Søgning på: barndommens gade analyse. Resultater: 19721 til 19740 af 28984
  • Kliche eller metafor ?

    Forumindlæg
    Hej alle :) Sidder her med et Digt af Benny Andersen, som jeg skal analysere til min eksamen. Ordet "hundekoldt" dukker op, og jeg er blevet lidt i tvivl - er det en kliche eller bare en metafor? Eller er det mig der er helt galt på den, så det faktisk er en helt tredje ting? Håber I vi...
  • havfruens sang

    Forumindlæg
    er der nogle der kan hjælpe mig med at læse min lille analyse igennem. kan ikke komme videre, så måske nogle der har skrevet om henrik pontoppidans "havfruens sang" og kan lde mig på vej?
  • sang "romeo" af sebastian.

    Forumindlæg
    HJÆLP miig så meget. jeg er igang med at analysere sangen nu, men jeg kan overhovedet ikke finde ud af hvornår den er skrevet og hvem fortælleren er, jeg håber så meget at der er nogen der vil hjælpe mig, &' jeg vil også prøve at hjælpe dig hvis du sidder i et problem! på forhåånd tak
  • Analysemodel til old-tekster :)

    Forumindlæg
    Til alle hårdt arbejdende studerende. Her er en lille analysemodel til tekster i old, som er guld værd til eksamen. Håber, at I kan bruge den. Held og lykke herfra.. Vedhæftet link..www.viby-gym.dk/bp/analyse_skema.htm
  • HJÆLP! Eksamen i morgen. "San Francisco"

    Forumindlæg
    Hej folkens Vil sætte pris på hvis en kunne give mig et bud på en analyse af Scott MzKenzie's "San Francisco (Be Sure to Wear Some Flowers in Your Hair)" Forholdsvis ukendt sang - så vedhæfter den :) Men det haster da jeg skal op i morgen!
  • Novelle Tove Ditlevsen

    Forumindlæg
    Hej jeg har novellen Taarer af Tove Ditlevsen. Den skal analyseres, jeg har forstået den nogenlunde, men hvad kan man sige om den novelle, er der nogle speciele træk i den, kan jeg perspektivere den med noget ? . Håber i kan hjælpe på forhånd TAK :D !
  • H.C. Andersens land af Benny Andersen

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal op i H.C. Andersens land imorgen, men jeg mangler stadigvæk at analysere strofe 2, " Mangt og meget sker med overrumplende skift i dette sekels krampetrækninger". jeg kan virkelig ikke forstå den? Håber der er nogen der vil hjælpe
  • Stikprøver - Hjælp

    Forumindlæg
    Sidder med et eksamensspørgsmål omkring stikprøver.. Spørgsmålet hedder: du skal behandle statistik, herunder diskutere udtagelse af stikprøver i forhold til en analyse af et helt talmaterial.. Nogen der kan komme med nogle guldkorn til det? for i min bog står der ikke meget om det.. på forhold t...
  • Berettermodel, tema og budskab til novellen "Sex" af Jan Sonnergaard

    Forumindlæg
    Hej!:) Er i gang med at analyser novellen "Sex" af Jan Sonnergaard og mangler kun at skrive om -Berettermodel -Tema og budskab Så er der nogle der har læst novellen som kan give mig svar på de to pukter? :p
  • sagprosa

    Forumindlæg
    Jeg har fået trukket sagprosa til min dansk mundtlig eksamen! Jeg kan ikke finde en interessant artikel (med pdf layout) hvor artiklen handler om unge og stofmisbrug, som jeg kan analyser. Jeg vil blive meget glad, hvis du kunne hjælpe mig lidt på vej
  • Dan Turell

    Forumindlæg
    Hej Jeg mangler virkeligt meget at få læst/vide noget om Dan Turells "Der er så dejligt ude på landet". Er der nogen, som har den derhjemme eller kan finde den nogen steder? Jeg har VIIIIIRRRRKElig brug for den. En analyse af den ville også være fin! Mvh. Kent Nielsen
  • Mundtlig dansk

    Forumindlæg
    Hej studi Hvordan bliver man en "mester" til mundtlig dansk? Vil nemlig gerne have 10-12 til afgangseksamen i 3.G. Er der nogen der kan guide mig eller kan en guide, til hvordan man bliver RIGTIG god til at analyse en tekst under pres og komme med utallige guldkorn?
  • Skibsdrengens fortælling

    Forumindlæg
    Hey allesammen!! Er der én af Jer, som har lavet en analyse og tolkning af Skibsdrengens fortælling fra samlingen Vintereventyr af karen blixen? Har I evt. nogle gode links om fortællingen? PÅ forhånd tak Knus Artemis...
  • Hjælp til teori i AT

    Forumindlæg
    Hej jeg skal snart til AT-årsprøve, faktisk nu her på torsdag. Og jeg har ikke fundet en teori eller model der fortæller eller forklare selviscenesætelse - det er emnet. Jeg har om Lady Gagas selviscenesættelse, og kan ikke finde en teori som jeg gerne vil bruge i mit analyserende spørgsmål. No...
  • "Hos regnormene" af Bent Haler.

    Forumindlæg
    Hej allesammen; Jeg skal snart til min 9. klasses eksamen, og har valgt teksten "Hos regnormene". Ville høre om nogle af jer, havde en analyse af teksten eller nogle ideer til, hvad jeg kunne komme ind på. Tak på forhånd :-)
  • HJÆLP NOVELLE

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med at analyser en novelle til min mundlig eksam. Kan man godt fortælle om miljøet (samfund) hvis personen for eksempel bliver påvirket af andre personer på en meget negativ måde og af medierne ? håber i vil hjælpe
  • Dansk eller engelsk?

    Forumindlæg
    Hejsa SP. Hvis nu at jeg skal analysere et digt, digtet er på engelsk, kan jeg så stadigvæk godt bruge dansk som fag til at gøde det? Og skal min synopse og mundtlige del være på engelsk hvis jeg vælger engelsk? Mange tak.
  • Religion - stamceller

    Forumindlæg
    I AT 2016, hvor hovedemnet er 'grænser', skriver jeg om stamceller og etik. Er der en derude som har en god idé til en religiøs tekst jeg kan analysere og bruge? Jeg fokusere primært på katolikker og protestanters syn på stamcelleforskning og behandling. Ville være til stor hjælp!
  • Hvad skal jeg opgive i dansk som oplæsning?

    Forumindlæg
    Hej alle :) skal aflevere min synopse til dansk mundtligt i morgen, men jeg har først nu fundet ud af, at jeg skal opgive et oplæsningstykke. Jeg har om reklamer og jeg har taget en trailer til analyse! Men hvad skal jeg opgive som tekst til mit emne? Nogle ideer? På forhånd tak :)
  • DET HASTER Er mit fordybelsesområde = Tema

    Forumindlæg
    HEJ . Jeg er i gang med at analysere en novelle som er mit prøveoplæg, og kom til at tænke om mit fordybelsesområde er temaet i min novelle. Er det korrekt eller skal jeg selv til at finde temaet i novellen. Novellen og fordybelsesområdet hænger meget sammen og min lærer har godkendt den.