Søgning på: Dansk. Resultater: 19841 til 19860 af 40954
  • CENSOR- hjælp :|

    Forumindlæg
    hejer der nogle der kender:Dot Hølholm fra vestre borgerdyd gymnasium (engelsk), og Steffen Astrupgaard fra VUC FYN Odense (dansk)ingen srækhistorier tak!! :)
  • Udregning af kurs

    Forumindlæg
    Hvad vil det sige, at en kurs eksempelvis er 700? Betyder det, at 700 enheder af den udenlandske valuta koster 100 danske? Eller er det omvendt? Hvem vil være venlig at svare HURTIGT?
  • Vurdering af Erna og Ewan

    Forumindlæg
    Hej:) Er der nogen, der kunne tænke sig at læse min danske eksamens stil "Erna og Ewan " igennem og evt. give et bud på en karakter? -Tusind tak! Hilsen Anne
  • Billede til eksamen

    Forumindlæg
    Jeg afslutter dansk her på onsdag. Min lærer har sagt, at man godt kan trække et billede i forbindelse med en tekst. Hvordan inddrager I et billede til eksamen? Jeg tænker på dispositionen.
  • overført af eksame karaktere

    Forumindlæg
    Hej..Jeg undre mig over en ting.. hvis man på årskaraktere får f.eks 9 i dansk og til eksame får 10, bliver ens årskaraktere så ændret til 10 eller forbliver 9tallet???
  • Hjælp - Skriftestolen

    Forumindlæg
    Hey...Skal til mundtlig årsprøve i dansk, og har desværre fået smidt teksten "skriftestolen" af Christian Winther væk...Så ville lige høre om der var nogen der kunne give et hurtigt resume af handlingen...PÅ FORHÅND TAK..
  • DDet her tager kun 1 sek..HASTER

    Forumindlæg
    Hej...jeg ska snart op i dansk mundt..der er noget jeg ikke forstår..Det er helt nemt, men KUN jeg er for dum til at forstå det!!!Hvordan ved man om et eventyr er KUNST- eller FOlKE- eventyr???Hjælpp plsss
  • HJÆLP..TAK

    Forumindlæg
    er der nogle, der ka fortælle mig hvad Parrim? Krydsrim? Omsluttende rim? Bogstavrim?) er for noget...Giv venligst et par eksempler tak!! SK nemlig snart op i dansk mundt!! be for mig plssss
  • Enevælden

    Forumindlæg
    Hej jeg skriver om enevælden og analyserer Ludvig Holbergs komedie "den politiske kandestøber", som er min dansk kilde, er der nogen der har en ide til den historiske kilde?
  • Kloge mennesker vil læse rette min synopsis??

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal aflever min synopsis (2.g årsprøve) idag inden kl. 15 Den handler om fedme og sukkersyg Dansk A og Biologi A
  • Emnet ''grænser''

    Forumindlæg
    Hej, jeg ville høre om der var nogen som lagde inde med ideer, omkring emnet grænser? Jeg tænker jeg gerne vil bruge fagene psykologi, biologi, historie, dansk eller samfundsfag :)
  • Gunlaug Ormstunges saga

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til studentereksamen i dansk tirsdag d. 20/6 og vile blive super glad hvis nogen havde en analyse og evt fortolkning af Gunlaug Ormstunges saga...mvh Pia
  • noter til tekster....????

    Forumindlæg
    Hey allesammen.. Skal op i dansk i morgen.. Vile lige spørger om der var nogen der havde noter til de nedstående tekster:WilliamGartneren og herskabetSkrifteskolenReprise på fisserestaurantDen tredje hver måned...Det vil være til stort hjælp.. på forhånd tak..
  • Forfattere

    Forumindlæg
    Hej..Er der nogen der sidder inde med gode notater om danske forfattere, kort,godt og overskuelige notater.I stedet for at læse hele bogen "litteraturens stemmer" igennem!! kunne jeg bruge dem..
  • 9.-10. klasse eksamen

    Forumindlæg
    hey..kan en flygtning tage en 9.-10.klasse eksamen på 6mdr. på VUC, efter at have gennemgået en danskprøve 2(krav hvis man vil være dansk statsborger), også derefter begynde på en ungdomsuddannelse?
  • salg af; Bærbar computer!

    Forumindlæg
    HejJeg sælger hermed min bærbar computer, som jeg fik brugt i gymnasium, men eftersom jeg fik afsluttet 3. g. anno 2006 føler jeg at jeg ikke længere har brug for den, eftersom jeg tager sabbat.Microsoft Windows XPPackard Bell Computer/ bærbar computer224 MB, er i perfekt stand.Programmer; Micros...
  • Til salg!

    Forumindlæg
    Hej Jeg sælger hermed min bærbar computer, som jeg fik brugt i gymnasium, men eftersom jeg fik afsluttet 3. g. anno 2006 føler jeg at jeg ikke længere har brug for den, eftersom jeg tager sabbat. Microsoft Windows XP Packard Bell Computer/ bærbar computer 224 MB, er i perfekt stand. Programmer; M...
  • Novelle om identitet og selvværd

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har lige trukket emnet "identitet og selvværd" til dansk mundtlig eksamen, og leder efter en god tekst - gerne en novelle. Nogle gode forslag?
  • Stavekontrol

    Forumindlæg
    Jeg bruger Mik og som editor TeXnicenter (eller hvordan det skal staves) jeg ville høre hvorledes jeg får dansk stavekontrol op at kører. nogle der kan hjælpe?
  • Redegørelse/rettelse

    Forumindlæg
    Nogle der er friske på lige at læse min redegørelse igennem til min samf opgave? Den skal redegøre for det danske og det amerikanske politiske system med fokus på det præsindetposten