Søgning på: barndommens gade analyse. Resultater: 19841 til 19860 af 28984
  • venderkorstogene. vendere og danskere før korstogene

    Forumindlæg
    - foretag en grundig kildekritisk analyse af Saxos Gesta Danorum. vær særlig opmærksom på . Saxo agende- hvorfor har han skrevet værket? . hans meget kritiske syn på venderne:. hvorfor skildrer han dem, som han gør? På forhånd tak,
  • Videnskabsteori - konstruktivisme

    Forumindlæg
    Er der nogen der har lidt forstand på videnskabsteori? jeg er blevet stillet den opgave at jeg skal forklare hvad videnskabsteori er, herunder konstruktivismen hvor jeg skal analysere og vurdere emnet. Jeg forstår ingenting af det! På forhånd tak!
  • A dry white season

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg tænkte på, om I kender en god hjemmeside eller en god opgave på nettet, hvor bogen "a dry white season" er blevet analyseret? Gerne en rigtig god opgave! :) Jeg skal muligvis skrive om den bog/film i SRP.
  • Grammatik

    Forumindlæg
    Hvordan analyseres følgende sætning: Quand une fille d´ouvrier se mariait, tout le quartier le savait. Det er specielt de sidste 5 ord som jeg ikke kan finde en betegnelse for. Er det en adverbial? hilsen den gamle!
  • Sætningsanalyse

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal analysere nogle sætninger, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor jeg skal sætte leddene i denne sætning: "Tysk er ganske enkelt adgangsbilletten til en af Europas mest levende og spændende kulturer, siger Alex Hansen" En der kan hjælpe? :)
  • Eksplicit eller implicit?

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg er igang med dansk - historie opgave, og jeg skriver i dansk. jeg er ved at analysere en novelle som hedder "en kærlighedshistorie" fra vandmærket af Naja Marie Aidt. og så spørg jeg? er det en eksplicit eller implicit fortæller? kan simpelthen ikke finde ud af det :D
  • SRO HJÆLP! renteabilitetsanalyse

    Forumindlæg
    nogle der kan hjælpe!? jeg er ved at skrive SRO, og jeg skal skrive om B&O.. jeg skal lave en renteabilitets analyse, men hor kan jeg finde de forskellige nøgle tal? altså til at udregne deres overskudsgrad osv
  • Eng. & Samf. - Studieretningsopgave

    Forumindlæg
    Hej alle :) Er der nogen der kender en bog (på engelsk!) som man kan bruge til studieretningsopgaven? Den skal kunne analyseres med henblik på brug af samfundsfaglige teorier m.m. da jeg gerne vil skirive studieretningsopgave i engelsk og samfundsfag, med engelsk som hovedfag. Jeg håber at i h...
  • Diskurter virksomhedens konkurrencefordel

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg har et lille proble, og det er hvad der står i titlen. Jeg ved ikke hvad jeg skal komme ind på, når der står "diskuter". Samt i min analyse af værdikæden hvor jeg afrunder af på den, skriver jeg om deres konurrencemæssige fordele. Nogen hjælp at hente? Tak
  • Folkeskolens formålsparagraf

    Forumindlæg
    Hej... Min opgave går ud på at lave en analyse af folkeskolens formålsparagraf. Er der nogen, der gider hjælpe mig med at skrive lidt om det :) http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Folkeskolen/Faelles-Maal/Folkeskolens-formaalsparagraf Link ovenover om paragraffen.
  • Dan Pontoppidan

    Forumindlæg
    Hej jeg skal læse ´Vandreren´ af Henrik Pontoppidan - En Epilog. opgaven lyder: Skriv en litterær artikel som skal indeholde analyse + fortolkning af teksten + perspektivering, som placerer dem litteraturhistorisk. Kan nogen hjælpe mig igang. Den skal nemlig afleveres i morgen.
  • Henrik Pontoppidan

    Forumindlæg
    Hej jeg skal læse ´Vandreren´ af Henrik Pontoppidan - En Epilog. opgaven lyder: Skriv en litterær artikel som skal indeholde analyse + fortolkning af teksten + perspektivering, som placerer dem litteraturhistorisk. Kan nogen hjælpe mig igang. Den skal nemlig afleveres i morgen.
  • Sproget i Ved Vejen

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med en analyse af et uddrag fra "Ved Vejen" af Herman Bang. Jeg har bare lidt vaskeligheder mht. sproget. Jeg ved selvfølgelig, at romanen er impressionistisk, men hvad der helt præcist er karakteristisk ved sproget, ved jeg ikke. Nogen der kan hjælpe?
  • AT hjælp

    Forumindlæg
    Hej alle. Har brug for hjælp til AT, hvor emnet er 'menneskets forhold til naturen', vil i sige at emnet pilgrimsfærd vil passe godt her og hvis ja er det okay med fagene dansk og religion? Har i nogle ideer til hvilke metoder man kan bruge til dette udover analyse og fortolkning? Ta...
  • DHO STRUENSEE

    Forumindlæg
    Hej søde og hjælpsomme mennesker. Jeg er i gang med min DHO om Struensee, og jeg skal finde nogle kilder som jeg kan analysere. Jeg ville høre om der var nogle der havde nogle gode ideer til hvad for en slags kilde jeg kunne anvende? VH. Celina.
  • Kender I en god novelle fra 1960'erne...

    Forumindlæg
    Den skal handle om overgangen fra barn til voksen eller om den første kærlighed. Og være fra omkring 60'erne. Jeg er ved at analysere "Drivhuset", men mangler en novelle mere som jeg kan drage paralleller til.
  • J.P. Jacobsen - Cendrée og lille

    Forumindlæg
    Hey, kunne godt bruge noget hjælpe, hvis der er nogen som kender teksten " cendreé og lille" af I.P. Jacobsen. Skal lave en analyse og fortolkning, og jeg's syn på kvinde samt komposition.. Ville gerne have nogle "hovedpointer" som jeg så kunne følge? :)
  • Hjælp til denotationer/konnotationer

    Forumindlæg
    Hej ;) Jeg sidder og skal analysere teksten Frk. Escobar af L.O.C, jeg skal finde navneord, men der står de skal være denotationer og konnotationer, da jeg ikke ved hvad det betyder er det rigtig svært for mig at lave. Bare hjælp mig tak, lige meget hvordan ;) Fortsat god aften
  • De tre taksonomiske nievauer +/- konklusion? Hvordan er det nu?

    Forumindlæg
    Når man benytter sig af de tre taksonomiske niveauer: redegørelse, analyse og vurdering/diskussion - er det så påkrævet at man har en endelig konklusion? Jeg har nemlig lavet delkonklusioner. Kunne være fedt hvis i kunne henvise til en hjemmeside, der kan bekræfte det.
  • Symbol på en støvet perron

    Forumindlæg
    Som overskriften siger; hvad er en støvet perron et symbol på ... ? Jeg analysere teksten "Hun græder ikke" af Naja Marie Aidt, som handler om en lille pige der står på en støvet perron med sin far .. nogle ideer??