Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19781 til 19800 af 33650
  • Er dette tilladt? Eksamensregler søges.

    Forumindlæg
    Jeg har lige fået mine eksamenstidspunkter oplyst på mit skoleintra. Jeg tager en hel HF som enkeltfag på fjernundervisning. Jeg skal op til biologi B, historie B, matematik B og fysik B indenfor en måned. De har været så søde at lægge fysik og mateatik fordelt på to dage, 13. og 14. juni. Men bi...
  • SRP FORSLAG..

    Forumindlæg
    hey tiden nærmer sig så ville høre om i har forslag hvad jeg kunne skrive om.. kunne godt tænke mig at skrive om noget der har med sociologi at gøre og indvandrere.. nogen forslag? har samf, engelsk,dansk og historie på A.
  • HJÆÆÆÆLP!!!!!!!!

    Forumindlæg
    Vi har til eksamen i 9.a klasse trukket historie. Emnet vi trak var "ismernes magt" og vi har virkelig brug for ideer til produkter, som vi kunne lave! Håber i vil hjælpe os, da vi allerede skal aflevere det d. 25 maj.
  • SSO

    Forumindlæg
    hejsa.. der er tid endnu til vi får vores SSO karakter, derfor tænkte jeg om nogle herinde vil læse min opgave og give deres vurdering og en karakter som de synes. Forresten har jeg skrevet i Historie om Tyrkiet... På forhånd mange tak
  • Emner til SRP

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Er der nogen der har gode ideer til hvad jeg kan skrive om i denne opgave? Det skal være en fagkombination af to af følgende fag; Dansk, samfundsfag, tysk og historie. Håber der er nogen der har gode ideer for er temmelig blank. På forhånd tak:..:)
  • Et par gode internetsider?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg søger nogle sider på nettet som fortæller noget uddybende om hvad, der foregår i Nordkorea lige op til Korea-krigen. Jeg har prøvet wikipedia, cia og historie-nu.dk, og ingen af dem fortæller særlig meget om det... Det haster temmelig meget.
  • Dansk analyse af Til hjertet flyver

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig eksamen i moderne noveller. Jeg har valgt en novelle der hedder til hjertet flyver. Jeg har næsten lavet hele analysen, men er nu kommet til fortolkning og ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive. Er der nogen der har læst historien før, eller bare har nogle tips?
  • Villy Sørensen, Det ukendte træ

    Forumindlæg
    hey, skal skrive større skriftlig opgave her i uge6, ville hører om der var nogle som lå inde med nogle gode notater til novellerne "det ukendte træ" og "tigrene" fra sære historie. på forhånd mange tak for hjælpen
  • Hindenburg perspektivering

    Forumindlæg
    Jeg har valgt fagene historie (A) og fysik (B) i mit sidste AT forløb. Det overordnet emne er katastrofe, hvor jeg har valgt underemnet luftskibet Hindenburg. Hvordan kan man perspektiver Hindenburg til slut i ens fremlæggelse?
  • PALÆSTINA KONFLIKTEN FØR 1948

    Forumindlæg
    Hej med jer Jeg sidder og skal lave en historie opg. det omhandler overskriften. Så ville bliver glad hvis i kunne sende noget inf:) Er ikke så god til at skimte om det er relavant, men alt før 1948, der kunne være brugbart, det kunne være super hvis jeg havde det til i morgen. Så ser frem t...
  • Arbejderbevægelsen

    Forumindlæg
    Jeg skal op til historie eksamen og jeg skal op i arbejderbevægelsen Mit spørgsmal er? Hvorfor fandt arbejderne sig ofte i usle arbejdsforhold på fabrikkerne og hvilke indfyldelse har arbejderbevægelsen haft for os idag? Håber i vil hjælpe mig :))
  • Hurtig hjælp - ÉT ORD!

    Forumindlæg
    Skal aflevere engelsk stil i morgen. Og pludselig kan jeg ikke finde ud af at formulere; "og perspektivere temaerne i historien til omdiskuterede samfundsproblemer nutildags" - eller noget lignende.. Hvordan skriver man "perspektivere"? = Put in perspektiv with, eller?
  • Hjææææææælp HASTER

    Forumindlæg
    hej folkens :D i overmorgen skal jeg komme op med en problemformulering til min dansk/historie opgave (jeg har valgt KUN at skrive i dansk) Jeg er lidt på bar bund med gode og iteressante emner, det ville virkelig være til stor hjælp hvis nogen kunne komme med nogle relative forslag.
  • sso-at citere

    Forumindlæg
    jeg er ved at skrive sso i historie, hvor man til hvert afsnit skal angive sidtal til den litteratur man har brugt, men hvis man skriver et citat behøver man så igen at skrive sidetallet lige efter citater? håber i forstår hvad jeg mener.
  • Hjælp til opgave, EPR//Eksamensprojekt

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal skrive en synopsis i Historie//Engelsk, skal opgave skrives i engelsk?? hvordan kommer jeg igang? nogle gode forslag til opgavevalg? håber på hurtige brugbare svar. pft. Henrik
  • EKSAMEN OM 4 TIMER!

    Forumindlæg
    Jeg tænkte på om der var nogle her inde, der ved om Karen Blixen, har lavet sig selv som falken i skibsdrengens fortælling. Fordi at hun jo altid har sig selv med i historien på en eller anden måde. Og hvis hun ikke er falken, hvad er hun så? Håber i kan nå og hjælpe og vil hjælpe :)
  • Mellemkrigstiden

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg sidder, og skal til at skrive en historie opgave om perioden mellemkrigstiden. Jeg skal lave en problemstilling, men jeg har ikke fundet et godt emne og derfor heller ingen problemstilling. Er der nogle forslag til emne og en god problemstilling?? Håber i kan hjælpe mig. Mange tak!!
  • tid og rum digtanalyse

    Forumindlæg
    Hej :) jeg sidder og er ved at skrive dansk-historie opgave, hvor jeg i dansk-delen skal analysere digtet "møens morgendrømme". jeg kan bare ikke finde ud af, hvad tid og rum inden for digtanalyse betyder? håber der er nogen der kan hjælpe :)
  • Nutidigt Kunsteventyr

    Forumindlæg
    Skal skrive et nutidigt kunsteventyr.. men kan ikke rigtig komme igang og finde på en historie.. har tænkt over at det kunne have noget at gøre med teater eller sådan. eller måske lave et nutidigt eventyr af et tidligere eventyr... er der nogen der har nogle idéer?
  • Perspektivering

    Forumindlæg
    Jeg skal til dansk eksamen og har trukket fordybelsesområdet 'Døden', Jeg har valgt teksten 'Historien om en moder' og kan ikke rigtig finde noget at perspektivere til, er der nogen der har et forslag eller 2 til noget jeg kan perspektivere til.????