Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 19861 til 19880 af 48880
-
Kvalitativ eller kvantitativ?
ForumindlægHej alle derude. Er samfundsfaglige teorier kvalitative, fordi de er udarbejdet af en enkeltperson - eller er de kvantitative, fordi de er bygget på forskellige historiske observationer? Kan i desuden svare mig på, om jeg har ret i min antagelse omkring at samfundsvidenskabelige fagbøger er kvali... -
Valuta forhold
ForumindlægJeg er igang med en eksamens opgave på HG jeg skal forestille mig at jeg skal ind på det engelske marked med et produkt også skal jeg forklare lidt om valuta forhold nogle gode ideer? samfundsfag er ikke min stærke side. Og jeg skal også ind på noget Import/Eksport. -
HJÆLP! analyse af historisk kilde??
ForumindlægJeg skal aflevere AT synopsis imorgen og er i tvivl om, hvilken teori man bruger, når man foretager en kildekritisk analyse. Det skal sige at historie i denne sammenhæng er et samfundsfagligt fag. Håber der er nogen, der kan hjælpe, da jeg er lidt på røven På forhånd tak -
Socialt fællesskab og Kommunikativt system??!!
ForumindlægHej, er der nogen herinder der kan hjælpe med at give en god redegørelse af begreberne, Socialt fællesskab og Kommunikativt system. En god samfundsfaglig redegørelse, ville jeg virkelig blive glad for, og sætte stor pris på. På forhånd tusind tak for jeres hjælp!. -
Opgavesæt 2004
ForumindlægHej!Er det muligt at én af jer derude ved om det er muligt at skaffe opgavesættet fra studentereksamenen 2004, samfundsfag ?Vi har nemlig lige fået opgavesættet for - men jeg har glemt det i skolen.God weekend! -
Vil du lige kigge min raport igennem?
ForumindlægHej.Jeg er ved at skrive om Giddens i samfundsfag, og ville høre om der evt var en der havde tid til at kigge det igennem jeg har fået skrevet, og komme med nogle kommentare? Vh Mybber -
Økonomi
ForumindlægHej jeg skal lave en rapport i samfundsfag om mennesket og økonomi. Men jeg forstår ikke hvilke ting, jeg skal komme ind på, når der står: Redegør for den traditionelle menneskeopfattelse i økonomiske teori??Håber der er nogen, som kan give mig lidt hjælp! -
synopsis
ForumindlægNår man laver en synopsis i samfundsfag så skal man jo inddrage bilag osv. Når jeg eks. har lavet en problemstilling og så skal skrive i delkonklusion skal jeg så finde en artikel som fortæller om problemstilligen eller skal jeg skrive selv om problemstillingen og så DEREFTER sammenligne det med... -
AT -2012
ForumindlægVores overemnet i AT er katastrofe, årsager og konsekvenser? Er der nogen der har forslag til hvad man kan skrive i historie og biologi eller i historie og samfundsfag`? Jeg tænkt i historie og biologi om tsunamier men har det noget med biologi at gøre ? -
VALG AF EMNE + FAG!
ForumindlægI need you for information! Jeg har fået mig pålagt en opgave, hvor jeg skal benytte mig af to forskellige hovedområder indenfor de tre: Den humanistiske metode, den samfundsvidenskabelige metode og den videnskabelige metode. Jeg vil vil gerne benytte mig af den humanistiske hvor det enten ... -
Problemstilling
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive en AT-synopsis som jeg så skal op i til sommer i 2.g. Jeg har valgt at skrive i fagene engelsk og samfundsfag. og så ville jeg egentlig høre om der var nogen der havde nogen ideer til et godt emne og evt. en ide til en problemstilling? på forhånd tak, Kristoffer:) -
Opgaveformulering fra 2000 mangles
ForumindlægHej\n\nHar været så dum at forlægge selve opgaven samt bilagene til skriftlig samfundsfag maj 2000.\nVille blive meget glad hvis der var en der lå inde med den og selvfølgelig kunne sende den -
Fransk Begynder B
ForumindlægHej.Fransk begynder B er et højniveau fag, men tæller også til at jeg kan bruge det til at få mit gennemsnit ganget med 1,03, da jeg har to andre højniveau fag(Engelsk og Samfundsfag)?? Eller skal det så være A niveau?? -
Danmarks økonomiske og politiske interesser i den vedtagne EU-udvidelse
ForumindlægJeg skal diskutere, hvilke økonomiske og politiske interesser Danmark har i den vedtagne EU-udvidelse.Jeg har utrolig svært ved samfundsfag og mangler derfor noget at gå ud fra.Er der nogen, der evt. kunne hjælpe mig lidt? -
HJÆLP DET HASTER
ForumindlægHej, jeg sidder i et kæmpe dilemma og kan virkelig ikke komme videre med min samfundsfag opgave. Jeg har om partierne, og er nu nået til blå blok - hvad er deres målsætninger? Håber at der er en nogle kan give et svar hurtigst muligt :D -
HASTER! Samfundsaflevering om hvorfor Enhedslisten har valgt ny strategi!!
ForumindlægHej alle sammen:) Er der nogle af jer, der har lavet en samfundsfags aflevering, hvor opgaven lyder: 1: Forklar med inddragelse af teorier om partiadfærd, hvorfor enhedslisten har valgt ny strategi?:) Håber jeg snart får svar!! -
Hvad bestod jeres 9.kl pensum af ?
ForumindlægHeej .Jeg tænkte på om der var nogle der ville fortælle mig hvad deres 9.klasses pensum bestod af i fagene ; historie, biologi, fysik/kemi, geografi og samfundsfag .. ??Bare sådan generelt de vigtigste emner og så videre .. -
Deltagelsesdemokrati/konkurrencedemokrati
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sidder med en opgave i Samfundsfag som jeg ikke kan gå videre med. Jeg kan ikke huske hvad forskellen er mellem deltagelsesdemokrati og konkurrencedemokrati. Håber at nogen kan hjælpe mig. -
En konflikt Danmark har deltaget i?
ForumindlægHej, jeg er i gang med en aflevering i samfundsfag. Et af spørgsmålene lyder "Nævn en konflikt Danmark har deltaget i, og forklar hvorfor Danmark har deltaget i denne konflikt?" Er der nogle der kan hjælpe med dette spørgsmål? :D -
Brøkstreg i word 2007
ForumindlægHej Jeg sidder her med en stor sro-opgave i samfundsfag og matematik.. Er der nogen der ved, om det er muligt at skrive brøkstreger i word 2007 uden at hente den gratis add-on med matematik? På forhånd 1000 gange tak!
