Søgning på: dansk reportage. Resultater: 19821 til 19840 af 41162
-
historie opgave..
ForumindlægHey :-) Så er jeg komme frem til 2 "ting" som jeg godt kunne tænke mig at skrive om i min historie opgave det er demokrati i grækkenland eller dansk identitet.. og måske romerriget.. Er der nogle som har nogen forslag som man kunne skrive om i dansk identitet eller noget til det andet? ... -
Novelle om det gode/perfekte liv
Forumindlæghej. Jeg skal skrive AT i samfundsfag og Dansk, om det her med at der hersker en jagt på det gode/perfekte liv i det senmoderne samfund. herunder skal jeg finde to noveller i dansk som jeg kan analysere med heblik på dette. Jeg kan ikke rigtig finde nogle, er der nogle der kan hjælpe mig? J... -
Modstandsbevægelsen
ForumindlægHej. Er der nogle der har en opgave liggende, der har nogenlunde samme redegørelse og vurdering som: Redegør for den danske modstandskamp, og hvad modstandsbevægelsen kæmpede imod. Vurder ligheder og forskelle mellem den danske modstandskamp under 2. verdenskrig og Talebans kamp mod de al... -
Emne i DHO ?
ForumindlægHej, Jeg skal til at vælge emne til dansk historieopgaven, men er lidt på bar bund. Jeg har valgt kun at skrive i dansk, og vil gerne lave noget jeg selv kan relatere til. Altså f.eks. noget med ungdommen i dag, generationer o.l. Nogle der har gode idéer til et eksakt emne og/eller nogle tek... -
system
ForumindlægHejsa, jeg har en par spørgsmål som driller, håber der er flere der kan svare på dem. :) Hvilke problemer har det amerikanske sundhedsystem? Hvilke problemer har det danske sundhedssystem? Hvilke årsager er der til at det amerikanske sundhedssystem fungere som det gør? Hvilke årsager er der til a... -
ideer til problemstillinger? hjælp
ForumindlægHej, Jeg skal i min SRP skrive om 60'erne. mine hovedfag er dansk og musik. Jeg vil gerne lave nogle musiske analyser af sange fra steppeulvene. Men hvordan skal jeg ligge mit fokus, og få dansk med også? tænkte på noget med, at teksterne måske bliver politiske`? Nogle som har nogle ideer ... -
problemstilling?
ForumindlægHej, Jeg skal i min SRP skrive om 60'erne. mine hovedfag er dansk og musik. Jeg vil gerne lave nogle musiske analyser af sange fra steppeulvene. Men hvordan skal jeg ligge mit fokus, og få dansk med også? tænkte på noget med, at teksterne måske bliver politiske`? Nogle som har nogle ideer t... -
(sonnergaard)Radiator - Fight Club, hvilke noveller? (SRP)
ForumindlægHej, jeg har engelsk-dansk i SRP, og bruger Fight Club (bogen) i engelsk, og radiator af sonnergaard i dansk. Jeg skal bruge 2 noveller fra radiator, og jeg har valgt polteraben, men jeg kan ikke finde nummer to. Nogle der ved, hvad den anden noveller passende kunne være fra radiator? (har tænkt ... -
Novelle - J.V.J
ForumindlægHej. dansk-historie opgaven nærmer sig og jeg har valgt kun at skrive i faget Dansk. Tænkte på om nogle af jer kloger mennesker har en god novelle, helst fra bogen "himmerlands historier" af johannes v jensen, der er god til at sammenligne med Pelle eroberen (uddrag fra de 4 bind) af M... -
Lille rettelse af oversættelse
ForumindlægHej1 Jeg har oversat denne sætning fra dansk til tysk. Dansk: Historien handler om en ridder, som også er hovedpersonen, der ikke tog sin rustning af. Tysk: Das Märchen handelt von einem Ritter, als auch den Hauptperson ist, der nicht seiner Rüstung herauswollte. -Er det rigtigt... -
en lille "godbid" til læseren (indledning)
ForumindlægHej alle! Jeg skal til og skrive dansk-historie opgave, og har valgt dansk. Jeg skal skrive om folkeeventyr og deres pyskologiske virkning på os mennesker. Jeg er igang med min problemformulering, og er i tvivl/er blank for ideer til hvad man kan skrive i sin lille indledning i problemformulering... -
Hjælp!
ForumindlægHej derude Jeg skal til at skrive en dansk-historie opgave, og jeg regner med at bruge dansk. Jeg har tænkt lidt på at bruge en eller flere historier fra 1001 nat, men hvordan kan man lave en aflevering på 8 sider? Udover at jeg skal analysere, fortolke historien og skrive om forfattere... -
AT hjælp. Folkevandring
ForumindlægHej. Er der nogen, som kan hjælpe mig med en videre undersøgelse som følgende: 1) Hvad betød den sproglige barriere for danskernes muligheder for at udvandre til spansktalende lande i Amerika? 2) Hvilken betydning havde de danske udvandreres erfaringer fra landbrug og industri for den teknologi... -
Musikvideo - hjælp
ForumindlægJeg har trukket musikvideo i mundtlig dansk og skal nu finde en musikvideo på dansk, som jeg kan analysere. Jeg har indtil videre fundet de her 3; Nik og Jay - en dag tilbage Niarn - antihelt Niarn - Kommer aldrig igen Hvilken en synes i er bedst af de tre? Er der en der måske er "... -
Ph.d.-stud. i USA soeger bolig i 3 mdr.
Forumindlæg34-aarig dansk ph.d. studerende i USA paa kursus ophold i dk soeger fra d. 6/6 og frem til slutning af august bolig til fremleje i Kbh. Gerne kollegie el. bofaellesskab og helst moebleret. Kan traeffes via dansk telefonnr. 28145429 fra d. 2. juni. Skal ikke have folkeregisteradresse tilknyttet bo... -
HASTER!! Det kommunistiske manifest
ForumindlægHej Jeg skal op i AT i morgen, hvor jeg har arbejdet med Karl Marx og om han klassebegreb. Deraf har jeg analyseret noget af det kommunistiske manifest, den oversatte version på dansk! Den orginale er på tysk. Så jeg vil høre om der er nogle som kan siger mig, om det kommunistiske manifest af de... -
DHO hjælp
ForumindlægJeg skal skrive en DHO i dansk/historie. Men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om. Yuppier og punkerne intressere mig ikke så meget. Men tænker måske lidt mere at skrive om hvordan danskerne havde det med atomkrigen. Men ved ikke og det er mere 70'erne. Jeg skal nemlig vælge et emne ... -
Kriminalitet
ForumindlægJeg sidder og laver en disposition til dansk mundtlig fremlæggelse og er kommet frem til: Hvilken relation har emnet kriminalitet til danskfaget? Hvorfor betyder det meget for det danske samfund, at folk følger med medierne og ser tv? Nogen, der kan hjælpe med at svare? -
Musikvideo analyse
ForumindlægHej. Jeg har været så heldig at trække musikvideo i mundtlig dansk. I vores pensum er der blevet opgivet "Ensom" af Medina, og "En dag tilbage" af Nik og Jay. Kender i nogle gode danske musikvideor, som jeg ville kunne perspektivere til en eller begge af de musikvideoer? :) ... -
nt buskort ?? hvor betaler man
ForumindlægJeg jeg skal snart på gym og da jeg bor langt nok væk har jeg fået et buskårt . det der hvor der er to lommer en til ens billede og en anden til hvad ved jeg ...men jeg har fået tilsendt et girokort som skal betales inden det er gyldigt ...på det øverst med meget småt står der danske bank men jeg...
