Søgning på: musikvideo analyse. Resultater: 19841 til 19860 af 23735
-
AT samfundsfag og dansk
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal til AT-eksamen på torsdag. Jeg har dansk og samfundsfag og min problemformulering lyder: Hvordan påvirker medierne den politiske debat om radikalisering. I denne forbindelse har jeg analyseret dokumentaren ''Den fordømte moské''. Spørgsmålet er så: Hvilken ... -
Jødeforfølgelse
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive sso, og jeg har brug for noget hjælp :) er der nogle der kan hjælpe mig med at svare på de her spørgsmål ? Jødeforfølgelserne i Nazityskland 1933-1945. Analyse af jødeforfølgernes karakter og udvikling. Sammenhængen mellem Hitlers holdninge... -
Oplysningstiden DHO
ForumindlægJeg skriver DHO i dansk ( og altså ikke historie.) Jeg har tænkt mig at skrive om grundtakerne og baggrunden for oplysningtiden. Hvilke ideér der blev etableret. Hvad tankesættet var osv. Jeg vil dernæst analysere Holberg med særlig fokus på det med at være oplyst. Og komme ind på religion ... -
Det senmoderne samfund samt Naja Marie Aidt
ForumindlægHallo :) Jeg sidder netop midt i mit SRP-projekt. Jeg skal skrive om det senmoderne samfund. Jeg skal beskrive hvordan Giddens karakterisere det senmoderne samfund. Jeg skal ud fra hans teorier samt med vægt på miljø og personskildring analysere to af Naja Marie Aidts noveller fra novellesam... -
SRP spørgsmål - Militærkuppet i Chile
ForumindlægHej :-) Jeg ville høre om i muligvis kunne hjælpe mig. Jeg sidder og skal skrive SRP, og i min problemformulering skal jeg med udgangspunkt i udvalgte taler af Pinochet, analyser Pinochets magtsystem og fascistiske idealer. Problemet er, at jeg kun kan finde én tale under hans regeringspe... -
De partielt afledede for funktioner af to variabler;
ForumindlægHej. Jeg sidder med min Srp og skal finde de partielt afledede for hhv. k(c,t)=1/1-(c*(1-t)-0,13) og k(c,t)=1/1-(c*(1-t)-0,43. Det er til min Srp, hvor jeg skal inddrage funktioner af to variable og deres anvendelse i forbindelse med multiplikatoren. Jeg har tænkt på at lave en komparativ... -
Socialanalyse - maleri
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder og skal forberede mig til min billedkunst eksamen om en uges tid og jeg skal finde en maleri, som jeg kan lave en socialanalyse af og jeg kan virkelig ikke finde noget Er der en venlig sjæl, som vil hjælpe mig - jeg har allerede lavet en analyse af Peder Severin Krøye... -
SRP spørgsmål - Militærkuppet i Chile
ForumindlægHej :-) Jeg ville høre om i muligvis kunne hjælpe mig. Jeg sidder og skal skrive SRP, og i min problemformulering skal jeg med udgangspunkt i udvalgte taler af Pinochet, analyser Pinochets magtsystem og fascistiske idealer. Problemet er, at jeg kun kan finde én tale under hans regeringsper... -
Metode i samfundsfag og dansk AT
ForumindlægHej derude! Jeg har valgt fagkombinationen samfundsfag og dansk i mit AT. Indenfor samfundsfag bliver der redegjort for to relevante teoretikere for at få uddybet deres teorier, som danner grundlag for Minervamodellen. I dansk bruger jeg en reklameanalyse for at analysere to udvalgte reklamers el... -
Eksamen! HJÆLP! :O
ForumindlægJeg skal til billedkunst eksamen her om 4 dage. Jeg er i gang med ar forberede mit eget projekt. Jeg har her valgt at gå i clinch med Mona Lisa billedet, hvor jeg kun har ændret nogle ting på hendes ansigt. Men... 1. Hvad kan man sige? 2. Hvilke ting vil de høre? (begreber, analyse?? ell. bare... -
Valgfag??
ForumindlægHej Jeg går på hf og mangler to c-niveau fag (har haft mediefag og det gik IKKE godt så det skal ikke være noget alt for analyserende eller kreativt jeg skal have) Disse valgfag kan jeg vælge mellem: Billedkunst Dans Design Dramatik Ehvervsøkonomi Filosofi Innovation Multimediefag Musik Psykol... -
Resultat før renter? primær drift???
ForumindlægHej derude Jeg er i gang med at lave en rentabilitets analyse af B&O.. men der står ingen steder Resultat før renter? kunne læse mig frem til på internettet at nogen siger at Primær drift er det samme og at nogle andre siger at jeg skal trække resultat kapital andele i associerede se... -
Problemformulering - god nok? :)
ForumindlægØv, hvor er AT bare øv. Jeg har lavet en problemformulering: På hvilken måde kunne fortidens og nutidens politikere påvirke folkets stemmer til deres egen fordel? ? En redegørelse af hvilke metoder politikkerne kunne påvirke folket med både i det athenske demokrati og i dagens Danmark. ? En retor... -
Velfærdsstaten
ForumindlægHej alle sammen er igang med at skrive min SRP, og har virkelig brug for hjælp. Jeg skal følgende: Analysere fremtidens udfrodringer til velfærdssamfundet, samt hvad vi kan stille op til disse udfrodringer Diskutere om andre velfærdsmodeller rummer elementer som vi kan bruge i fremtid... -
Extreme sport!
ForumindlægJeg har i dag valgt at jeg vil skrive i dansk og samfundsfag > extreme sport. Jeg vil sætte mit fokus på, hvorfor der er så mange mennesker her i det senmoderne samfund, som dyrker extreme sport og så vil jeg analysere et litt.værk/evt. den der bjergbestigningsartikel eller/og en film. Nogen a... -
Årsprøve
ForumindlægHejsa jeg skal til årsprøve i morgen. Jeg ved, at jeg skal trække en ukendt tekst og derefter svare på nogle spørgsmål omkring teksten og analysere den. Jeg kan jo allerede lave indledningen til den mundtlige prøve i hovedet. Men jeg er i tvivl om hvordan man siger "Jeg har trukket teksten (... -
Kildehenvisning ved korte citater?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive mit SRP, konkret i gang med en historisk analyse af noget kildemateriale. Nu har jeg flere steder en del meget korte citater, 1-2 ord, når jeg f.eks. prøver at fremhæve et tema i sproget. Jeg havde egentlig tænkt mig at lave en note til sidst i hele afsnittet ... -
Hjælp til DIO
ForumindlægHej alle, vi skal snart starte med at SKRIVE DIO. Vores hovedemne er Globalisering, så jeg vil bare lige spørge jer om i har nogen gode emner man kan skrive om, og det vil hjælpe rigtig meget hvis i også kan skrive hvilke fag man har kompineret. Det vil f.eks sige: Dansk - Engelsk: Analyse af fil... -
a dry white season
ForumindlægHej med jer. Jeg er ved at analysere følgende roman " a dry white season", men jeg har lidt svært ved at definere forfatteren, da den endelige forfatter af romanen er André Brink, men bogen er opbygget på en sådan måde, at det er en af hovedpersonens studikammerater, der har modtag... -
a dry white season
ForumindlægHej med jer. Jeg er ved at analysere følgende roman " a dry white season", men jeg har lidt svært ved at definere forfatteren, da den endelige forfatter af romanen er André Brink, men bogen er opbygget på en sådan måde, at det er en af hovedpersonens studikammerater, der har modtage...
