjælp, og eventuelle idéer...
  • "Der verlorene Koffer"?

    Forumindlæg
    Nogen, der har læst bogen og evt. kan gengive historien? Det ville være mig en stor hjælp, da jeg skal lave en stil omkring den. Jeg har været syg og ikke haft mulighed for at få fat i bogen og få den læst.Det er i øvrigt en meget nem læsebog, der bruges i folkeskolen.Mvh.Tissi
  • The New Girl - Narration

    Forumindlæg
    Hej alle hjælpere, Jeg har svært ved at finde ud af, hvorvidt 1.persons fortælleren i historien er reliable (pålidelig, troværdig) eller unreliable (upålidelig, utroværdig). Jeg håber at nogen har læst teksten og kan hjælpe mig.
  • Tysk stil om vejret

    Forumindlæg
    Da jeg er meget dårlig til tysk og skal skrive en tysk stil til i morgen, er jeg lidt på den.jeg skal skrive om vejret, og skal fortælle en historie hvor vejret spiller en rolle, men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg kan skrive om ?og hvordan jeg skal starte den..nogen der kan hjælpe mig lidt?
  • disp. til stil om buddhisme:

    Forumindlæg
    hey.jeg er i færd med at lave en fristil i dansk om buddhismen, og tænkte om jeg kunne få noget feedback på min rækkefølge/disposition.her er den:• Introduktion til buddhismen• Fakta• Buddhismens historie• Buddha• Buddhismens ”rangorden”• De Tre Veje• Diamantvejsbuddhismen• Kilder
  • Fakta om Anders Bodelsen??

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der vad noget om anders Bodelsen? Skal bruge det til eksamen, men jeg kinne ikke finde noget om hvad hans historier plejer at handle om, sådan overordnet. Hvis der er nogen der ved noget, så PLEASE svar:)
  • Danskopgaven: Naja marie Aidt: Er verden lille

    Forumindlæg
    HeJ.. Jeg søger hjælp til historien "Er verden lille". Jeg skal skrive en analyse af den, og er sådan set gået i stå midt i side 2. Er der nogle der har nogle gode guldkorn, så vil jeg meget gerne høre dem.:)På forhånd tak!
  • Fremlægge

    Forumindlæg
    Hey Folks Har i nogle gode råd til, hvordan man strukturerer sin Historie-fremlæggelse, så det virker så frit som muligt uden at man iagttager papiret, sådan så man kan det stort set udenad?