Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19901 til 19920 af 40954
-
tysk boganmeldelse :(
ForumindlægEr der nogen der evt. har skrevet en tysk boganmeldelse jeg må læse igennem? Ellers er der så nogen, som vil hjælpe mig med at oversætte en boganmeldelse fra dansk til tysk? På forhånd tak! :) -
Oplæsningsstykke til analyse
ForumindlægJeg skal op mundtlig dansk i 10. klasse, og har valgt denne reklame: http://foversta.free.fr/lanc33.jpg Men da det jo er en reklame, skal jeg have fundet et oplæsningsstykke på ca. ½ side. Nogen der kan hjælpe mig? -
Jeg skal til stx optagelsesprøve i morgen
Forumindlæghej venner, jeg håber at I ville kunne hjælpe mig, jeg vil bare vide hvordan forgår stx optagelsesprøver, og hvilket type opgaver får man i matematik, fysik, dansk og engelsk? -
Metoder
ForumindlægHej alle (: Sidder og laver synopsis til min AT-årsprøve i henholdsvis dansk og matematik, hvor vi skal lave en billednalyse af et fresko af Perugino. Er der nogle der ved hvilke metoder man bruger til dette? På forhånd tak! -
Oversæt ordet "mild" til latin
ForumindlægHej. Jeg skal spørge fra en ven, hvordan man siger "mild" på latin? Det er bare selve ordet, der skal oversættes - ikke nogen sætning. Og vedkommende har ikke en dansk-latin ordbog til rådighed... Mange tak for hjælpen. :-) -
kultur på latin
Forumindlæghei alle i latin kyndige folk.. jeg skal skrive en dansk stil og kunne godt tænke mig at vide hvad kultur hedder på latin. og evt. hvad det kommer af. på forhånd tak -
Nogen der vil rette...
ForumindlægHey! Nogen der vil rette min dansk stil senere i aften? Jeg når ikke at blive færdig med den, så det er nok en halv stil der skal rettes... Sætter pris på jeres hjælp :D Mange tak -
Jehovas vidner
ForumindlægHey, sidder og er ved en skriftlig opg. om jehovas vidner, da vi så "to verdener" i dansk. men kan simpelthen ikke finde et svar på hvorfor folk melder sig ind i jehovas vidner. plz, hjælp! -
Hjælp til emne om formidling til srp
ForumindlægHej alle. Jeg står nu her og skal til at vælge emne til srp. Jeg skal skrive en formidlingsopgave i dansk og matematik, og vil høre om der er nogen der har nogle forslag til emner ? på forhånd tak :) -
Der er en yndig mand
ForumindlægHej. Jeg skal lave en dansk stil, om kortfilmen, der er en yndig mand. Er gået helt i stå, nogen der kan hjælpe mig? Nogle links hvor jeg kan finde hjælp, eller en opgave? PLEASE!! -
Sætning på tysk
ForumindlægHej Allesammen. Nogen som gider at oversætte mig denne danske sætning til tysk: December er en aktiv måned, hvor kreditkorten er bliver brugt meget ? Kreditkarten (F) Monat (M) På forhånd tak -
Oplæsningssted til Primavera
ForumindlægHey! Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at finde et godt oplæsningsted til billedet Primavera malet af Harald Møller Slott . Nogen der har nogle gode forslag? :) Det skal bruges til mundtlig dansk i 10. klasse Tak på forhånd! -
Overenskomst?
ForumindlægNogen der kan, med lette ord, forklare mig hvad "overenskomst" betyder. Ved godt, at det er Dansk Arbejdsgiverforening og Landsorganisationen der skal forhandle om overenskomsten. -Men hvad er det lige "overenskomst" er? Tak på forhånd! :) -
2.g opg, romantikken, romantisme eller moderne gennembrud
ForumindlægHej Skal til at vælge om jeg vil skrive i dansk, historie eller begge fag og ville derfor høre om der eventuelt var nogen der havde forslag til et emne inden for romantikken, romantisme eller det moderne gennembrud? -
2.g opg, romantikken, romantisme eller moderne gennembrud
ForumindlægHej Skal til at vælge om jeg vil skrive i dansk, historie eller begge fag og ville derfor høre om der eventuelt var nogen der havde forslag til et emne inden for romantikken, romantisme eller det moderne gennembrud? -
Hjælp til HG halvejsprøve
ForumindlægHej. Jeg er igang med at lave et projekt om Dansk detailhande hvor jeg skal skrive om Magasinl, og jeg ikke rigtig kan komme i gang med min problemformulering, er der nogle der kan hælpe mig ? -
Texas instruments TI-84 plus
ForumindlægHel tny, aldrig brugt, alt er med til den. har ikke dansk manul! Send en mail og jeg svarer indenfor 1 time da jeg arbejder online -
Hjælp...!! Please
ForumindlægHej allesammen.. jeg skal til terminsprøve imorgen i dansk... skriftlig Opgaven er fra sidste år.. 2005.. er der nogen der ved hvordan det kommer til at se ud.. eller ved hvad den indholder.... håber i kan hjælpe mig... Please.....!! -
Avistekst analyse
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal op i "avisens tekster" i dansk. I anledning af dette, vil jeg høre, om der er nogen af jer, som har kendskab til en god artikel, raportage m.m.? Der kan bruges til afgangsprøven. - Tak. -
ideologikritisk analysemetode
Forumindlægjeg er i gang med at forberede min mundtlige dansk præsentation og til det skal jeg bruge en ideolgikritisk analyse model, så jeg ville bare høre om nogen havde en liggende?
