Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 19861 til 19880 af 48309
  • Inspiration til kort fremlæggelse

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart til at lave en kort fremlæggelse på cirka 2-3minutter med et billede efter eget valg. Er der nogle der har nogle gode idéer til hvilke billeder jeg kunne snakke ud fra? Det må gerne være noget der er let at snakke om ;)Tak på forhånd .
  • Orakelsvar

    Forumindlæg
    Nogen der kender andre gode eksempler på orakelsvar end Ødipus og Kroisos?
  • Historisk kritisk metode!

    Forumindlæg
    Hej.. Har læst lidt om den historisk-kritiske metode men forstår det ikke helt - kan kun finde lange upræcise forklaringer på det! Nogle der kan hjælpe mig! Tak:)
  • Gode tyske udtryk?

    Forumindlæg
    Hej folkens Jeg har tysk, og jeg vil gerne blive bedre til at udtrykke, så hvis nogen af jer havde nogle goder udtryk/sætningsindledere jeg kunne bruge i timen (primært til det mundtlige, hvor vi taler om tekster), så måtte I meget gerne skrive dem, for jeg kunne virkelig godt bruge nogle!
  • Perserkrigene...

    Forumindlæg
    Hej derude, Er der nogle som kan ganske kort hjælpe mig med at forstå hovedpointerne i Perserkrigene og den peloponnesiske krig? Hvorfor startede de? Skyldtes det styreformer eller hvad?? Please hjælp mig..
  • Den kolde krig - Bøger, artikler, kilder.

    Forumindlæg
    Hej, jeg leder efter informationer om den kolde krig. Jeg går i 8. klasse og læser p.t. nogle artikler velegnet til gymnasielever om den kolde krig, og derfor har jeg lidt svært ved at følge med. Er der nogen, der kan anbefale nogle informative bøger, som er forståeligt for en 8. klasser, om DK...
  • HJÆLP til en redegørelse

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med min SSO opgave. Jeg mangler en redegørelse den skal være på ca 2 sider Er der nogen der vil lave den til mig? rimelig betaling finder sted. evt. skriv til mig.
  • Alexander den store

    Forumindlæg
    Hvilke personer i tiden efter Alexander den store kan man sammenligne ham med og hvorfor?
  • Det forsømte forår

    Forumindlæg
    Godaften :) Jeg har fået til opgave at skrive en bograpport, og mit valg er så faldet på "Det forsømte forår" af Hans Scherfig. Jeg skal i denne opgave have en personkarakteristik med, men da bogen er en kollektivroman, har den ikke nogen bestemte hovedpersoner, derfor er jeg lid...
  • Anoreksi

    Forumindlæg
    10 mio. verden over har en spiseforstyrrelse. Hvad kan man gøre ved det problem? - hvad synes DU? Tak, det ville hjælpe mig, hvis du kommer med et kvalificeret svar :)
  • Crime fiction

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen af jer der har haft dette emne (crime fiction) og evt. kan forklare nogle teorier inden for det? Der er nogle teorier indenfor følgende emner, men har desværre ikke nogle særlig gode notater til det: - Crime Fiction – History - American Hard-Boiled Crime Fiction - Noir nogen ...
  • jordens dannelse og til idag

    Forumindlæg
    jeg skal skrive om jordens dannelse og til idag ink. istider og dinosurer tak på forhånd
  • Den barmhjertige samaritaner

    Forumindlæg
    Nogen der ved hvilken slags tekst den barmhjertige samaritaner er? Er det en myte?
  • Køn og ligestilling?

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? Tusind tak på forhånd
  • Udvidende univers

    Forumindlæg
    Jeg har læst at der har været givet andre fortolkninger af rødforskydningen end at himmellegemerne bevæger sig væk fra hinanden. Nogle der kender nogle af dem?
  • Budskabet fra Skibsdrengens fortælling (Karen Blixen) HASTER!!!

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogle der ved hvad budskabet i Skibsdrengens fortælling er?? Håber I vil hjælpe mig
  • Forskel på Islam nu og i middelalderen

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg håber at nogen har kan hjælpe mig Overskiften er såmænd meget sigende. Jeg vil gerne vide noget om de væsenligste forskelle mellem Islam nu og i middelalderen; gik kvinderne med slør, valfartede man til Mekka var der en anden grundforståelse af visse dele osv.? Jeg ved en del o...
  • Genre Nordkraft

    Forumindlæg
    Hvilken genre vil i sige, bogen 'Nordkraft' er? Jeg tænker mest i banen af drama... Men ved ikk helt
  • world trade center

    Forumindlæg
    hej allesammen, jeg skal skrive en stil om world trade center. men er der nogen der kender en hjemmeside, hvor jeg kan se hvad, usa's reaktion var på world trade center. -altså, hvordan usa reagerede på angrebene.. tak.
  • Har bruge for hjælp..

    Forumindlæg
    Er der nogen det kan forklar helt præcis hvad et store skriftlige opgave går ud på? Er der et sted hvor man kan læse det??? Jeg ved godt det er et skriftlige opgave, men skal man så op og besvare den eller hvad??