Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 19841 til 19860 af 23683
-
Pia Kjærsgaards grundlovstale 2004 hjælp
ForumindlægHar fået denne opgave: Skriv en stil om Pia Kjærsgaards grundlovstale . Stilen skal indeholde: 1) en redegørelse for talens indhold 2) en analyse af talen i forhold til argumentationsteori, sproghandlinger og appelformer. 3) en vurdering af Pia Kjærsgaard som politiker og som taler. Stilen sk... -
Mediefag - Dokumentar genre HELP!
ForumindlægHej! er der nogen der ved om man kan sætte en dokumentar i en multiplot model? Jeg skriver SSO lige for tiden og er gået i stå med det her.. Så hvis der er en der ligger inde med en analyse af '102 Minutes that Changed America' så ville jeg da blive glad. Dokumentaren ligger og... -
hjælp til tekster.
ForumindlægHey .. Jeg skal skrive en opgave om identitet i forhold til globalisering. Jeg har valgt at fokusere på medierne - reality tv.. og jeg har valgt at analysere to tekst både en dansk og en engelsk om paradise hotel. Altså en dansk tekst om paradise hotel Danmark, og en engelsk tekst om paradise hot... -
2 dage til dnakseksamen - så lad os nu lige få det på det rene!
ForumindlægK an det virkelig passe, at min pensum er som nedenstående eller er det mig der har glemt adskillige ting..? digt (lyrik)artikel (sagprosa)eventyr (kunst- og folkeeventyr)novelleog billeder (reklame- eller kunstbillede)Men det jeg ville spørge om, var om det virkelig kan passe, at jeg (kun) skal ... -
Hjælp til at forstå en artikel
ForumindlægHej, jeg skal analysere og fortolke følgende artikel. Men jeg har for det første svært ved at forstå tekstens indhold samt budskab hvilket siger siger sig selv når jeg ikke har forstået teksten :-) Det eneste jeg har fået fat i er at der bliver talt om rygning og fedme. Men det hjælper mig ... -
SSO i musik!
ForumindlægHey!Ja, jeg aner ikke rigtig i hvilket fag jeg egentlig vil skrive SSO, så har bare tænkt mig at skrive i musik. MEN...Bliver næsten alle de emner man nu kan skrive om i musik ikke mest til såkaldte 'emnearbejder' i stedet for reelle skriftlige fremstillinger!? Og er der nogle emner, der ... -
AT Vikingerne
ForumindlægHej alle. Jeg har at-almenstudieforberedelse og jeg har valgt fagene Dansk og Historie. Jeg har valgt mit emne er vikingerne. Nogle der kan komme ind på nogle problemformuleringer og problemstillinger. Spørgsmålene skal være noget med kommunikation. Jeg har valgt at mit materiale skal være tekst... -
Indledning i SSO - hjælpp!
ForumindlægHej :) Jeg kan simplehen ikke finde ud af at skrive en indledning i historie- nogen der kan hjælpe mig? - min problemformulering ser således ud: Koreakrigen 1950-53 Med udgangspunkt i en kort redegørelse for grundlæggelsen af Syd - og Nordkorea i 1948 ønskes - ud fra et selvvalgt kilde... -
Inspiration til vurderings spørgsmålet
ForumindlægKære SP! :) Den sidste del af min opgaveformulering lyder som følger: Vurder reklamernes relevans overfor den beskrevne målgruppe. Vurder også reklamernes udsagn om livsstil, værdier, kønsroller og modernitet. I forhold til reklamerne, så har jeg analyseret 2 af Oddsets reklamer og målgr... -
nonvebel kommunikation- dansk metode
ForumindlægHej. Jeg skal til AT-eksamen i næste uge. Opgaven skrives i Idræt B og Dansk A. Jeg skal analysere to videoer med to forskellige dansearter med fokus på, hvordan man benytter kroppen som kommunikation. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilken dansk-metode man benytter i denne nonverbale ... -
Hjælp HASTER Kilde?!
ForumindlægHej Jeg tror jeg har lavet en virkelig dum fejl i min synopsis i AT:( jeg skriver i fagene biotek og historie, og jeg har hertil valgt at analysere nogle statistikker over udviklingen i stress, og en passage i "Verden af igår - en europæers erindringer" af Stefan Zweig. men nuer jeg pl... -
AT samfundsfag og dansk
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal til AT-eksamen på torsdag. Jeg har dansk og samfundsfag og min problemformulering lyder: Hvordan påvirker medierne den politiske debat om radikalisering. I denne forbindelse har jeg analyseret dokumentaren ''Den fordømte moské''. Spørgsmålet er så: Hvilken ... -
ønsker hjælp til at komme i gang, ´dansk / engelsk..
Forumindlægjeg skal skive en dio i engensk og dansk. - den skal være redegjort for et forhold i england og for det samme forhold i danmark. analysere en film eller bog om emnet.. og så kan jeg ikk finde på mere.. noget som har ideer?? (: og nogen som evt har et forslag til en problem formulering.. er lidt b... -
DIO - dn internationale opgave
Forumindlægjeg skal skive en dio i engensk og dansk. - den skal være redegjort for et forhold i england og for det samme forhold i danmark. analysere en film eller bog om emnet.. og så kan jeg ikk finde på mere.. noget som har ideer?? (: og nogen som evt har et forslag til en problem formulering.. er lidt b... -
titrering
ForumindlægHey. Jeg er igang med en rápport hvor vi skal titrere havvand for clorid ioner. Men i efterbehandling er et spørgsmål som jeg ikke kan svare på: Vil du mene, at der er andre negative ioner i havvand der kan give problemer med vore analyse? hvorfor/hvorfor ikke? Jeg kan ikke svare på spørgs... -
Arbejdsløshed
ForumindlægHej. det ville være lækkert, hvis nogle lige gad give mig nogle stikord... eller noget... syntes det er nogle mærkelige spørgsmål!... Kunne være rigtig lækkert!A) Der ønskes en redegørelse for de væsentlige årsager til arbejdsløshed i Danmark.B) Der ønskes en analyse af, hvorledes øget efterspørg... -
1908?
Forumindlægups skrev forket i overskriften, mente 1909 :D Skal lige lave en indledning til en analyse af et digt der hedder "tyendesang´" i dansk . så tænkte, at jeg da lige ville se om der skete noget specielt i DK i 1909 , og jeg er virkelig dårlig til historie og kan ikk finde noget på nettet, ... -
Metode i samfundsfag og dansk AT
ForumindlægHej derude! Jeg har valgt fagkombinationen samfundsfag og dansk i mit AT. Indenfor samfundsfag bliver der redegjort for to relevante teoretikere for at få uddybet deres teorier, som danner grundlag for Minervamodellen. I dansk bruger jeg en reklameanalyse for at analysere to udvalgte reklamers el... -
Sandy And Her Beautiful Sisters
ForumindlægKender I novellen "Sandy And Her Beautiful Sisters"? Hvis ja, så giv mig en eller anden god vinkel til analysen og fortolkningen. Det er sompelthen den lammeste tekst nogensinde, derfor sidder jeg virkelig fast- jeg kan simpelthen ikke komme længere.PS. Hvis én derude skulle have en hel... -
Socialanalyse - maleri
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder og skal forberede mig til min billedkunst eksamen om en uges tid og jeg skal finde en maleri, som jeg kan lave en socialanalyse af og jeg kan virkelig ikke finde noget Er der en venlig sjæl, som vil hjælpe mig - jeg har allerede lavet en analyse af Peder Severin Krøye...
