Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 19821 til 19840 af 23676
-
PERSONIFICERING DET HASTER!!!
ForumindlægHej alle Jeg har valgt “Danmark, mit fædreland" af H.C. Andersen. Som en del af min analyse har min lærer bedt mig om at se hvor H.C. Andersen laver personificering i dette til min eksamen: Hvor reder sommeren vel blomsterengen mer rigt end her ned til den åbne strand? Jeg har prøvet... -
Hvordan starter jeg en diskussion?
ForumindlægHej alle.. 1. Ja, jeg har læst hvad der er blevet skrevet om hvordan man starter en diskussion, men det har ikke hjulpet mig... Mit spørgsmål lyder.. Jeg skal starte en diskussion, og jeg ved ikke!!!! hvordan i alverden jeg skal starte den.. Jeg forstår ikke hvad der menes, når man ... -
hvordan foregår mundtlig tysk eksame?
ForumindlægHej..ja som det lyder er jeg lidt i tvivl om hvordan mundtlig tysk eksame foregår..det er 2-årigt fortsætter tysk, som jeg skal afslutte..jeg får først en ekstemporaltekst, som jeg skal oversætte..så kommer jeg op i en kendt tekst på ca. halvside..skal jeg så først fortælle hvad der sker i den op... -
Teorier
ForumindlægHej alle. Jeg står lidt i den klemme, at jeg ikke er sikker på, hvilke teorier, jeg skal inddrage, da jeg ikke kender nogle, der specifikt passer til mit emne. Jeg skriver i dansk og samfundsfag, hvor jeg skriver om "Foghs rejse til magten" med en komparativ analyse mellem "Fra soc... -
Spørgsmål vedr. en Brudefærd af Jørgen Sonne
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at analysere maleriet "en brudefærd" af Jørgen Sonne. Jeg kan dog ikke finde ud af, hvorfor børnene på billedet er fremhævet så meget, som de er - de er placeret i forgrunden og i midten af billedet - se link. Hvis der er nogen, der har et bud, må de gerne skrive... -
Filosofi: Hjælp til Lone Pal tekst.
ForumindlægJeg er ved at repetere til filosofieksamen, hvor vi har opgivet en tekst af Lone Pal: "Magt - viden - seksualitet - en stærk alliance". Er der nogen der kan hjælpe mig med at analysere den? Jeg forstår kun ca. den første halvdel af teksten, der omhandler opfattelsen af incestforholdet g... -
Pia Kjærsgaards grundlovstale 2004 hjælp
ForumindlægHar fået denne opgave: Skriv en stil om Pia Kjærsgaards grundlovstale . Stilen skal indeholde: 1) en redegørelse for talens indhold 2) en analyse af talen i forhold til argumentationsteori, sproghandlinger og appelformer. 3) en vurdering af Pia Kjærsgaard som politiker og som taler. Stilen sk... -
Mediefag - Dokumentar genre HELP!
ForumindlægHej! er der nogen der ved om man kan sætte en dokumentar i en multiplot model? Jeg skriver SSO lige for tiden og er gået i stå med det her.. Så hvis der er en der ligger inde med en analyse af '102 Minutes that Changed America' så ville jeg da blive glad. Dokumentaren ligger og... -
hjælp til tekster.
ForumindlægHey .. Jeg skal skrive en opgave om identitet i forhold til globalisering. Jeg har valgt at fokusere på medierne - reality tv.. og jeg har valgt at analysere to tekst både en dansk og en engelsk om paradise hotel. Altså en dansk tekst om paradise hotel Danmark, og en engelsk tekst om paradise hot... -
2 dage til dnakseksamen - så lad os nu lige få det på det rene!
