Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19821 til 19840 af 33650
  • Et spørgsmål

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en historie og Biologi opgave. Jeg skal skríve om Atombomben (Hiroshima). Mit spørgsmål er om I kan hjælpe mig med at finde en side, hvor man læser noget om menneskerne bivirkningerne fra Atombomben (Hiroshima).
  • Hjææælp!! :S

    Forumindlæg
    Jeg har været så "utrolig" heldig, at jeg skal op i historie til eksamen. (Oven i købet den sidste eksamen) Nogen der kan give et lille fif, omkring fremgangsmåden?! Trækkes der en kendt tekst, osv.
  • censor! hjælp...

    Forumindlæg
    Har fundet ud af, at jeg skal have følgende censor: censor i kemi: en fra gladsaxe gym - MF. censor i dansk: en fra aurehøj gym - LM. censor i religion: en fra helsingør gym - MT censor i historie: en fra roskilde katedralskole - He. Kender i disse???
  • Eksamensprojekt

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Det er første gang man skal skrive eksamensprojekt på HF, og jeg skal præsenterer min opgave i morgen. Jeg har skrevet en synopsis om Jerusalem (religion og historie), så er der nogle her der kan komme med nogle gode råd...
  • Analyse af "kalak" og "jeg skrår over vejen", hjælp til indledning

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg skal skrive en indledning til en analyserende artikkel og jeg kan simpelhen ikke få et ord skrevet ned. Den skal vel have noget med de to historier at gøre men også noget med selvbiografisme tror jeg. Er der en venlig sjæl der kan hjælpe :)
  • the mohawk revolt at oka

    Forumindlæg
    Har nogen læst denne historie? Jeg har læst den, men har lidt svært ved at forstå den. Inditld videre har jeg forstået, at der bor nogle MOHAWK i OKA, og der kommen nogen for at tag deres land?
  • Brug af 2.g opgave til eksamen

    Forumindlæg
    Jeg skal, som så mange andre, også op i historie i år. Så er mit spørgsmål: Kan jeg inddrage min 2.g historieopgave ved det grønne bord, hvis den har relevans for emnet jeg er oppe i? fx renæssancen. Og hvordan gør man det på en snedig måde?
  • Analyse af Holbergs 3. levnedsbrev

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skal lave dansk historie opgave og skal analysere Ludvig Holbergs Tredje Levnedsbrev (1743). For at være helt præcis hedder essayet "Teori og praksis". Er der nogen der kan hjælpe mig. Er der nogen der har analyseret denne tekst før? På forhånd tak.
  • Budskabet i "En æggesnaps"

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at analysere "En æggesnaps" af Tove Ditlevsen, men mangler et budskab i historien! :-) En der eventuelt kan hjælpe? Skal helst have et svar senest fredag 22/6, da jeg skal nå at forberede mig til mandag 25/6, hvor jeg skal op mundtlig. :-) På forhånd tak!
  • Årsprøve

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder og sveder lidt over en årsprøve i historie der omhandler kolonisering. Jeg er dog kommet meget i tvivl om hvorvidt kilderne skal indgå i min fremlæggelse. De skal self nævnes og jeg skal sige om de er primær mm og hvad de omhandler - men skal jeg mere med dem?
  • Engelsk 9.klasse hjælp rettelse pls.

    Forumindlæg
    Hej MIn lillebror har en engelsk stil for, som han godt vil få rette ... hvis der er en frivillig der ville læse den i gennem ville det være super.. det er til imorgen nemlig .. Jeg har nemlig selv mange lektier som jeg laver lige nu så jeg har ikke tid :/ på forhånd mange tak !! :) det er en eng...
  • srp om borgerrettighedsbevægelsen i USA

    Forumindlæg
    Er der nogen der har skrevet srp om borgerrettighedsbevægelsen i USA i engelsk og historie? Hvilke bøger, links osv. har i brugt, og hvad har i brugt af de engelske kilder? Jeg kan nemlig ikke rigtig finde noget, så hvis i har nogle forslag på bøger osv. så kom gerne med dem :)
  • 1968-1979

    Forumindlæg
    Hej hej hej :D Jeg er meget interesseret i at høre hvad forskellige folk har af holdninger til, hvad de finder vigtigst ved kvindeoprøret i perioden angivet i overskriften, meget gerne også hvorfor... Søger nemlig lidt inspiration til mit Dansk/Historie AT om lige netop kvinderne og perioden.
  • SRP. Fight Club

    Forumindlæg
    Hej Alle. Jeg er i syv sind med det her SRP. Jeg skal vælge i morgen og har stadig ikke fundet et emne. Mine tanker kredser om Fight Club. Romanen vel og mærket. Er der nogen der har idéer til det, hvis jeg gerne vil skrive i Engelsk/dansk, eller Engelsk/historie? Mvh. Mig
  • Supplerende materiale - His A

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg skal til min sidste eksamen i historie på tirsdag, hvor jeg dagen inden trækker et emne!! Har I nogle gode links, hvor jeg kan finde det nødvendige supplerende materiale til min præsentation?
  • De sortes vilkår og borgerrettigheder i 60ernes USA

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til en roman eller andre fiktive tekster jeg kan læse. Jeg har valgt fagene engelsk og historie så roman/teksterne skal være på engelsk. Håber der er nogen der kan hjælpe (:
  • Kong Kroisos HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har det frygtelige problem, at jeg kan komme op i Kroisos historien af Herodot, og jeg har ikke teksten mere. Er der nogen der kan finde den på nettet som dokument? eller et sted hvor man kan downloade den? På forhånd tak! Mvh Andreas
  • hvad er vigtigst-historieeksamen

    Forumindlæg
    Hvad gør man for at komme op at ringe karaktermæssigt i historie? I den nye ordning, med synopsis. Skal man "bare" kunne alle de ydre omstændigheder, i grove træk, eller er det vigtige ikke også hvad der ligger bag, så¨som ideologier, religiøse tilhørsforhold mv, når man skal analyser...
  • Apollinsk pessimisme?

    Forumindlæg
    Hey Nogle der ved hvad apollinsk pessimisme. Det er nævnt i forhold til Kong Kroisos. Ved godt Herodot har fået sin historie med de to der dør unge og lykke fra Apollons præster. Men hvad består hans pessimisme af?
  • 24 TIMER SPØRSMÅL

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg skal til historie eksamen men har et par spørgsmål 1) skal jeg lave en synopsis som både censor og lærer får ? 2) skal jeg bruge ALLE kilder som er vedlagt 3) skal den nye kilde bruges til perspektiveringen? 4) hvad skal lærer og censor have ?