Søgning på: Dansk. Resultater: 19921 til 19940 af 40954
  • charles darwin

    Forumindlæg
    hej! jeg skal til mundtlig dansk eksamen i morgen, hvor jeg skal fremlægge om darwin, så vil lige høre om nogen har erfaring med dette, og hvad er vigtig at få sagt? vh kasper
  • Leif Panduro's ''Tur i natten'' - HJÆLP MIG!

    Forumindlæg
    Er der nogen der ligger inde med Leif Panduro's novelle Tur i natten eller ved hvor jeg kan finde den her på nettet, så må i meget gerne skrive, for skal til dansk eksamen mandag!!
  • Helt enkelt - Replikform

    Forumindlæg
    Hej jeg hedder Celina. Jeg skal skrive en dansk opgave i replik form, og har ingen anelse om hvad det betyder. Er der nogen af jer der gør det? Hvis der er ville det være super fedt
  • Kortfilmen "Kuppet"

    Forumindlæg
    Hej All :-) Jeg skal snart op til eksamen i dansk, og jeg skal analysere en kortfilm der hedder Kuppet. Er der nogen af jer som har analyseret og arbejdet med den? Så må i meget gerne lige skrive :-)
  • 3.g

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :D Tænke på om nogen af jer har nogle ideer til nogle bøger jeg burde læse , der vil hjælpe mig i Engelsk og Dansk i 3 g?
  • Hjælp..jeg forstår det ikke

    Forumindlæg
    Hvad menes der med, " du skal analysere artiklens biologiske indhold" ? Jeg skal jo ikke redegør, hvad der står i teksten om f.eks. evolution? Eller skal jeg? Det er jo ikke det samme som dansk. Hvad er det præcis, man skal? HJÆLP SØGES!!!
  • Lidt hjælp!! Tak :)

    Forumindlæg
    Hej! Ville høre om der er nogle der har nogle ideer til hvilke tekster man kan komme op i til en Dansk mundtlig eksamen!? Så man evt. kan øve lidt eller kigge på nogle relevante tekster!? Tak :)
  • Danas have

    Forumindlæg
    Hej drenge og piger. Ville høre om, jeg kunne få hjælp til kortfilmen 'Danas have' Måske en der har analyseret den? Hvad der helt bestemt bliver sagt i kortfilmen på god nutids dansk. Please
  • Hjælp ang. velfærdsstaten

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder til eksamen og har fået en tekst omkring velfærdstaten. et af spørgsmålene er: Diskuter hvorvidt den danske velfærdsstatsmodel har ændret sig under den siddende regering Kan i hjælpe lidt?
  • Symmetrielement

    Forumindlæg
    Beskrive hvad symmetri er i forhold til inversion, refleksion, rotation og element? Nogen der kan skrive kort om hvad symmetrielement er på dansk herunder nævne symmetri operation?
  • Emnebestemmelse

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg skal snart til AT-årsprøve i fagene fysik og dansk. Er der nogle, der kan komme med en sag, hvor kommunikation spiller en central rolle? På forhånd tak :)
  • SSO "Festen"

    Forumindlæg
    Har lige fået SSO i Dansk og har "Festen", som jeg skal analysere. Nogen som har nogle guldkorn til noget fra Festen? B.la. en forståelse af vores hovedperson, Christian. ?
  • Analyse af "Sat ud"

    Forumindlæg
    nogen der kan hjælpe mig? skal op i dansk eksamen, jeg skal snakke om billedet "Sat ud. nogen der har nogle noter, eller forslag? det ville være super, hvis nogen gad hjælpe mig :)
  • Skyggen af H.C. Andersen

    Forumindlæg
    Hej, studieportalen. Jeg skal op tilprøveeksamen i mundtlig dansk, og har om Ondskab. Jeg har valgt eventyret ´´Skyggen´´ af H.C Anderse som tekst. Jeg vil bare lige vide, om teksten er for lang?
  • JEG VIL GØRE ALT FOR AT FÅ FAT I POWERPOINTS OM ALLE PERIODER!!!

    Forumindlæg
    Er der nogen som har noget som kan hjælpe mig til mundtlig dansk eksamen!! Nogen som har noget til: - Nyeste tid - Danmark 1950-1973 - Sprog og kommunikation - Mellemkrigstid - Litteraturhistorie - Migrations og kulturmøder!!
  • Hjælp!?!

    Forumindlæg
    skal op i mundtlig dansk på mandag, og har trukket et gammelt digt. har så valgt ved frokosten af Johannes v jensen, men kan ikke finde noget om den!?! nogen der vil hjælpe mig? evt en analyse af den
  • oversættelse

    Forumindlæg
    hej allesammen. er der muligvis nogle der gider at rette denne oversættelse igennem? jeg ved at der ikke er en dansk tekst, jeg vil også kun have at i retter grammatikken i den! så bare se det som en normal tekst! på forhånd tak!
  • Hjææælp til dho!!!

    Forumindlæg
    Heeeey alle sammen!! Her er et spørgsmål som jeg håber at I kan besvare eller har gode links til : Diskuter mulighederne for bevarelse af ordentlige løn- og arbejdsforhold på danske byggearbejdspladser fremover Hjæælp :D
  • Perspektivering

    Forumindlæg
    Når man skal perspektivere til en anden tekst, til sin dansk eksamen, hvad skal man så sige?? Skal man sige ''Jeg har valgt at perspektivere til ..... fordi .....'' eller hvad skal man? HJÆLP TAK! SKAL OP IMORGEN :-(
  • synopsis

    Forumindlæg
    hey, er i gang med en synops til dansk, og har trukket kærlighed - med et prøveoplæg der er: jeg er født i danmark jeg tænkte om der var nogle der kunne hjælpe mig med at perspektivere sangen?