ForumindlægK an det virkelig passe, at min pensum er som nedenstående eller er det mig der har glemt adskillige ting..? digt (lyrik)artikel (sagprosa)eventyr (kunst- og folkeeventyr)novelleog billeder (reklame- eller kunstbillede)Men det jeg ville spørge om, var om det virkelig kan passe, at jeg (kun) skal ... -
Hjælp til at forstå en artikel
ForumindlægHej, jeg skal analysere og fortolke følgende artikel. Men jeg har for det første svært ved at forstå tekstens indhold samt budskab hvilket siger siger sig selv når jeg ikke har forstået teksten :-) Det eneste jeg har fået fat i er at der bliver talt om rygning og fedme. Men det hjælper mig ... -
SSO i musik!
ForumindlægHey!Ja, jeg aner ikke rigtig i hvilket fag jeg egentlig vil skrive SSO, så har bare tænkt mig at skrive i musik. MEN...Bliver næsten alle de emner man nu kan skrive om i musik ikke mest til såkaldte 'emnearbejder' i stedet for reelle skriftlige fremstillinger!? Og er der nogle emner, der ... -
AT Vikingerne
ForumindlægHej alle. Jeg har at-almenstudieforberedelse og jeg har valgt fagene Dansk og Historie. Jeg har valgt mit emne er vikingerne. Nogle der kan komme ind på nogle problemformuleringer og problemstillinger. Spørgsmålene skal være noget med kommunikation. Jeg har valgt at mit materiale skal være tekst... -
Indledning i SSO - hjælpp!
ForumindlægHej :) Jeg kan simplehen ikke finde ud af at skrive en indledning i historie- nogen der kan hjælpe mig? - min problemformulering ser således ud: Koreakrigen 1950-53 Med udgangspunkt i en kort redegørelse for grundlæggelsen af Syd - og Nordkorea i 1948 ønskes - ud fra et selvvalgt kilde... -
Inspiration til vurderings spørgsmålet
ForumindlægKære SP! :) Den sidste del af min opgaveformulering lyder som følger: Vurder reklamernes relevans overfor den beskrevne målgruppe. Vurder også reklamernes udsagn om livsstil, værdier, kønsroller og modernitet. I forhold til reklamerne, så har jeg analyseret 2 af Oddsets reklamer og målgr... -
nonvebel kommunikation- dansk metode
ForumindlægHej. Jeg skal til AT-eksamen i næste uge. Opgaven skrives i Idræt B og Dansk A. Jeg skal analysere to videoer med to forskellige dansearter med fokus på, hvordan man benytter kroppen som kommunikation. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilken dansk-metode man benytter i denne nonverbale ... -
Hjælp HASTER Kilde?!
ForumindlægHej Jeg tror jeg har lavet en virkelig dum fejl i min synopsis i AT:( jeg skriver i fagene biotek og historie, og jeg har hertil valgt at analysere nogle statistikker over udviklingen i stress, og en passage i "Verden af igår - en europæers erindringer" af Stefan Zweig. men nuer jeg pl... -
AT samfundsfag og dansk
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal til AT-eksamen på torsdag. Jeg har dansk og samfundsfag og min problemformulering lyder: Hvordan påvirker medierne den politiske debat om radikalisering. I denne forbindelse har jeg analyseret dokumentaren ''Den fordømte moské''. Spørgsmålet er så: Hvilken ... -
ønsker hjælp til at komme i gang, ´dansk / engelsk..
Forumindlægjeg skal skive en dio i engensk og dansk. - den skal være redegjort for et forhold i england og for det samme forhold i danmark. analysere en film eller bog om emnet.. og så kan jeg ikk finde på mere.. noget som har ideer?? (: og nogen som evt har et forslag til en problem formulering.. er lidt b... -
DIO - dn internationale opgave
Forumindlægjeg skal skive en dio i engensk og dansk. - den skal være redegjort for et forhold i england og for det samme forhold i danmark. analysere en film eller bog om emnet.. og så kan jeg ikk finde på mere.. noget som har ideer?? (: og nogen som evt har et forslag til en problem formulering.. er lidt b...
