Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 19881 til 19900 af 48309
  • En god start

    Forumindlæg
    Er der nogen der ville skrive nogle gode start på en stil. F.eks Vinden hylede gennem natten ....... mest om naturen, vejret dag eller nat... i starten.
  • Hvad mente

    Forumindlæg
    Kant helt pæcist: Ifølge Kant skal en handling være udført af pligt for at have et moralsk indhold. Hvordan argumenterer kant for dette ?
  • Marxismen og Platon AT HJÆÆÆLP!!

    Forumindlæg
    hejsa allesammen. Jeg sidder med AT, og skal sammenligne de politiske ideologier omkring platon med de politiske ideologier omkring Karl Marx mht demokratiet/staten. Hvordan gør jeg det??
  • Jeg opfylder ikke de faglige mål! :(

    Forumindlæg
    Et af AT målene er: * Du skal kunne vudere fags og faglige metoders muligheder og begrænsninger. Og her er jeg kommet lidt i knibe! Hvad menes, der med at "vudere"? Jeg forklare hvilke metoder og fag jeg har brugt (har samfundsfag og kemi). I samfundsfag har jeg brugt den komparative me...
  • Fortolkning og budskab

    Forumindlæg
    Jeg sidder og arbejder med teksten "Løven" af Kim Fupz, og bliver pludselig itvivl om fortolkning og budskan kan være det samme? Håber nogen kan hjælpe mig!
  • Hjælp! Forslag til SRP ??

    Forumindlæg
    Heej Er der nogle der har nogle forslag til hvad jeg kan skrive i Srp?? Gaar paa HHX og har Matematik A, Virksomhedsoekonomi A, Afsaetning og International oekonimi B... Haaber der er nogle der har nogle gode forslag ?:) Taak :)
  • Analyseproblem

    Forumindlæg
    Hej Jeg ved stadig ikke helt præcist hvad et motiv er, når man fx. skal analysere noget. Kan nogen give mig en præcis forklaring på: -Tema -Motiv På forhånd mange tak.
  • fortællertid

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder her med en dansk opgave, jeg skal lave om teksten''Hm'' af klaus rifbjerg. Mit problem er at jeg ikke ved hvad fortælletiden og fortællenuet er i teksten, er der nogen der kan hjælpe ?
  • socialsitisk folkeparti

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive noget om SF (socialistisk folkeparti) og vil meget gerne have noget hjælp. Hvad mener SF om værnepligt? og hvad er deres ideologiske baggrund? tak, hvis i gider at hjælpe mig. ;)
  • forestil at du er hjemløs

    Forumindlæg
    Er der ikke nogle der kan hjælpe mig med denne opgave, den skal være på engelsk? Spørgsmålet kommer her... Imagine you are a homeless person. Write about why you left home or lost your home, and what has happened to you between then and now. forestil at du er hjemløs. skriv om hvorfor du forl...
  • 1.verdenskrig

    Forumindlæg
    Hvorfor blev 1. verdenskrig en så alvorlig milepæl i det europæiske selvbillede. jeg synes det er et meget svært spørgsmål, jeg har forsøgt at finde et svar, men det synes ikke rigtig jeg kan komme frem til noget konkret
  • engelsk essay lille spørgsmål

    Forumindlæg
    Hvad vil det sige , hvis der i min engelsk essay står at jeg skal have inkludere the setting ?
  • srp terrorisme

    Forumindlæg
    Hey all. Jeg skal til at skrive studieretningsprojekt og mit overordnede emne er terrorisme. Nogle der har nogle gode idéer til dette? Har selv tænkt lidt på USA's udenrigspolitik og selvfølgelig 9/11, men føler mig stadig en anelse lost. Tak på forhånd!!
  • SRP - Snyd?

    Forumindlæg
    Hej, Er det snyd hvis man kan få en til at RETTE sin SRP efter man har skrevet (før man aflevere selvfølgelig)? Hvis ikke det er, hvor kan man finde nogle til at rette og evt give respons omkring så man er på den sikre side før aflvering? Jeg er viillig til at betale, men ved bare ikke hvor jeg k...
  • HJÆLP MED EN JULEHISTORIE

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal skrive en stil om den perfekte jul, men det er lidt sværet fordi jeg ikke selv holder jul. Jeg ved ikke hvordan det helt bliver holdt, hvad man laver, hvad man spiser og alt muligt. Så skriv til mig den perfekte jul for jer, og så håber jeg på at det går :-) Tak på forhånd.
  • RETORISK ANALYSE AF BUSHs TALER

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal lave en retorisk analyse af udvalgte Bush taler umiddelbart efter 9/11. Har valgt to taler: den d. 11. september samt den d. 20. september Er der nogle der har lavet den før? eller nogle der kan hjælpe!
  • filmanalyse...

    Forumindlæg
    Nogen der kender en god actionfilm til analyse?
  • Manga?

    Forumindlæg
    Hvilken manga synes du er bedst? Og hvorfor?
  • Tid - hjælp

    Forumindlæg
    Jeg er ved at lave definition af mit kunsteventyr i min analyse. Jeg har engelen af H.C. Andersen. Der står at i et kunsteventyr kan der være spring i tiden, flasback eller sidestilede handlingsforløb. I eventyret er der på et tidspunkt hvor engelen fortæller om hvad han oplevede da han var lil...
  • Genoptagelse af kandidat?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg læser Jura på 8. semester, hvorfor jeg ikke har lang tid tilbage af mit studie. Jeg har dog efter megen overvejelse erkendt, at jeg hellere vil læse medicin. Jeg vil søge ind på medicinstudiet til sommer, da jeg er bekendt med kandidatreglen, efter hvilken jeg ikke kan søge ind på en ny ...