Søgning på: srp engelsk musik. Resultater: 19881 til 19900 af 33808
  • Dokumentar om integration

    Forumindlæg
    Hej:) Jeg skal i min SRP skrive i dansk og samfundfag omkring integration, identitetsdannelse og socalisering, når man vokser/ er vokset op i to forskellige kulturer. Derfor ville jeg høre om der var nogen der kendte en eller flere gode dokumentar film om emnet, som de kunne anbefale :)
  • Hjælp til emne - kulturforståelse og afsætning

    Forumindlæg
    Hej jeg står lidt tomhændet i forhold til et emne i min SRP. Det skal være noget indefor virksomhed- og kulturanalyse, med en virksomhed som skal ud på et nyt markede... men ellers er jeg lidt låst fast - nogen som har en god ide?
  • validitets- og reliabilitetsproblematikker

    Forumindlæg
    Hvad er definitionen på validitets- og reliabilitetsproblematikker`? jeg har fået spørgsmålet i min SRP som ser således ud: overvej hvilke særlige validitets- og reliabilitetsproblematikker der er forbundet med at undersøge brugen af euforiserende stoffer ? det jeg skal vide er hvad det egentl...
  • validitets- og reliabilitetsproblematikker`

    Forumindlæg
    Hvad er definitionen på validitets- og reliabilitetsproblematikker`? jeg har fået spørgsmålet i min SRP som ser således ud: overvej hvilke særlige validitets- og reliabilitetsproblematikker der er forbundet med at undersøge brugen af euforiserende stoffer ? det jeg skal vide er hvad det egentl...
  • Gruppemekanismer?

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og skrive SRP og skal redegøre for socialpsykologiske teorier om gruppemekanismer, men lidt svært når jeg ikke har den fjerneste idé om hvad det er. Er der nogen der kan hjælpe eller måske kan henvise til nogle sider? Tusinde tak på forhånd
  • kemi/biologi=penicillin

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive SRP i kemi og biologi med hovedemnet resistance penicillin. Jeg ville høre om der er nogen der har skrevet samme opgave , som måske har nogle gode problemstillinger ? Eller bare har nogle gode ideer? Håber at der er nogen der har lidt som de vil dele ud af :) På forhånd ma...
  • Værker - kursiv, citationstegn, eller begge dele?

    Forumindlæg
    I SRP, er det da mest korrekt, når man nævner et værk, at skrive det i citationstegn, bare med kursiv, eller begge? 1) "Anarchy, State and Utopia" 2) "Anarchy, State and Utopia" 3) Anarchy, State and Utopia Tak!
  • Foucault - bog ?!

    Forumindlæg
    Er der nogen der er i besiddelse af Michel Foucaults bog "overvågning og straf", som vil enten sælge den billigt, eller låne den ud frem til d. 17 december. Jeg mangler noget teori omkring ham i forbindelse med SRP. Med Venlig Hilsen Zandra
  • Metode til at måle stofskifte som et iltforbrug??

    Forumindlæg
    Jeg har fået min SRP, og jeg skal forklare en metode til, hvordan man kan måle stofskiftet som et iltforbrug. Jeg kan bare ikke finde en forsøgsvejledning eller noget?? Kender til en, hvor man kan måle det ved at være i en boks, men ikke nok til jeg kan beskrive den.. Håber i kan hjælpe
  • Chick lit

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive min SRP, og har fået dette som redegørelse: "Redegør kort for genren Chicklit i hhv. Danmark og Storbritannien." Er der nogle der kan svare mig på om der overhovedet er nogen forskel på genren i de forskellige lande?
  • Hvad er en kildebaseret analyse?

    Forumindlæg
    Hey I min SRP skal jeg lave en kildebaseret analyse af grundene til Danmark gik ind i Irak-krigen. Men hvad præcist er en kildebaseret analyse? Er det fx taler osv. jeg skal tage udgangspunkt i - eller er det også fagbøger m.fl. ? Tak!
  • Kildekritisk analyse

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal analysere en bog til srp, har valgt fagene HIS A og ENG A - Er der nogle af jer, som ved om man skal skrive hvad bogens tendens er osv. altså nå man kigger på bogen med den kildekritiske metode i historie? :)
  • Fresa y chocolate

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal til december skrive SRP om "Fresa y chocolate" og tænkte om nogen sad inde med nogle noter til historien (noter til filmen, modtages også gerne):) På forhånd tak for hjælpen :)
  • Idrætsdeltagelse for unge mennesker

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal ligenu skrive en SRP, hvor der er noget idræt inde omkring. Det jeg skal bruge er: - Orginasieret og uorginasieret idræt - Idrætspsykologiske teorier - Idrætssociologiske teorier - Motiver for hvorfor unge(drenge og piger) dyrker idræt Håber i ville hjælpe! Mange tak! :)))
  • hjælp omkring emne..

    Forumindlæg
    Hej. er du nogen som har meget forstand på den tidligere Jugoslavien osv, da jeg skriver om det i min SRP, så vil høre om personen kunne rette min opgave når jeg engang bliver færdig med den? og tid til at besvare spørgsmål hvis jeg kommer i tvivl.. :)
  • Differentiere

    Forumindlæg
    I SRP skal jeg gøre rede for at hvad det vil sige at differentiere i detaljer Altså jeg ved meget om differentiering og hvordan, men jeg er lidt forvirret om at jeg skal gøre rede for differentialkvotient? eller er der andre ting jeg skal gøre rede for?? nogen som kan hjælpe??
  • Michael Jackson analyse

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg skal analysere childhood og the lost children af Michael Jackson til min srp. Jeg er egentlig færdig, synes ligesom bare jeg mangler de sidste mega gode guldkorn. Så er der nogen der kunne sige en lille sætning eller to om dem? På forhånd tak
  • Samfundsfaglig teori for det gamle og det nye terrortrusselbillede

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er lige igang med at skrive SRP og syntes ikke min opgave er faglig nok. Jeg søger derfor noget inspiration til hvilke teorier jeg kan benytte / hvilke teoretikere der har udtalt sig om terror. Jeg håber i kan hjælpe :)
  • Principper Chi/Khi i anden test

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er i gang med at skrive SRP. Jeg skal redegøre for principperne i et χ²-test (chi/khi i anden test).. og skal komme ind på begreber som hypotese, signifikansniveau og frihedsgrader.. nogen der kan hjælpe? :-)
  • Bevis for y´=k*y^2 - Differentialligning

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg sidder igang med SRP og har brug for jeres hjælp. Er der nogen der ved hvordan jeg beviser at y´=k*y^2 har løsningen y=1/-k*x+c? Mange tak på forhånd :)