Søgning på: musikvideo analyse. Resultater: 19861 til 19880 af 23735
-
Klokken - freuds personlighedsmodel
ForumindlægHej alle, jeg sidder og er ved at lave en analyse omkring kunsteventyret "klokken" af H.C. Andersen. Dog tror jeg desværre, at jeg er kommet til at gabe over for stor en opgave, for jeg har virkelig svært ved at få lagt freuds personlighedsmodel ind over fortællingen og skriver derfor... -
Parringsvalget J.P Jacobsen
ForumindlægHey.Skal analysere en kilde til SSO. Nemlig parringsvalget af J.P jacobsen... (afsnittet om Menneskeracernes Skønhedsbegreber) Men er lidt på bar bund.. har givet et referat og har udtaget nogle ting som vidner om en darwinistisk tankegang (da jeg skriver om Darwin).. Derudover har jeg skrevet li... -
Vil du rette min SSO?
ForumindlægHejsa, Jeg søger en venlig sjæl der for et symbolk beløb vil rette min SSO i morgen eller senest mandag, da den skal afleveres tirsdag formiddag. Jeg skriver om Tysklands udvikling gennem 1918-1933 med fokus på den økonomiske, politiske og sociale del. Endvidere har jeg en tekst der skal anal... -
Hjælp..
ForumindlægHej jeg har følgende problemformulering Medudgangspunkt i en kort redegørelse for situationen i Tyskland op til murens fald i 1989 ønskes en undersøgelse af integrationen mellem de to tidligere Tyskland. Giv en analyse og fortolkning af selvvalgt materiale og af litterære passager af Ingo... -
Hvordan starter jeg en diskussion?
ForumindlægHej alle.. 1. Ja, jeg har læst hvad der er blevet skrevet om hvordan man starter en diskussion, men det har ikke hjulpet mig... Mit spørgsmål lyder.. Jeg skal starte en diskussion, og jeg ved ikke!!!! hvordan i alverden jeg skal starte den.. Jeg forstår ikke hvad der menes, når man ... -
Pia Kjærsgaards grundlovstale 2004 hjælp
ForumindlægHar fået denne opgave: Skriv en stil om Pia Kjærsgaards grundlovstale . Stilen skal indeholde: 1) en redegørelse for talens indhold 2) en analyse af talen i forhold til argumentationsteori, sproghandlinger og appelformer. 3) en vurdering af Pia Kjærsgaard som politiker og som taler. Stilen sk... -
Mediefag - Dokumentar genre HELP!
ForumindlægHej! er der nogen der ved om man kan sætte en dokumentar i en multiplot model? Jeg skriver SSO lige for tiden og er gået i stå med det her.. Så hvis der er en der ligger inde med en analyse af '102 Minutes that Changed America' så ville jeg da blive glad. Dokumentaren ligger og... -
AT - deduktiv metode i psykologi?
ForumindlægHejsa! I min AT-opgave bruger jeg begreber fra eksperimentel socialpsykologi (konformitet, flokmentalitet, massehypnose) i en analyse af en statestik over unges aktivitet på facebook. Vil i mene, at jeg bruger deduktiv metode i dette tilfælde? Kan man overhovedet snakke om deduktiv metode i psyk... -
Hjælp til at forstå en artikel
ForumindlægHej, jeg skal analysere og fortolke følgende artikel. Men jeg har for det første svært ved at forstå tekstens indhold samt budskab hvilket siger siger sig selv når jeg ikke har forstået teksten :-) Det eneste jeg har fået fat i er at der bliver talt om rygning og fedme. Men det hjælper mig ... -
Indledning i SSO - hjælpp!
