Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 19941 til 19960 af 62610
-
skrftlig dansk FSA9, 2006
Forumindlæghej... er der nogen, der kort den skriftlige prøve i dansk fra 2006??? altså, hvilke 5-6 emner man kunne vælge at skrive om???? på forhånd tak... -
kort sætning
ForumindlægEr der en som kan hjælpe mig med følgende sætning: "For ikke at gøre hende ked af det" Jeg har selv skrevet: De que no hace la triste, men jeg kommer i tvivl om hvordan jeg skal oversætte "hende"??? er der en som kan hjælpe? -
SOFIES VERDEN! BOGEN!
ForumindlægHej! Jeg er igang med SOFIES VERDEN! Jeg går på lærer seminariet, og skal derfor lave en redegørelse for bogen! Er lige lost mht hvad jeg skal skrive i den. Er der nogle som går på sem som kan hjælpe? Eller nogle som har nogen ideér.. ? Louise -
det moderne gennembrud
Forumindlæghvad var kvindens rolle i samfundet i det moderne gennembrud? -
Myter
ForumindlægHvorfor findes der myter om uhyre? Fx søhyret Kraken, den der blæksprutte. Hvad er meningen? -
Fysik - behandling af kilder?
ForumindlægHej. Jeg fik netop udleveret min opgaveformulering til SSO i går. Opgaven lyder: "Lysets hastighed og relativitetsteori". Nu sidder jeg så pludseligt med det problem, at jeg egentligt ikke er klar over, hvordan jeg bahandler kildematerialet. Jeg har, også i går, fået udleveret et brev ... -
Dumpe??
ForumindlægHej går i 3.g på HTX, og bliver lidt i tvivl. Mit snit burde ikke kunne komme ned på under 02, men synes jeg har hørt at selv om ens snit er over 02 kan man godt dumpe, hvis man får for mange 00. Vil lige høre, for kunne få et par 00 til nogle a fags eksamner, og så løber det jo hurtigt op, da ... -
Eksaminer i år
ForumindlægJeg går i 2g og vil gerne vide, hvor mange eksaminer jeg skal op i i år. Min studieretning er MatA, FysB og KemiB, som valgfag vælger jeg FysA og astronomiC. I 1g afsluttede jeg samf+bk, men var ikke op i nogen eksaminer. I år afslutter jeg old, rel, tysk og kemi B. Eng B kører vist 3-årigt for... -
Den amerikanske revolution
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med, at svar kort og grundt hvad den amerikanske revolution gik ud på dengang? Tak på forhånd :) -
MAT-DANSK ELLER MAT-HIST? HASTER!
ForumindlægHej folk ved ikke hvad jeg skal vælge?? Gider ikke det gyldne snit i dansk og græsk matemtik lyder så kedeligt!! ANy ideas skal vælge freakin9; i morgen SUK!!?? På forhånd mange tak;) -
Non fiction vs fiction
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogle der ved hvad forskellen er på non fiction og fiction? Må meget gerne skrive en kort beskrivelse Venlig hilsen John. -
A Trip to Grand Rapids
ForumindlægHej, Nogen der har læst "A trip to Grand Rapids"? Jeg skal karakterisere Roger Hedlund og hans forhold til hans familie - og det har jeg brug for hjælp til :) Så hvis nogen har nogle guldkorn, så skriv endelig :) -
Hvilken?
ForumindlægHvad lyder bedst at have som overskrift: 1)Love across cultures 2)Love between cultures Min lille stil/rapport skal handle om, hvad der bl.a. sker når fx en muslims pige og en kristen dreng bliver forelsket i hinanden. -
perspektivering Hjælp!
ForumindlægHey folkens sidder midt i min forberedelse til old eksamen 3.g. har nogle problemer med perspektivering med følgende tekster: Herodot platons symposion antigone iliaden Hvad kan man tage fat i? evt perspektivere herodot med iliadens hybris/nemesis syn på verden? på forhånd tak. -
AT prøveeksamen Metoder
ForumindlægJeg skal op til At prøveeksamen og er lidt i tvivl om metoderne. (Naturvidenskabelig og hermaneutiske). Tænkte om der var nogen som kunne give mig en god kort forklaring på de to metoder ? -
Den grimme ælling!
ForumindlægEn der sidder inde med en super god analyse of fortolkning af den grimme ælling? Helst gymnasieniveau!? -
engelsk rettelse Hjæææælp
ForumindlægHej allesammen er der en der ville rette den vedhæftede stil . ? har virkelig brug for hjælp mange tak på forhånd .. !! -
lektie som skal afleveres i morgen hjæææælp mig plisssssssssssssss
Forumindlæghej skal skrive hvorfor jeg ikke ville have at samfundet skal være blandet ´´ skal skrive som om jeg er hvid og at jeg har noget i mod dem ´´ men kan ikke finde en grund kan i hjælpe mig med det plisss kan i ikke i ville være min dags hældt -
Religion
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe Hvilken betydning har religion for de senmoderne samfund? -
Stå op til eksamen?
ForumindlægHej Jeg har fundet ud af, at jeg har det meget bedre med at stå op, når jeg skal snakke med folk, end at sidde ansigt til ansigt som ved det grønne bord. - så får man på en måde skabt en afstand som jeg bryder mig mere om... Er det et krav at man sidder ned på stolen til mundtlig eksamen? elle...
