Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19741 til 19760 af 152921
-
Fysik Eksamen!
ForumindlægHej SP :) Jeg skal til fysik eksamen i næste uge, og mangler en masse ting. Så jeg vil høre om i har nogle noter til bogen Ny Prisma - Fysik og Kemi 9? Tak på forhånd. -
sæbe forsøg. Hjælp!!!!
Forumindlæghej jeg går i 8. klasse og skal til fysik/kemi prøve nu til sommer og jeg kan ikke komme på nogen nemme og hurtige forsøg til over emnet sæbe. jeg har virkelig brug for hjælp!!! -
nogle forsøge om kalk
ForumindlægHej jeg har mundtlig exam i fysik og kemi den næste uge og jeg skal lave nogle forsøge om kalk , hvad for noget forsøge jeg kan lave ????? med forklarelse PLZ tak :;) -
Hjæææææææææææælp !!!!! (meget vigtigt til exam)
ForumindlægHej jeg har kemi exam og jeg skal fortælle om kloride ,men jeg har ingen ide om det , derfor jeg har meget brug for hjælp og jeg skal lave nogle forsøge , hvad for noget forsøge skal jeg lave ?????? tak -
hjælp :)
Forumindlæghej på fredag har jeg fysik og kemi mundtlig exam , så jeg skal lave nogle forsøge om transformation- ensretning og vekselstrøm. hvad for noget forsøge kan jeg lave ?????? -
Alkoholprocent
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser op på min kommende mundtlige fysi/kemi eksamen, da jeg bliver i tvivl om hvordan man beregner alkoholprocenten i f.eks. vin. Ville blive meget glad for noget hjælp?????????? -
Noter på STX?
ForumindlægHej Hvordan tager i noter på de forskellig fag på stx? bruger i den samme metode til alle fag eller er det forskelligt? Hvis i bruger computeren, hvilen program bruger i så fx i kemi? på forhånd tak -
Science året SDU
ForumindlægHej Jeg søger brugte bøger til science året på SDU til fagene: Biologi, Biokemi og kemi. Håber i kan hjælpe mig. Thanks i advance -Nicky -
emne???
ForumindlægHej alle, Jeg skal skrive srp i matematik og kemi.. og ville høre om emnet syre base titrering med henblik på kemisk ligevægt, var et godt emne ?? Håber der er nogen der vil svare:) -
Molekylforbindelsers opløselighed, ionforbindelser og opløsningers stofmængdekoncentration
ForumindlægKemi C årsprøve: 1: Fortæl om molekylforbindelsers opløselighed i hinanden og stoffers kogepunkt. 2: Forklar hvordan ionforbindelsen natriumhydrogenkarbonat er sammensat. 3: Definer "opløsningers stofmængdekoncentration" -
Dan ionforbindelser
ForumindlægHej :) Er der en venlig sjæl, som vil se på et par opgaver i kemi, hvor jeg skal danne ionforbindelser? Jeg er nemlig VIRKELIG i tvivl, hvorvidt jeg har udregnet dem korrekt eller ej. På forhånd mange tak. Billede er vedhæftet. -
Volumen beregening
ForumindlægHej Sidder med en opgave fra medicinsk kemi, men kan ikke gennemskru, hvordan facit nås. Beregningerne. Kan nogen hjælpe med en forklaring... På forhånd tak. Facit er 11,8 L, men kan altså ikke se, hvorfor... -
SRP
ForumindlægHej er der nogle som vil læse min srp hvor jeg skriver i kemi og histori om sukker og eventuelt markere steder jeg skal rette i ps. på forhånd tak for hjælpen. -
Nogen der vil vurdere min opgave. Den er afleveret.
ForumindlægHej jeg går og er i tvivl om hvordan der er gået med min SRP opgave.. Er der nogen der har lyst til at læse den og vurdere den i forhold til karakter?.. :) Opgaven er skrevet i Matematik og Kemi.. -
Hjælp til opgave om cracking
ForumindlægSkal til en aflevering svarer på spørgsmålende: Hvad sker der i en krakning? Og hvorfor er det nødvendigt? Opskriv et eksempel på et reaktionsskema. c) Hvad er en katalysators funktion? nogen som kan hjælpe? er ikke just stærk i kemi -
Emner til AT 2014 - Mad og mennesker
ForumindlægEr der nogle der har nogle ideer til emner man kunne have om i AT 2014? I år er emnet Mad og mennesker. Fagene skal helst være Bioteknologi/biologi/kemi og engelsk. Hvis du har foreslag så skriv endelig. -
Reaktionshastigheder - overordnet forklaring?
ForumindlægHej! Er i gang med emnet "reaktionshastigheder" i kemi. Nogle der lige hurtigt kan fortælle mig hvorfor det er, at nogle reaktioner reagerer hurtigere end andre? på forhånd tak :D -
Heterogen ligevægt
ForumindlægHej jeg sidder med en kemi opgave om heterogen ligevægt, og er lidt i tvivl om disse to spørgsmål: 1.Hvorledes indgår et fast stof i ligevægtskonstanten? 2.Hvorledes indgår en ren væske i ligevægtskonstanten? -
Maleinsyre/fumarsyre
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med et spørgsmål i kemi. spørgsmålet er: Argumentér for ud fra syrestyrkekonstanterne, hvorfor maleinsyre er mere opløselig end fumarsyre. håber der er nogen som kan hjælpe mig. ;9 -
upolære kovalente, polære kovalente eller ionbindinger
ForumindlægHej alle! Jeg har en kemi aflevering for til på mandag og jeg har virkelig svært ved de opgaver jeg har fået for. Jeg har vedhæftet opgaverne og sat billederne ind i dokumentet. Mange tak for hjælpen på forhånd! :-)))
