Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 19761 til 19780 af 41309
  • Hjælp til rhesus

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har fået en biologi opgave får, hvor jeg fået tildelt spørgsmålet: Hvorfor kan rhesus-positive mennesker godt modtage blod fra rhesus-negative mennesker, men ikke omvendt? Er der nogle, som har mulighed for at give mig en kort definition af det?
  • Grønkorn og mitokondrier?

    Forumindlæg
    Sidder og laver biologi krydsord, hvor man skal fylde krydsordene med de forskellige termer. Men sidder virkelig fast ved denne her, nogle der ved det? "Hvad mener man grønkorn og mitokondrier oprindeligt har været (for 1,5 mia år siden)?"
  • Hvorfor kan jeg kun modtage blod fra den blodtype?

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg er i gang med en biologi opgave, hvor jeg tvivler. Der står, hvem jeg kan modtage blod fra med min blodtype rhesus 0- og hvorfor? Jeg ved i forvejen godt, at kun kan modtage blod fra dem med blodtypen 0, men spørgsmålet er hvorfor?
  • AT - Darwinisme vs. Kreationisme/Intelligent design

    Forumindlæg
    Hej Vi har et AT- forløb om Darwinisme vs. Kreationisme. Vi kan ikke rigtigt finde på en god og dybtegående problemformulering. Hvis der er nogle som har en idé, må i gerne poste dem her. Fagene er Biologi (Darwins evolutionsteori) og Historie ( Kreationisme og troen på at gud har skabt verden).
  • Hvilken genotype har jeg?

    Forumindlæg
    Hej alle jer hos studieportalen Jeg har fået tildelt et spørgsmål i biologi, hvor den spørger mig hvilken genotype jeg har. Min blodtype er Rhesus 0 minus. Kan jeg få en grundig af hvilken genotype jeg har og hvorfor?
  • SRP-emne

    Forumindlæg
    Hej. Det er sådan, at jeg i denne uge skal vælge mit SRP-emne, og jeg er fuldstændig på bar bund! Jeg vil gerne skrive i biologi A og idræt B, er der nogle, som har nogle gode forslag til dette?
  • Anaerob/aerob processer.

    Forumindlæg
    Hej, Jeg kan ikke rigtig finde ud af det her spørgsmål. Anaerob/aerob processer. - Kan det kobles sammen med de processer der sker på bunden af en næringsrig sø? Iltsvind limfjord? Det er en biologi rapport som handler mest om Biogas. Ellers tak.
  • Chi i anden materiale

    Forumindlæg
    Hej. Jeg står og skal til at skrive SRP i biologi A og matematik A om lungekræft. Jeg mangler derfor noget materiale i forhold til Chi i anden. Er der nogle der har eller kender navnet på en bog om Chi i anden? Det ville virkelig være en stor hjælp!
  • Fedtnedbrydningen (fedtstofskiftet)

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan forklarer mig om fedtnedbrydningen, altså hvordan det foregår i kemi? Herunder finder i et link, hvor i kan se fedtnedbrydningen - se på side 2. http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/cellebiologi/stofskiftet/stofskiftet/kulhydrat_fedt_proteinstofskifte/side_1.html#
  • SRP - Kemi A / Historie A

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal have valgt et SRP-emne inden tirsdag, og jeg er virkelig, virkelig i tvivl. Jeg overvejer noget med antibiotika/antibiotika resistens, men alle de opgaver jeg har fundet om emnet, er skrevet i biologi og historie. Har i nogle tanker omkring fagkombinationen?
  • HJÆLP!! AFLEVERING :O

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har virkelig brug for hjælp til opg. 3 i vedhæftet fil fra en eksamensopgave i biologi A. spørgsmålet handler om, hvordan jordbakterier kan fjerne NH3. Nogle bud? Det haster ret meget, for skal aflevere i morgen :/
  • AFLEVERING! HJÆLP! NH3

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har virkelig brug for hjælp til opg. 3 i vedhæftet fil fra en eksamensopgave i biologi A. spørgsmålet handler om, hvordan jordbakterier kan fjerne NH3. Nogle bud? Det haster ret meget, for skal aflevere i morgen :/
  • Blodbestemmelses type 0+

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har på mit biologi hold lavet et forsøg, og fandt ud af at jeg havde blodtypen 0 og var rhesus positiv. Mit spørgsmål lyder så: ud fra min blodtype, hvilken blodtype kunne mine forældre så have? håber i kan hjælpe, synes det er lidt svært!
  • Grundvand

    Forumindlæg
    Hej Jeg søger eksempler på eller inspiration til 3 arbejdsspørgsmål inden for grundvand ift. de to naturfag, fysik/kemi og biologi. Det må meget gerne være simple og åbne spørgsmål eller lukkede indviklede spørgsmål. Kan nøjes med begge. På forhånd tak
  • Cellens overfladeforhold og facon

    Forumindlæg
    Faldt lige over noget i biologi hvor jeg føldte mig usikker. Hvilken betydning har cellens overlade rumfangsforhold for optagelse af stoffer vha. diffusion? vilken form (facon) vil det være en fordel at have for en orfanisme som skal benytte diffusion?
  • Grundvand til i morgen!!

    Forumindlæg
    Hej Jeg søger eksempler på, eller inspiration til 3 arbejdsspørgsmål inden for grundvand ift. de to naturfag, fysik/kemi og biologi. Det må meget gerne være simple og åbne spørgsmål eller lukkede indviklede spørgsmål. Kan nøjes med begge. *DET HASTER DA DET ER TIL I MORGEN!!* På forhånd tak
  • SRP hjæææælp! opgaveformulering

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg skriver om thalidomid lægemidlet i SRP. I opgaveformuleringen står der at jeg skal redegøre for stoffets kemiske og fysiske egenskaber. De kemiske egenskaber har jeg styr på. Men hvad menes der med de fysiske egenskaber? Jeg skriver i Kemi A og biologi B..
  • Penicillin og ringstørrelsen (stabilitet)

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og laver SRP i biologi og kemi hvor jeg har om antibiotika, herunder penicilliner. En af mine problemstillinger lyder: Diskuter om ringstørrelserne kan have indflydelse på stoffernes (penicillinernes) stbabilitet? Hvad kan jeg komme ind over ? TAK, på forhånd?
  • Elisa-test

    Forumindlæg
    He Jeg skal skrive en rapport om Elisa-test i biologi, kender i nogle sider eller noget hvor jeg kan finde noget godt teori ? Der står ikke rigtigt noget i vores bog og kan ikke finde noget på nettet...
  • Gensplejsning og parasitter - hvad betyder det??

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en fremlæggelse om bakterier for og vil gerne have noget om gensplejsning og parasitter med men har ret svært ved at forstå hvad det er/betyder :-) Nogle der er en lille ekspert i biologi begreber derude så må i mget gerne hjælpe mig!