Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19861 til 19880 af 40954
-
HJÆLP..TAK
Forumindlæger der nogle, der ka fortælle mig hvad Parrim? Krydsrim? Omsluttende rim? Bogstavrim?) er for noget...Giv venligst et par eksempler tak!! SK nemlig snart op i dansk mundt!! be for mig plssss -
Leif Panduro's ''Tur i natten'' - HJÆLP MIG!
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med Leif Panduro's novelle Tur i natten eller ved hvor jeg kan finde den her på nettet, så må i meget gerne skrive, for skal til dansk eksamen mandag!! -
Helt enkelt - Replikform
ForumindlægHej jeg hedder Celina. Jeg skal skrive en dansk opgave i replik form, og har ingen anelse om hvad det betyder. Er der nogen af jer der gør det? Hvis der er ville det være super fedt -
noter til tekster....????
ForumindlægHey allesammen.. Skal op i dansk i morgen.. Vile lige spørger om der var nogen der havde noter til de nedstående tekster:WilliamGartneren og herskabetSkrifteskolenReprise på fisserestaurantDen tredje hver måned...Det vil være til stort hjælp.. på forhånd tak.. -
Gunlaug Ormstunges saga
ForumindlægHej! Jeg skal til studentereksamen i dansk tirsdag d. 20/6 og vile blive super glad hvis nogen havde en analyse og evt fortolkning af Gunlaug Ormstunges saga...mvh Pia -
Optagelsesprøve til stx HJÆLP!
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til optagelsesprøve her om ikke så længe. Fagene jeg skal op i er Dansk, engelsk Fysik/kemi og matematik. Jeg ville spørge om hvordan det forgår i fysik, skal man lave forsøg. ?? Er det svært, hvad de kunne finde på sige? -
Lidt hjælp!! Tak :)
ForumindlægHej! Ville høre om der er nogle der har nogle ideer til hvilke tekster man kan komme op i til en Dansk mundtlig eksamen!? Så man evt. kan øve lidt eller kigge på nogle relevante tekster!? Tak :) -
3.g
ForumindlægHej alle sammen :D Tænke på om nogen af jer har nogle ideer til nogle bøger jeg burde læse , der vil hjælpe mig i Engelsk og Dansk i 3 g? -
Forfattere
ForumindlægHej..Er der nogen der sidder inde med gode notater om danske forfattere, kort,godt og overskuelige notater.I stedet for at læse hele bogen "litteraturens stemmer" igennem!! kunne jeg bruge dem.. -
Hjælp ang. velfærdsstaten
ForumindlægHej, jeg sidder til eksamen og har fået en tekst omkring velfærdstaten. et af spørgsmålene er: Diskuter hvorvidt den danske velfærdsstatsmodel har ændret sig under den siddende regering Kan i hjælpe lidt? -
salg af; Bærbar computer!
ForumindlægHejJeg sælger hermed min bærbar computer, som jeg fik brugt i gymnasium, men eftersom jeg fik afsluttet 3. g. anno 2006 føler jeg at jeg ikke længere har brug for den, eftersom jeg tager sabbat.Microsoft Windows XPPackard Bell Computer/ bærbar computer224 MB, er i perfekt stand.Programmer; Micros... -
9.-10. klasse eksamen
Forumindlæghey..kan en flygtning tage en 9.-10.klasse eksamen på 6mdr. på VUC, efter at have gennemgået en danskprøve 2(krav hvis man vil være dansk statsborger), også derefter begynde på en ungdomsuddannelse? -
Til salg!
ForumindlægHej Jeg sælger hermed min bærbar computer, som jeg fik brugt i gymnasium, men eftersom jeg fik afsluttet 3. g. anno 2006 føler jeg at jeg ikke længere har brug for den, eftersom jeg tager sabbat. Microsoft Windows XP Packard Bell Computer/ bærbar computer 224 MB, er i perfekt stand. Programmer; M... -
stedord
Forumindlæghej alle jeg skal på dansk skrive om hvad stedord er, og give nogle eksempler på engelsk. men jeg ved altså ikke hvordan jeg skal starte? håber at nogle ville hjælp, tak på forhånd -
Novelle
ForumindlægHej, jeg skal snart til optagelsesprøve, hvor jeg skal analysere en tekst. Kender i nogle hjemmeside, hvor der er nogle tekster, både på dansk og engelsk ( da jeg skal op i begge fag ) som jeg kan øve på? -
Stavekontrol
ForumindlægJeg bruger Mik og som editor TeXnicenter (eller hvordan det skal staves) jeg ville høre hvorledes jeg får dansk stavekontrol op at kører. nogle der kan hjælpe? -
Russisk ordbøger
ForumindlægRussisk ordbøger, Jørgen Harrit, år 2005, 1. og 2. udgave, ISBN 87-00-39981-7 + 978-87-01-41194-3, 1232 og 548 sider, Gyldendals Røde Russisk-Dansk og Dansk-Russisk ordbøger. Er i perfekt købsstand og blev købt i Bog & Idé for 400 kr hver. Jeg har afsluttet gymnasiet og dermed Russisk og skal... -
Emnet ''grænser''
ForumindlægHej, jeg ville høre om der var nogen som lagde inde med ideer, omkring emnet grænser? Jeg tænker jeg gerne vil bruge fagene psykologi, biologi, historie, dansk eller samfundsfag :) -
Social og sundhedsassistenter bøger
ForumindlægSundhed og sygeplejefag, Medicinskfag, Kultur og Aktivitetsfag, Psykiatri bogen, Social og samfundsfag, Pædagogik med psykologi, Dansk bogen, Naturfags bogen I alt 8 bøger -
random subsampling?
ForumindlægEr der en der kan fortælle mig på alm dansk (skåret ud i pap) hvordan man ser på data om det er indsamlet ved "random subsampling" eller ved "bivariat random subsampling" ? Haster lidt :)
