Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 19721 til 19740 af 41309
-
Prøve
ForumindlægHej. Da jeg skal til terminsprøve i skriftlig biologi A (stx), vil jeg gerne øve mig på gamle eksamensæt. Jeg har dog ikke kunne finde det på nettet, og ville derfor hører om der er nogen der muligvis har en god hjemmeside med alle tidligere eksamensæt? Tusind tak på forhånd -
Blodtype - krydsningsskema
ForumindlægSidder til 24-timers forberedelse i biologi og skal bruge svaret på et meget enkelt spørgsmål, men som jeg dog stadig er i tvivl om. Hvis manden har blodtype AB og kvinden har blodtype A, hvilken blodtype vil deres barn så kunne få, og hvordan ville krydsningsskemaet se ud? På forhånd tak f... -
synapse - adenosin og koffein
Forumindlæghej alle sammen. Jeg har trukket et spørgsmål i biologi om koffein som rusmiddel, og jeg har et hurtigt spørgsmål: kan det passe at adenosin i sig selv er en hæmmende synapse, men når man drikker kaffe(som er adenosinantagonist) vil synapsen blive stimulerende? eller er jeg helt galt på den? -... -
Antigener og antostoffer
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder og er i gang med at skrive biologi rapprt, men jeg kan simpelthen ikke forstå det på internettet om antistoffer og antigener - er der muligt at der er en venlig sjæl der vil definere disse to begreber for mig? -
hvordan energi omsættes i et økosystem?
ForumindlægJeg sidder i den situation, at jeg skal til sygeeksamen i biologi og jeg simpelthen ikke kan svare på det her spørgsmål: Beskriv hvordan energi omsættes i et økosystem? Håber virkelig der er en eller flere der kan hjælpe mig :-) tak for forhånd. -
Hvad er IPSC?
ForumindlægJeg skal analysere denne artikel i biologi: https://www.cell.com/cell-stem-cell/fulltext/S1934-5909(17)30238-2#secsectitle0030 IPSC går igen flere gange, men jeg har ikke helt forstået hvad det er, og jeg har prøvet at google det, men finder ikke frem til noget -
Hvilken organeller har noget at gøre med ernæring
ForumindlægVi er to knap så biologi elskede piger, og vi sidder og søger nettet tørt for svar. Nogle af jer der ved hvilken organeller der har noget med ernæringen at gøre PS. Vi har om celler -
Dissektion af hjerter
ForumindlægHejsa, jeg har lige et par spørgsmål til en biologi rapport...... - Fører arterier altid iltet blod og vener altid afiltet blod? Forklar. - Er der forskel på tykkelse af arterier og vener? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvis nogle kender svaret ville det være super! -
AT fremlæggelse.
ForumindlægJeg skal i morgen op og "fremlægge" min AT synopsis for mine 2 lærer. (Religion og biologi). Skal jeg bare gennegå min synopsis fra ende til anden, eller hvordan? Håber I vil hjælpe, da jeg er lidt på bar bund. -
Enzymatisk omdannelse af glucose til fructose
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan hjælpe med det her spørgsmål? Det er en biologi rapport, der omhander Enzymatisk omdannelse af glucose til fructose.. Hvilken betydning har pH for resultaterne? Hvilken funktion har de to temperaturer? Sweetzyme T er immobiliseret - hvad vil det sige? Hvad b... -
2 gens nedarving
ForumindlægHej derude. Jeg kan godt løse 2 gens nedarvings skemaer, men jeg er lidt i tivil om hvordan de skal stilles eller skives op, hvis der er nogen biologi-mennesker der kan forklarer det ved fx at opstille dette i et 2 gens nedarvings skema: SeEe * SsEe -
SRP om demens
ForumindlægHej. Jeg skal snart vælge emne i SRP og jeg kunne rigtig godt tænke mig at skrive om demens. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvilket andet fag end biologi det ville give mening i at skrive i. Jeg har overvejet dansk eller matematik. -
Smittefrekvens ift. corona
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive min SRO om epidimier (fagene biologi og matematik). Jeg har prøvet at finde ud af hvad smittefrekvens er, dog uden held. Kan man selv regne smittefrekvensen ud? og hvad helt præsic er det? Mange tak på forhånd:) -
Skørbug og opdagelsesrejsende
ForumindlægHej alle biologi og historie kloge mennesker Jeg har valgt at skrive AT i his og bio under emnet Skørbug og opdagelsesrejser er MEGET åben for samtidige kilder / bare kilder generelt mvh. en forvirret AT skriver -
Hvordan er mitokondrierne og grønkornet kommet ind i cellen?
ForumindlægJeg er i gang med en biologi rapport, og der er 2 spørgsmål som driller mig lidt. 1. Hvordan tror man mitokondrierne er kommet ind i cellerne? 2. Hvordan tror man grønkornet er kommet ind i cellen? Jeg håber I vil og kan svare, hurtigst muligt, og mange tak på forhånd! -
Orbit A HTX PDF
ForumindlægEr der nogle som evt. har Orbit A HTX som PDF dokument? Det kunne være virkelig fedt vis nogle lå inde med den! Evt. Biologi C+B Systime havde også været fedt! -
Plagiat.
ForumindlægJeg har i min opgave mange kilder på engelsk som jeg har omformuleret og skrevet på dansk i biologi. Jeg har ved få sætninger oversat dog er det meste af det en samling af flere afsnit på engelsk til dannelse af et afsnit på dansk. Er det plagiat? Jeg har kilder til ALT! -
QRS komplekset hjertet
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med :) det er i anatomi, så biologi var lige det emne der dækkede bedst. mit spørgsmål er: 5. Hvorfor har QRS-komplekset den største amplitude? jeg har ikke kunne finde noget om det :/ -
SRP om evolution i USA
ForumindlægHej, jeg skal skrive SRP inden for biologi A og engelsk B, hvor jeg overvejer at skrive om den store modstand mod evolution i USA. Men ville høre om hvad man helt præsic kunne skrive om inden for det. Er meget i tvivl om der er nok fyld. Mange tak på forhånd:-) -
Problemstilling
Forumindlæg(Fysik kemi, biologi og geopgrafi) Hej Vi er i gang med at lave en præsentation i science om udledning af stoffer/CO2 (Klimaet) Derfra har vi valgt emnet dyr og skal skrive en god problemstilling til det.
