Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 19921 til 19940 af 153958
  • en-bi: sukkerindtagelse (AT)

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg vil gerne spørge, om der er nogle af jer der ved, om hvilke langvarige konsekvenser der kan opstå ved en for høj sukkerindtagelse. Det er til AT, hvor jeg har fagene engelsk og biologi. Tak på forhånd.
  • Er jeg tosset?

    Forumindlæg
    Har en opgave i Biologi om - bestemmelse af koncentrationen af klorofyl i søvand.Forstår ikke spørgsmålet, der lyser således:Hvilke forskellige biotiske og abiotiske fakorer bestemmer mængden af klorofyl i søvand?Nogen der kan hjælpe med dét?Tak for hjælpen =)
  • at-årsprøve

    Forumindlæg
    hej alle.. jeg har at-årsprøve meget snart i biologi og kemi, men jeg ved ikke helt hvordan den kommer til at forløbe. hvad skal man starte med at sige når man står foran lærer og censor? og hvad skal man slutte med . . jeg er helt lost, og håber på noget hjælp på forhånd tak
  • at-prøve ??

    Forumindlæg
    hej alle.. jeg har at-årsprøve meget snart i biologi og kemi, men jeg ved ikke helt hvordan den kommer til at forløbe. hvad skal man sige når man står foran lærer og censor? . jeg er helt lost, og håber på noget hjælp på forhånd tak
  • Gymnasie valg

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at kigge på gymnasier, og tænker naturvidenskablig retning. Jeg kan dog kun finde et gymnasie der har en retning der hedder matematik - biologi - kemi. Kender i nogle gymnasier i københavvs området der har en retning der hedder det?:)
  • HJÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!!

    Forumindlæg
    Hej derude.. Jeg er i gang med at skrive AT om designerbabys.. Mine fag er Biologi og engelsk.. Ville høre om der var nogen der havde lavet en biologirapport om netop det, som de kan sende, eller bare hjælpe mig lidt på vej. Det ville virkelig være en stor hjælp.. :D
  • Arterier og vener

    Forumindlæg
    Halløj! Jeg sidder med en biologi rapport, og er gået i stå ved dette spørgsmål "Sammenlign væggene af arterier og vener. Hvordan kan forskellene i struktur forklares?" Er der nogen som kan hjælpe, evt. forklare hvad forskellen er?
  • Mendels 2. lov

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogle kloge biologi folk, der kan forklare Mendels lov grundigt. Jeg forstår simpelten ikke hvordan man laver genetik opgaver med med Mendels 2. lov. Hvornår ved man at noget viser epistasi. Mange tak
  • Den kemiske proces i cider(reaktionslinje)

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal lave en rapport om ciderfremstilling og her bliver der bedt om en beskrivelse af den kemiske proces (reaktions linje), men hvad er den kemiske proces udover gæring og hvad er reaktions linjen?? Nej jeg er ikke nørd til kemi eller biologi og kan ikke finde ud af det, så uddyben...
  • Lommeregner

    Forumindlæg
    Jeg starter på stx her efter ferien, og jeg spekulerer lidt på hvilken lommeregner ville være bedst for mig, siden jeg har valgt den naturvidenskabelige linje med matematik, biologi og kemi? Jeg tænkte lidt på en TI-84 Plus
  • blodtype og antigener- antistoffer

    Forumindlæg
    hej, har lige brug for lidt hjælp til biologi opgaven om blodtyper spørgsmålet lyder: moderen har blodtype AB of faderen blodtype 0. hvilke blodtyper kan børnene tilhøre? hvilke antigener og antistoffer har forældrene og børnene håber at der er nogle som kan hjælpe mig mange tak
  • Eksamenstid

    Forumindlæg
    Hvor lang tid har man til at forberede sig i de forskellige fag (Når man er til eksamen)? Ved kun at til dansk har man en time, og 25 min. til eksaminationen. Nogle der ved andre? (Helst Historie, Filosofi og Biologi..)
  • Hjæælp !

    Forumindlæg
    Jeg har uheldigvis lige været op og trække eksame spørgsmål i biologi. Uheldigvis blev det om enzymer og jeg er virkelig dårlig omkring emnet. Ville spørge om der nogen der kunne give eksempler på enzymfunktioner i mennesket . på forhånd tak
  • Mac problemer...

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal fremlægge i biologi om nogle få timer.... Problemet er bare at jeg ikke ved hvordan jeg lægger mit projekt over til USB stik. Har googlet om det i lang tid nu, men kan ikke finde noget.... Håber I kan hjælpe! M.h Mac idioten!!!
  • Nogen der vil læse min AT-synopsis om HIV og AIDS??

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg har skrevet AT om HIV og AIDS i biologi og samfundsfag. Jeg er lidt i tvivl om jeg har anvendt alle metoderne rigtigt, så hvis nogen der har styr på metoderne i disse fag evt vil læse den igennem, så ville det være en stor hjælp. Mvh Sophia
  • Forsøg man kan lave

    Forumindlæg
    Nu skal jeg til biologi eksamen i morgen. Emnerne vi kan trække er ukendte, men er nok noget omkring kroppen, dyr, planter olign. Hvad vil i foreslå man kunne lave/vise til de ting ? mvh. Andreas
  • Naturfagpakken.

    Forumindlæg
    Hej folkens derude :) Jeg skal snart op til mundtlig eksamen i naturfag, hvor jeg selv skal vælge et emne som kombinerer kemi, biologi og geografi. Kan I give forslag til hvilke emner jeg kan komme ind på? Mange tak på forhånd.
  • Naturfag eksamen på HF?

    Forumindlæg
    Jeg skal om 10 dage op i naturfag i 1.HF, jeg afslutter det i år, men er meget uoplyst om hvordan det foregår til selve eksamen?! -Kan nemlig ikke helt forstå om man trækker enten, biologi, kemi eller geografi, eller om man kommer op i alle fag!?Vil blive meget glad for lidt hjælp:D
  • forbrænding

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i biologi, og ville høre om nogen kunne sætte ord på to figurer, det handler om forbrænding, aerob og anaerob osv. Det er figur 3.13 og 3.14 i biologibogen, s. 93. Håber at nogen har bøgerne og vil hjælpe :-)
  • reeksamen hf-enkeltfag

    Forumindlæg
    Jeg har lige fået 00 i biologi mundtlig c-niveau. Øv øv Kan jeg gå op til en reeksamen hurtigt? Er reeksamen sammen med dem der skal til syeeksamen? Skal man selv tilmelde sig eller får man automatisk besked?

Søgninger relateret til biologi a skriftlig