ForumindlægHej :) Jeg kan simplehen ikke finde ud af at skrive en indledning i historie- nogen der kan hjælpe mig? - min problemformulering ser således ud: Koreakrigen 1950-53 Med udgangspunkt i en kort redegørelse for grundlæggelsen af Syd - og Nordkorea i 1948 ønskes - ud fra et selvvalgt kilde... -
Inspiration til vurderings spørgsmålet
ForumindlægKære SP! :) Den sidste del af min opgaveformulering lyder som følger: Vurder reklamernes relevans overfor den beskrevne målgruppe. Vurder også reklamernes udsagn om livsstil, værdier, kønsroller og modernitet. I forhold til reklamerne, så har jeg analyseret 2 af Oddsets reklamer og målgr... -
Forståelse af en sang
ForumindlægHej, jeg er igang med at analysere Brobygningshysteri af Humleridderne. Sangen fortæller om danskernes træng til at bygge broer men at vi glemmer at bygge "broer" mellem snak og handling. De synger til sidst: Bro, bro, brille, vil I ikk' fortælle: Når vi bli'r voksne, står de ... -
Hjælp til statistik/SPSS søges - Universitetsniveau
ForumindlægHej, Privatlærer søges hurtigst muligt til hjælp med min kvantitative analyse i min kandidatafhandling, som skal afleveres i begyndelsen af juli. Har desperat brug for hjælp til statistikprogrammet SPSS, da jeg ikke har fået nogen undervisning i programmet. Betaling af løn kan foregå enten som... -
Haster - prey-predator model
ForumindlægHej alle. Er der nogen herinde, der kan hjælpe mig med at finde litteratur om den realistiske model for prey-predator? Der er nemlig to modeller, hvor den ene model har nogle antagelser, der ikke stemmer overens med virkeligheden. Også er der en anden model, der illustrerer virkeligheden for ... -
Virksomhedsøkonomi mundtlig eksame
ForumindlægHej. Jeg skal snart til VØ eksamen mundtligt... og min lærer har ikke fortalt os en skid, om hvad vi skal være forberedt på. Han siger bare, vi skal læse hele bogen og kunne den udenad. Men hvem kan også huske en bog i hovedet udenad?? Såååå, ja er der nogen søde og rarer mennesker, der kan g... -
historieopgave hjælp....
Forumindlæghej, jeg skal til at i gang med at skrive historieopgave, og har følgene problemformulering:1. Redegørelse for Nord og Syds krigsmål (militære og politiske)2. Analyse af den eller de strategier Nord og Syd anvendte for at nå deres mål3. Vurdering af hvorfor/hvorfor ikke og i hvor høj grad det lyk... -
Har brug for hjælp!
ForumindlægSkriver igen...Jeg sidder og analysere "den lukkede bog", af Jette A. Kaarslbøl.Jeg har et spørgsmål der lyder: Er bogen aktuel idag? dva. er bogens problematikker relevante i år 2005?Hvad mener i?Det en den vel. For der er stadig en masse fordomme for homoseksuelle. Det var forresten k... -
aktuel i år 2005?
ForumindlægSkriver igen... Jeg sidder og analysere "den lukkede bog", af Jette A. Kaarslbøl. Jeg har et spørgsmål der lyder: Er bogen aktuel idag? dva. er bogens problematikker relevante i år 2005? Hvad mener i? Det en den vel. For der er stadig en masse fordomme for homoseksuelle. Det var forrest... -
Hjælp til disposition af historieopg.!
ForumindlægSå er jeg i gang med at skrive historieopgave..Mit emne er: Levevilkår for en arbejderfamilie under industraliseringen..yep yep, man er vel pige;)Men er kommet meget i tvivl om hvorn jeg ska bygge den op, og derfor er jeg ikke kommet i gang med at skrive endnu..Nogle der har en konkret fremgangsm... -
sagprosa
Forumindlæghej..jeg og en anden har i Dansk (eksamen efter den nye måde - synopse måden) trukket Sagprosa..vi ville høre om nogen havde nogen gode ideer til nogle artikler??? vi kunne opgive, vi skal have en artikel som vi virkelig går i dybten med, og nogle stykker ved siden af vi kan [relatere] til??og no...
