Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 19861 til 19880 af 92587
-
Strålingsaktivitet
ForumindlægBestemmelse af halveringstid for radioaktiv isotop. Vi har en radioaktiv kilde (ba-137*) og vi skal ved forsøg, bestemme halveringstid (vha GM-tæller): Antallet af atomemkerne pr sek: tælletal. --- Tælletallene (korrigerede) er langt mindre end væskens strålingsaktivitet - hvorfor??? --- -
Saccharomyces!
ForumindlægHvad bruger man saccharomyces til? -
Hjælp til perspektivering til digtet Lirekassen af Tom Kristensen
ForumindlægHej allesammen, har brug for hjælp til at finde en perspektivering til digtet Lirekassen. -
Socialistisk Folkeparti
ForumindlægHej Hvem er SF's vælgergrundlag og hvem er deres samarbejdspartere i folketinget? Mvh Laila -
SYMBOL
Forumindlæg"Et stambogsvers med alt for mange Fødder" kan det være et tegn på, at man ikke er veluddannet? Jeg har det fra novellen "frøkenen af Herman Bang" -
Forberedelse Skriftlig Dansk
ForumindlægHey derude :) Hvordan forbereder man sig bedst til den skriftlige eksame (gymnasium, 3. g, gammel reform) ? Mange tak .. -
Skal der altid underskrift i ens rapport
ForumindlægHej, Undrede mig og om der skulle underskrift i ens rapport? Og i så fald hvordan?: _______ __________ (09/12/99) Peter Hansen eller hvad? :) På forhånd tak ... -
Behøver man beskrive stedet i en novelle?
ForumindlægBehøver man beskrive stedet i en novelle?? (HASTER) -
Jesper-Wung-sung
ForumindlægHvis i har læst nogle bøger af Wung-sung, hvordan synes i han plejer at skrive? Jeg har kun læst en af hans bøger: "En-to-tre-Nu!" så kan ikke sige så meget, da jeg ikke har læst andre af hans bøger. Tak -
HJÆLP!
ForumindlægHej Jeg får en test om respiration og fotosyntese imorgen. Er der nogen, der vil skrive de ting jeg kan komme op i? Skriv informationer, og helst de sværer informationer, som fx noget om ATP og ander ting, TAK! -
Organisk kemi
ForumindlægJeg har lavet et forsøg og det gik ud på: a) Hæld først 4 ml bromvand og dernæst 4mL heptan op i et reagensglas i stinkskabet og sæt prop i glasset. 4 ml svarer til, at væsken står ca. 2 cm op i reagensglasset. Iagttag tofasesystemet. b) Ryst derefter grundigt og betragt systemet igen. c) Belys g... -
The first day of high school - let the journey begin - Adam Galas
ForumindlægHej folkens:) Er der nogle af jer, der har læst teksten : the first day of high school - let the journey begin skrevet af Adam Gala. Og som ved hvillken slags tekst det er, står selv og svinger mellem en novelle og en selvbeografi. På forhånd tak -
Observationssæt
ForumindlægHej, jeg har lige et spørgsmål - Hvorfor kan man nogen gange med fordel inddele et oservationssær????? -
HJÆLP!
ForumindlægHeeY.. Er der en der kan hjælp mig med det her opgaver? tak.. Opg. 3.50 Reaktionen: 2H2(g) + 2NO(g) ? 2H2O(g) + N2(g) har hastighedsudtrykket v = k • [H2] • [NO]2 a) Angiv reaktionsordenen med hensyn til H2. b) Angiv reaktionsordenen med hensyn til NO. c) Angiv den totale reaktionsorden. d)... -
Skriftlige Prøve
ForumindlægHej, Da vi snart får karakterer har min lærer tænkt sig at give os en (skriftlig) prøve her i den kommende uge. Jeg vil derfor høre om i kunne komme med bud på, hvordan jeg kan øve mig på den bedst mulige måde? På forhånd mange tak, :D -
Arrogant mat. lærer?
ForumindlægJa som emnet indikere, er der tale om min mat lærer. En aldelses begavet mand hvis kundskaber indenfor faget ikek kan diskuteres. Problematikken ligger deri, at jeg er MEGET glad for mat. og sidder også gerne hjemme hverdag og øver. Når vi så sidder oppe på skolen i timerne og arbejder, er det of... -
Uddannelsesparathed
ForumindlægHej. I oktober måned valgte jeg at skifte skole. På min gamle skole fik jeg vildt gode karakter, men da jeg begyndte på den nye, var jeg alt for stille. Jeg rakte næsten aldrig hånden op. Her idag, fik jeg mit standpunkt. Og det stod til, at min gennemnit var 2,96. Jeg fik snakket med min mo... -
produkt til mit projekt.
Forumindlæghej mig og en af mine venner har om den sicilianske mafia, det går godt bortset fra at vi ikke kan komme op med nogen ideer til et produkt. Vi vil gerne lave en fim da vi er dygtige til det, men der kommer ingen ideer please hjælp os. her e et udkast af vores problemformulering. Problemf... -
Fotosyntese
Forumindlæghar lige 2 spørgsmål.. Skriver rapport om fotosyntese ,og jeg kan ikke lige finde ud af hvad jeg skal skrive til disse to ; Jeg skrev at ; I Glas B er der blevet foretaget respiration fordi den ikke fik noget lys.. Det jeg så skal skrive til den her, om hvad det så beviser? Det anden er at ... -
hjælp
ForumindlægHej alle sammen.. vil bare lige spørger om der er nogen af jer der har været op til dansk eksame sidste år?
