Søgning på: musikvideo analyse. Resultater: 19881 til 19900 af 23735
-
Virksomheds karakteristik!! (SRP)
Forumindlægheeej! Jeg sidder og er i gang med SRP, og der skal jeg bla. give en karakteristik af Carlsberg.. Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal komme ind på?? udover SWOT osv? på forhånd tak :) mine fag er afsætning og engelsk. (problemformulering: Giv en kort karakteristik af virksomheden Carlsberg... -
Det materialistiskes modsætning?
ForumindlægJa, i denne tid bliver forummet jo nok bombarderet af stakkels 1.g'ere som ønsker hjælp til deres danskopgave. Jeg er en af dem. Jeg sidder og leger med en analyse af Hca's "Nattergalen", og er kørt lidt fast på et punkt.Hvad FANDEN er det modsatte af at være materialistisk? Hvi... -
Danskopgave..!
ForumindlægHey, det er første gang jeg er på sitet her, og tænkte på om nogen af jer kunne hjælpe mig...?Jeg er ved at skrive en opgave i dansk om "Klokken" fra HC Andersen... Er der nogle af jer der har arbejdet med den før..? I så fald kunne jeg godt bruge lidt hjælp med analyse og fortolkning..... -
Como Greenwich - eksamen
ForumindlægHej jeg står og skal op i mundtlig spansk her snart og skal lave et oplæg om Como Greenwich, så jeg ville høre om der var nogen her som måske sad inde med den perfekte analyse eller en vildt god vinkel som jeg kunne tage op - et eller andet. Jeg tror jeg har meget godt fat i hovedtemaet m.m., men... -
Dansk Opgave 1,G
ForumindlægJeg skal analysere snedronningen til et danskprojekt og det går fint, udover at jeg ikke lige kan gennemskue hvilken betydning de forskellige blomster i troldkonens haves beretninger har. Da Gerda kommer i tanke om at hun har glemt Kay og derfør spørger blomsterne til råds taler de hver især om n... -
Snedronningen
ForumindlægJeg skal analysere snedronningen til et danskprojekt og det går fint, udover at jeg ikke lige kan gennemskue hvilken betydning de forskellige blomster i troldkonens haves beretninger har. Da Gerda kommer i tanke om at hun har glemt Kay og derfør spørger blomsterne til råds taler de hver især om n... -
Forberedelse his His eksamen?
ForumindlægHejJeg vil høre hvordan det er bedst at forberede sig til historie eksamen mundligt på gymnasiet. Vi har fået en masse baggrundsstof og en masse kilder. Hvordan skal man gribe det an? Jeg vil læse alt baggrundsstoffet. Er det en god ide at tage hver enkel kilde og analysere og skriver ned, så man... -
Krav til bilag- danskopgave
ForumindlægHej:) Jeg mangler lidt hjælp her.. sidder med en danskopgave, hvor jeg har et problem idet opgaven kommer til at fylde for meget. Hvad må man vedlægge som bilag? Jeg analyserer to reklamer og kigger på hvilke symboler og psykologier der er benyttet. Min lærer sagde at jeg skulle lave et indledend... -
Optisk gitter
ForumindlægHej Hvad kan et optisk gitter konkret bruges til? At det kan sprede lys i dets farvebestanddele må vel kunne anvendes teknologisk på en eller anden måde. Jeg har læst nogle meget overfladiske beskrivelser, som ikke giver mig nogen som helst fornemmelse af, hvad der sker fysisk, bl.a. at et op... -
Metode
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive min AT synopsis, og er nået til metode delen - men jeg er desværre gået i stå! Jeg skriver i fysik B og dansk, mit emne er medier og rumrejser. Synopsen er baseret på en tv dokumentar om rumrejser. dansk delen har jeg analyseret dokumentaren, og fysik delen har jeg ... -
The Sin Bin or Lucy's heart
ForumindlægHey.har lige nogle spørgsmål ; Har nogen af jer Læst denne lille novelle ; The Sin Bin or Lucy's heart? hvis i har så håber på LIDT hjælp :) 1. how can you include a discussion of Lucy's heart ? 2. What themes are being dealt with in this story? jeg kan finde ud af de meste, men har i fle... -
Religion
ForumindlægGoddag.Jeg vil godt høre hvordan jeres disposition har set ud i Religion.Starter man F.eks. ud med at sige noget om den religion man har trukket eller går man bare ligge på teksten?Jeg kunne forstille mig noget lignende:1) Kort intro til teksten.2) Gennem gang af teksten med nedslag på de vigtigs... -
hvordan foregår mundtlig tysk eksame?
ForumindlægHej..ja som det lyder er jeg lidt i tvivl om hvordan mundtlig tysk eksame foregår..det er 2-årigt fortsætter tysk, som jeg skal afslutte..jeg får først en ekstemporaltekst, som jeg skal oversætte..så kommer jeg op i en kendt tekst på ca. halvside..skal jeg så først fortælle hvad der sker i den op... -
værk i dansk? emne: identitet i senmoderne samfund
ForumindlægHejsa Jeg skal til at skrive en synopsis i fagene dansk og samfundsfag. I samfundsfag vil jeg beskæftige mig med Giddens teori om identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Hvad angår danskdelen har jeg endnu ikke fundet et værk der, analyse og fortolkningsmæssigt, er nok stof i og jeg vil derf... -
Filosofi: Hjælp til Lone Pal tekst.
ForumindlægJeg er ved at repetere til filosofieksamen, hvor vi har opgivet en tekst af Lone Pal: "Magt - viden - seksualitet - en stærk alliance". Er der nogen der kan hjælpe mig med at analysere den? Jeg forstår kun ca. den første halvdel af teksten, der omhandler opfattelsen af incestforholdet g... -
Abduction
ForumindlægHej. Jeg sidder og er ved at skrive et essay om teksten abduction. Jeg er færdig med den første opgave som er analyse og fortolkning, men har brug for inspiration til spørgsmål 2, hvor jeg skal skrive om "fiction versus Non-fiction". Hvis nogle har nogle tips, eller en opgave de selv ha... -
Islam forståelse
ForumindlægJeg skal lave en analyse af Muhammed og hans forkyndelse i tekster fra Koranen: Åbenbaringen: Sura 53, linie 1-19 Er det korrek forstået hvis denne handler om at Gud har talt til Muhammed oppe på et bjerg hvorefter han bringer ordet videre. Hvad kunne disse betyde? 1)Så ... -
2 dage til dnakseksamen - så lad os nu lige få det på det rene!
ForumindlægK an det virkelig passe, at min pensum er som nedenstående eller er det mig der har glemt adskillige ting..? digt (lyrik)artikel (sagprosa)eventyr (kunst- og folkeeventyr)novelleog billeder (reklame- eller kunstbillede)Men det jeg ville spørge om, var om det virkelig kan passe, at jeg (kun) skal ... -
Sproglige billeder i dansk??
ForumindlægHej er jeg helt forkert på den med følgende ord? Jeg skal analysere liljen og dugdråben: sproglige billeder som benyttes er eks.: Besjæling i strofe 1: Solens afskedssmil hvilket er en besjæling Igen i strofe 3: Med skyerne kun gaar min vej. Symboler: Strofe 1: Engles længsel - sy... -
Vero Moda - relevante analyseværktøjer?
ForumindlægHey yall , Jeg sidder med min SRP og er ved at svare på første del af min problemformulering,. Jeg skal med hjælp af relevante analyseværktøjer lave en karakteristik af Vero Moda (Bestseller) Jeg søger om hjælp til relevante analyseværktøjer. Afsætning er mit hovedfag, og det er lidt tyndt med ...
