Søgning på: barndommens gade analyse. Resultater: 19881 til 19900 af 28984
  • lande forbliver fattige?

    Forumindlæg
    Hej håber der er nogle der kan hjælpe mig. Jeg skal analysere hvorfor nogle lande fastholdes i fattigdom og der skal jeg inddrage handelsteori. Jeg har skrevet noget om fattigdomscirklen, men ved ikke hviklen handelsteori jeg kan komme ind på?
  • selviscenesættelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg har trukket forddybelsesområded selviscenesættelse hvor jeg derfor skal have valgt noget under det emne jeg kan analysere og lave en synopsis ud af. Er der nogen der kender nogle noveller, digte hvad som helst om selviscenesættelse så smæk det ind og send det så har du en skat :)
  • Problemformulering

    Forumindlæg
    Kan en problemformulering se således ud ? det er til en studieretnings opg. Helle Helle Analyse og fortolkning af bogen ”Rødput garden”. Personkaraktastik, mest vægt på hovedpersonen, og følge hans udvinkling. Komme ind på hvilke virkemidler forfatteren bruger. Freuds personlighedsmodel
  • Kulturdimensioner Skotland (Gert Hofsetede)

    Forumindlæg
    Er der nogen der ligger inde med en figur at Skotland's kulturdimensioner (Gert Hofstede analyse) Jeg kan kun finde for Storbritannien, men det er tilsyneladende ikke nok til min opgave i Det Internationale Område. Håber nogen kan være behjælpelig med dette. På forhånd tak
  • Piger høster point på deres gode opførsel

    Forumindlæg
    Heeej der ude. Jeg skal lave en analyse på en avis-artiklen "piger høster point på deres gode opførsel", men jeg har INGEN anelse hvad jeg skal perspektivere den til... Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg er åben for alle forslag!
  • Themsens Poesi

    Forumindlæg
    Hey alle sammen. Jeg er i gang med at lave en analyse af teksten af Themsens Poesi" af Tom Kristensen, men jeg kan ikke finde ud af, hvilken indsigt jeg'et får i slusekammeret. Er der nogen, der kan hjælpe mig?
  • gelektoferese

    Forumindlæg
    Hvis man er igang med at lave DNA-analyse af sit eget blod, hvilken allelstige/DNA-ladder skal man bruge til gelelktoferese? Hvor mange bp(basepar) er menneske DNA? SKal jeg bruge 50bp, 100bp eller 1kb som allelstige eller gør det ikke nogen forskel?
  • Jesper Wung-Sung - I am here

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal i dansk mundtlig eksamen analysere "I am here" af Jesper Wung-Sung. Er der nogen som har læst det, og kan komme med hjælp til motiv og noget med sproget? Derudover kunne det være dejligt, hvis nogen havde nogle gode analysemodeller? :) Tak på forhånd!
  • Christina Hesselholdt

    Forumindlæg
    Er der en eller nogle som har læst Hesselholdts tekst; "Haven", der vil hjælpe mig med at definere hvilken type tekst "Haven er. Det vil hjælpe mig med at komme i gang med min analyse...1000 tak
  • Forskelle og ligheder mellem fædrelandssange

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er ved at lave analyse af "Danmark, mit fædreland" H.C Andersen. Jeg vil perspektivere til nationalsangen "Der er et yndigt land" Er der nogle som har forskelle og ligheder mellem de to sange?
  • Jesper Wung-Sung "Kødet"

    Forumindlæg
    Hej Sidder og er i gang med en analyse af Jesper Wung-Sungs novelle "Kødet". Sidder lidt fast i perspektiveringen, hvor jeg gerne vil perspektivere til en af hans andre noveller. Ville derfor høre, om der var en venlig sjæl herinde, der kunne hjælpe. Mvh Lasse
  • Privatundervisning i epidemiologi og statistik

    Forumindlæg
    Jeg er studerende på den sundhedsfaglige kandidatuddannelse, og skal til mundtlig reeksamen midt i maj. Jeg søger derfor en privatunderviser, til hjælp med analyse af forskellige forskningsartikler og afdækning af statistiske og epidemiologiske begreber. Mange hilsner Lotte
  • Dansk kortfilm

    Forumindlæg
    Hej jeg har haft trukket kortfilm, men jeg har et problem jeg kan ikke finde en god kortfilm. Det vil være godt vis der var en kortfilm med nogle symboler og god analyse. Hvis i har nogle må i meget gerne skrive det. Har haft om Pin up, grisen, valgaften :)
  • Bestie Ballet HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder her med novellen "Bestie Ballet", som jeg skal analysere til min dansk eksamen næste måned. Jeg har meget svært ved at forstå den og jeg tænkte på om jeg kan få lidt hjælp? Hvad er budskabet i novellen??
  • DHO

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og skriver en dho, og er nået til min analyse del. Jeg har fået udleveret teksten "ved vejen" af herman bang, ku nolge af jer hjælpe? ved ikke helt hvordan jeg skal komme igang
  • Branding og promotion

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal analysere en virksomheds branding og promotion, hvor jeg er blevet opfordret til at anvende et kapitel om virksomhedens distribution (kanaler, detail, grossister mm. dækker kapitlet over). Er der nogle der ved, om jeg skal have yderligere med en dette, for at opfylde ovenstående ...
  • Billedkunst - Betydningsanalyse model?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har ivrigt brug for en betydningsanalyse model til et maleri. Er der nogen som har en model, der viser hvad der skal indgå i analysen? Det store net virker ikke så godt for mig, lige omkring det her... Håber der er nogen der lige hurtigt kunne sende nogen noter/modeller eller lign. der ...
  • Analysering af novelle - Identitet

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har trukket identitet (analyse og fortolkning af novelle med fokus på temaet identitet) til min dansk mundtlig eksamen. Jeg ville høre, om der var nogle, der har haft lignende emne og kunne komme med ideer til, hvad det præcis er, jeg skal fortælle om?:) På forhånd tak, Karoline
  • Bente Clod - Mellem halvfem og halvseks

    Forumindlæg
    Hej folk. Jeg skal analysere Bente Clod' novelle "mellem halvfem og halvseks, så jeg tænkte om der var nogle af jer der skulle have skrevet noget om Bente Clod eller om novelle ? Det ville være dejligt hvis i havde, da jeg er gået lidt død i det .. :)
  • Novelle om byens og dens mennesker

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har trukket "Byen og dens mennesker i dansk mundtlig i 10. klasse. Nogen der har nogle idéer til en novelle der handler om byens og dens mennesker, som også er god at analysere? Tak på forhånd:-)