Søgning på: musik analyse. Resultater: 19921 til 19940 af 25890
-
Textanalyse.dk
ForumindlægHej allesammen. Har igennem tiderne været en flittig bruger af textanalyse.dk da den har utrolig meget godt at tilbyde. Men fra d. 1 sep. 2006 skal man desværre betale for at kunne gøre brug af de mange analyse-redskaber til bl.a. eventyr. Er der nogen herinde der mon har investeret i et logon, s... -
dansk mundtlig.. HJÆLP!
Forumindlæghej alle sammen:) skal op til mundtlig dansk om nogle dage.. har valgt eventyret "De røde sko", som jeg sidder og analyserer. Har lige et par spørgsmål angående dette: Kan jeg godt sige at motivet er Gud eller er det noget helt andet..? ..og hvad er eventyrets motiv ellers? håber der e... -
Kvinder og Det Moderne Gennembrud
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive en opgave omkring, hvordan kvindes plads i det danske samfund har udviklet sig fra det moderne gennembrud og så op til et eller andet årstal jeg ikke lige har bestemt mig for endnu. Har I nogle gode idéer til nogen værker fra det moderne gennembrud, som je... -
Tirsdag nat
ForumindlægHey..Vi har nu fået til opgave at analyser og fortolke Helle Helles novelle "Tirsdag Nat"..Jeg har lidt svært ved at forstå novellen..Er der nogen der ved om den er skrevet minimalistisk som Helle Helle plejer at skrive som, og havd er det grundlæggende som karaktisere denne skrivestil.... -
Hjælp til mundtlig dansk eksamen, please kig!
ForumindlægHej, jeg er meget usikker på hvad jeg må tage med ind i forberedelses lokalet, og hvad jeg må tage med ind i eksamens lokalet. Må jeg gerne tage kopi ark, (analyse papirer etc.) med ind til forberedelses lokalet? 9. klasses mundtlig dansk eksamen. -Tak på forhånd :) -
Digt
ForumindlægHejsa..Sidder og skal skrive en analyse/stil om digtet "Det går ikke" af Ivan Malinowski.Ville bare det høre om i har nogle gode ideer til hvad jeg kan skrive om? For jeg synes godt nok det er et svært digt at fortolke. På forhånd takPS: Kan desværre ikke lige finde et link til digtet -
Kommunikationsteori HASTER
ForumindlægHej SP Jeg skal aflevere skriflig eksamen i faget kommunikationsprodukter d. 10 januar. Den går bl.a. ud på, at jeg skal analysere en tekst, hvor: der gennem inddragelse af teksten samt kommunikationsteoretiske begreber fokuseres på, hvordan afsender fremstilles. Hvilken kommunikationsteori ka... -
''Skriget''
ForumindlægHej hej. jeg sidder og er igang med analyse mine opgivelser til eksamen imorgen, morgen. Har glemt mine notater til maleriet ''Skriget'' af maler Edward munch. Er der evt. Nogen der kunne, fortælle mig hvorfor det nu var, han malte det, retter sagt, hensigten. ??? på forhånd tak:D:D -
Dansk afgangsprøve - folkeskolen hjælp :)
Forumindlæghej venner :) er lidt i tvivl vedr. min dansk eksamen nu her på torsdag! er kommet om i reklamer & kommunikation, og er ved at analysere nogle trykte reklamer (billede reklamer) . er der en der kan skære ud i pap hvordan den eksamen skal foregå fra start til slut og fra punkt til prikke? - vi... -
Hjælp til indledning søges :-)
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive DSO opgave om Krakket på Wall Street i 1929.. Faktisk er det kun faget samtidshistorie jeg skriver i. Min problemformulering lyder: Redegør for årsager til krisen, analysere new deal, vurder om den amerikanske regering gjorde nok for at løse krisen. Jeg er ... -
Den afrikanske farm
ForumindlægHejsa,Jeg har lavet en meget grundig analyse af Blixens 'Den Afrikanske Farm', men så stødte jeg på en sætning i værket hvor jeg virkelig tvivlede om betydningen: ”Men denne Gang var Skuddet en Kærlighedserklæring”´ Side 197.Mener Blixen bogstaveligt at hun erkender sin kærlighed for Finc... -
hjælp!
Forumindlægjeg har været fraværende på skolen i længere tid pga noget sygdom, og står nu i den situation at jeg står og mangler en bograpport/analyse af Henrik Pontoppidans "Isbjørnen". jeg er helt blank og kan slet ikke komme i gang. har brug for lidt hjælp meget hurtigt hvis der er noget der kan... -
Dansk Stil ! ? !
ForumindlægJeg skal skrive en stil hvori jeg skal analysere og fortolke den.Er der nogen som har nogle gode fagbegreber eller andre gode hints?Novellen hedder Naadsensbrød, af Henrik Pontoppidan, hvis nogen kender den. Men jeg er løbet lidt tør for idéer så skriv endelig noget guf.MVH Hetner -
Konsekvenserne af hekseforfølgelser og folketro
ForumindlægJeg er i gang med min dansk-historie opgave i 1.g, hvor jeg skriver i Historie. I min analyse/undersøgning lyder det: - undersøg hekseforfølgelser og folketros betydning for Sankt Hans Aften? i min vurdering/diskution lyder det: - Vurder konsekvenserne af hekseforfølgelserne ... ? ... -
ond i sulet
Forumindlægved denne novelle har været der før.men sidder og skal til at analysere den og synes den er sværd. er det sandt at hovedtemaerne er jalousi og angst.. ?Hvilket miljø er de i??teksten strækker sig over deres barndom til teenageår.hvorfor er storesøsteren så jaloux på helene, den mindre søskendè?og... -
AT !!! Haster
ForumindlægHej folkens Jeg er i gang med at skrive AT-synopsis, mit emne er Anders Brevik, hvor fagene er psykologi C og dansk A.... Jeg har valgt at beskæftige mig med Anders Breviks handlinger, og Stoltensbergs tale hvor jeg laver en retorisk analyse, problemet er bare at jeg ikke har nogen idéer til ... -
Primavera af Harald Slott Møller - haster
ForumindlægHej alle sammen. Jeg kunne enormt godt bruge noget hjælp til min forberedelse af eksamen. Jeg har om billeder, og har valgt Primavera af Harald Slott Møller. Jeg er både nået frem at billedet handler om seksualitet, om fristelse, om Eva og Adam og mange andre ting. Men det ville være rigtig dejli... -
AT-synopsis
ForumindlægHej folkens, Jeg er i gang med at skrive AT-synopsis, mit emne er Anders Brevik, hvor fagene er psykologi C og dansk A.... Jeg har valgt at beskæftige mig med Anders Breviks handlinger, og Stoltensbergs tale hvor jeg laver en retorisk analyse, problemet er bare at jeg ikke har nogen idéer... -
kortfilm "kom" + Digt "ak, mindes du"
ForumindlægHey alle sammen... Skal skrive en dansk stil hvor jeg skal analysere kortfilmen "kom", og derefter skal jeg sammenligne den med digtet "ak, mindes du"... Ville høre om der ikke var nogle der havde lavet den opgave, som jeg så måske måtte se.. Har en del problemer med samme... -
Du er fucking sexistisk, Niarn!
ForumindlægKære drenge. Jeg er igang med at analysere denne her artikel: http://www.mit.dansklf.dk/~/media/PDF/Undervisningsforloeb/Kampen%20om%20sproget/Du%20er%20fucking%20sexistisk%20Niarn.ashx .. og vil godt vide hvordan den påvirker jer og hvorfor, samt hvilke tanker den sætter igang hos jer. (...
