Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19761 til 19780 af 33650
  • HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til historie eksamen i morgen, og har så meget brug for hjælp. Jeg har en kilde der hedder " Erklæring fra Warszawapagtlanden, 1961" Jeg har læst den tudsind gange nu, men jeg kan ikke forstå den. Er der en der har læst den og kan hjæpe mig. plzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
  • Hjælp til with your tongue down my throat

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og skal analysere historien with your tongue down my throat, og især slutningen synes jeg er svær. Er der en der sidder inde med en analyse, eller kan hjælpe med en forståelse af teksten?
  • Min SSO

    Forumindlæg
    Skal til at bestemme mig for en problemformulering til større skriftlige opgave i historie. Jeg kunne godt tænke mig at skrive noget om Napoleonskrigene. Er der nogen der evt har nogle gode ideer til hvad man kunne skrive om inden for dette emne? Tak mvh Filip
  • Redegørelse for de sortes forhold i 1900-tallet

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal i dansk/historie opgave skrive en redegørelse for de sortes forhold i 1900-tallet i USA med henblik på borgerrettighedsbevægelsens opståen og udvikling. Men da jeg ikke rigtig selv ved hvordan jeg skal det, ville det være rart med en hjælpende hånd på vejen! :-)
  • Forslag/Inspiration

    Forumindlæg
    Hej Skal til at skrive en dansk/historie opgave angående Ungdomsoprøret og Vietnamrkrigen, og skal analysere nogle tekster. Har overvejet nogle sangtekster eller lignende, dog har jeg ikke nogle bestemte. Håber i kan give gode forslag. Tak på forhånd
  • Hvad betyder...?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder og skriver historie-opgave og er støt ind i noget på fransk jeg ikke forstår (har aldrig haft fransk :P), så hvis der lige er en der vil fortælle mig hvad følgende betyder vile jeg blive meget glad. Pays de caux på forhånd tak :)
  • The lord of the rings??

    Forumindlæg
    Nogle der har set nogle af filmene, eller læst bøgerne og som eventuelt kunne komme i tanke om hvilket buskab historien drejer sig om? Jeg synes det er megt svært at fortolke sådan en form for eventyr, har i nogle ideer??
  • Den spanske syge

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til at skrive AT om den spanske syge med fagene Historie og Biologi. Er der nogle der kan komme med nogle links til kilder - eller andre gode indslag? Jeg har svært ved at komme igang.
  • golfkrigen

    Forumindlæg
    hej alle sammen.. jeg skal om ik så længe skrive historie opgave om Golfkrigen, med fokus på amerikanske politik i melem- østen. vil lige høre om der var nogen som kunne give lidt feedback, mht. amerikanske politik i forbindelse med irak og iran i 1980'erne. Tak.. :)
  • Kina

    Forumindlæg
    Hej ... Jeg er i gang med en opgave i Kulturfag. Jeg har lidt svært med, at finde noget relavant matriale (matriale kan være: artikel, billede, diagrammer osv.) omkring Kina, hvor både historie, samfundsfag og religion er indblandet. Tak på forhånd :)
  • Uni.

    Forumindlæg
    Hej . Er der nogle der ved hvilke(n) uddannelse på uni, som man kan søge ind på hvis man har følgende fag: Biologi Geografi Kemi Historie Fransk (forsætter) på B niveau også self. de normale fag som Dansk, Engelsk osv. på A.
  • Brug af kilder? Hvordan?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skriver 3. årsopgave i historie om Palæstina-konflikten, og sidder her og bliver helt i tvivl om hvordan man inddrager kilder som f.eks. aftaler, krigserklæringer mm. Nogen der kan hjælpe med et par fif evt.?
  • AT - Kilder til bloody sunday

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive AT om Bloody sunday. Selve begivenheden, ikke sangen. Jeg skriver AT i historie og engelsk. Er der nogle som kender nogle gode kilder til bloody sunday? Mvh.
  • Amerikanske borgerkrig

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive sso i historie om den amerikanske borgerkrig. Er der nogen der har nogle gode link eller ideer til hvor jeg kan finde materiale om borgerkrigens følger og konsekvenser og evt usa efter borgerkrigen?
  • Hjælp til analyse af Matin Luther King Jr.s tale "I have a dream"

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at analysere Martin Luther King Jr.s tale i min SSO i historie. Jeg er rimelig meget i tvivl om hvordan jeg skal bære mig ad. Hvis der er nogen, der ville hjæpe, ville jeg blive meget glad.
  • Perspektivering til ''grusomme jæger''

    Forumindlæg
    Hej Allesammen. Jeg skal op i mundligt dansk her i juni måned. Jeg har valgt novellen ''grusomme jæger'' og kan ikke finde en historie af perspektivere med, da den skal være af samme forfatter Kim Fupz Aakeson. Håber svar.. hurtigts muligt :D!!
  • What?

    Forumindlæg
    Heysa, jeg er i gang med at skrive min sso opgave og i min opgavetitel står der diskuter og analyser to præsidenters taler. Hvordan diskuter og analyser man i historie? og er det logisk at skrive dem ind under en krise eller skal jeg skrive dem for sig selv?
  • Fysik B - AT - valg af metode

    Forumindlæg
    Er igang med at skrive AT fysik og historie, om atombombe og hvad der skete i Hiroshima og Nagasaki. Men mit problem er så metode i fysik. Hvad skal det punkt indeholde, altså hvilken metode har jeg valgt. Nogen som kan hjælpe mig det?
  • Besættelsen

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg skal til afgangseksamen i Historie, og jeg har om besættelsestiden. Jeg vil høre, om der er nogen, som har nogle link til, hvad borgernes holdning til modstandsbevægelsen dengang var. Det skal ikke være politikkere men almindelige borgere, som levede dengang. Håber I kan h...
  • Mangler historisk kilde fra oplysningstiden

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive DHO om oplysningstiden, og vil gerne have fokus på censur. Som materiale til dansk har jeg Ludvig Holberg epistel nr. 395, men jeg har endnu ikke nogle kilde fra denne tidsperiode til historie. Nogle forslag?