Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 19721 til 19740 af 27764
  • Dokumentaren Balletbørn

    Forumindlæg
    Jeg er ved at analyserer Dokumentaren - Balletbørn, men mangler svar på følgende. Hvilke virkemidler er der anvendt og hvad gør virkemidlerne opfattelsen af filmene? Er der brugt virkemidler fra fiktionsfilm? Afsenderens intention og formålet med filmen ?
  • Vigtigt. Historie eksamen : Kilder

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil høre om der nogen der har nogle gode råd til hvordan man analyser en kilde? Måske en analysemodel Evt, noget om kildekritik Skal bruge det til min historie eksamen. I må gerne komme med gode råd, hvis i har været oppe i det, og om hvordan det foregik. Hvad lærerne kræver af en? :-) T...
  • Dansk eksamen gode råd

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg vil bare høre om nogen har nogle råd til dansk eksamen, da jeg snart skal op :-) Mit emne: Sorgbearbejdelse. Hvad kan man perspektivere sorgbearbejdelse til? Og hvordan analysere man en tekst? Også andre gode råd, kunne være fedt ;-) På forhånd tak.
  • Metode hurtig hjælp!!!

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skriver metodeafsnit i dansk. Jeg har analyseret en tekst, med henblik på at finde eksempler på den seksuelle frigørelse. Hvad kan man kalde den metode? Det er jo ikke ligefrem nykritisk, når man har et bestemt tema og en historisk tid at gå ud fra. Please hjælp.
  • Romantikken vs. Romantisme

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en analyse af barnet i graven af H.C. Andersen, men jeg ved ikke om den mest har træk fra romantikken eller romantismen, for har ærlig talt ikke styr på hvad der er kendetegnende for de to forskellige ting.. Er der nogen der kan hjælpe mig?:)
  • HJÆLP TAK! (: (JESPER WUNG_SUNG)

    Forumindlæg
    jeg skal have lidt hjælp til hans novelle "Sidste dag" jeg skal analysere den, hvad skal jeg have med i analyseringen. og hvad kan give mig et 12 tal.:b - jeg skal til mundtlig eksamen imorgen, så vil meget meget gerne få lidt hjælp. Tak på forhånd.:)
  • Hjælp!!!

    Forumindlæg
    Hej allesammen (: - Jeg har analyseret en novelle af Tove ditlevsen som hedder Tårer, nu skal jeg bare finde en tekst jeg kan perspektivere til, og jeg kan ikke komme i tanke om nogen? Håber i kan hjælpe mig!! (:
  • Hejsa.

    Forumindlæg
    Hejsa allesammen. Jeg skal til eksamen i morgen, men jeg sidder stadigvæk her og prøver at analysere novellen "Magnus i November" af Bo Green Jensen. Er der nogle af jer, som kan hjælpe mig lidt?(:
  • Cyklisk eller lineær?

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kan forklare bergeberne cyklisk og lineær, så de er til at forstå? I forbindelse med analysen "Hallelujah, I Love Her So!" er vi helt fortabte. Vi håber virkelig, I kan være til hjælp! På forhånd tak
  • 24 timers eksamen i spansk - Tacones Lejanos.

    Forumindlæg
    Hej derude.. Tænkte på, om der er nogle der har en analyse fra overstående film? Det handler om scene 1, 2 og 3. Jeg forstår godt hvad der står, men den giver jo ingen mening. Ham Pedro Almodóvar er jo for skør! Heeelp..... Jeg skal op i morgen. :(
  • Det klassiske gys ?

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere en gyser novelle til min 9. klasses afgangseksamen og har fået at vide at det er det klassiske gys .. Men jeg aner intet om den genre og kan ikke umiddelbart finde noget om den på nettet ? Lidt hjælp ville være rart :D
  • Budskab?

    Forumindlæg
    Heeej alle Jeg skal analysere filmen den Osynlige (svensk) er der nogle der har set den? Jeg kan ikke helt finde ud af hvad budskabet i filmen er? Please hjælp mig :D Evt. hvis i kan må i meget gerne komme med et kort resume af den det ville være dejligt ;)
  • Hjælp ? (Kig mit spørgsmål!)

    Forumindlæg
    6. Vækstmodeller Gør rede for hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer med en bestemt vækstmodel. Du skal komme ind på, hvordan man kan bestemme variabelsammenhængen. Inddrag gerne din rapport Hjælp! Mvh Astrid xD
  • Billedanalyse - Hjælp

    Forumindlæg
    Hej derude.. jeg skal have analyseret nogle billeder, men har ingen idé om hvordan det skal gøre? har dog læst osv. men forstår det ikke? :S skal op om nogle dage, og er ved at dø :( håber på at kunne få noget hjælp.. tak ..
  • HASTER! TYSK RESUME!

    Forumindlæg
    Er der nogle som ligger inde med en analyse eller et resume af de her to tyske tekster: Einfach anders Mein Weg an die Spitze - Arnold Schwarzenegger Jeg har kigget rundt på nettet og her, men kan intet finde. Har virkelig brug for jeres hjælp!.
  • Definition af differentiering, og kontinuitet

    Forumindlæg
    Jeg har lige været til eksamen i Matematisk Analyse, og hørte nogle af de andre var blevet spurgt af Cencor hvad det ville sige, hvis en funktion var differentiabel og hvad det ville sige den var kontinuert og så blev jeg i tvivl, altså jeg har jo brugt det i mange år, men hvad mener de med, hv...
  • Hvorfor hedder digtet det som det gør?? HJÆLLPP TIL I MORGEN

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal analysere et digt som hedder "Slangen i paradiset" tove Ditlevsen. Kan i hjælpe mig, med hvorfor digtet hedder det som det gør for kan ikke finde frem til det. Håber i kan hjælpe mig, skal til eksamen på torsdag. Tak på forhånd
  • SBU og Bostonmodellen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med min SRO opgave, med afsætning og VØ, og skal lave en produktportefølje analyse af Rynkebys produkter. Men jeg ved ikke hvilke produkter af rynkebys der er deres SBU'er? Hvordan finder jeg ud af det? Og hvordan sætter jeg dem ind i en BOSTON
  • Hjælp - dansk eksamen: budskab i "Polterabend"

    Forumindlæg
    Hjælp - skal op i dansk eksamen torsdag og skal op i Polteraben af Jan Sonnergaard - men jeg forstår ikke budskabet? Og forstår ikke slutningen af teksten - hvad er det fortælleren mener med de 3 nævnte magter?? Kender nogen teksten/novellen? Hjælp mig med min analyse og budskabet - PLEASE
  • max von der grün: Masken

    Forumindlæg
    Hej :) Er nogle af jer, der har læst ovenstående novelle? - har nemlig problemer med at komme i gang med en analyse af den, jeg ved ikke helt hvad der ville være relevant at komme ind på her, så jeg ville høre om der var nogen, som kunne hjælpe mig med at komme i gang? :)