Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 19961 til 19980 af 153958
-
Metode
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål omkring metode anvendelse i biologi. Hvis jeg snakker om en test EN ANDEN har foretaget og testen går ud på, at man tester om personen er negativ/positiv for brug af doping, hvilke naturvidenskabelige metoder benytter man så? :) -
Fruktose
ForumindlægHejsa. har spekuleret over denne opgave i et stykke tid. men har ikke kunnet kommet med noget. det er en en del af en eksamens opgave, biologi på højt niveau. : Giv forslag til, hvilken produktionsforhold der vil være de bedste til fremstilling af fruktose ud fra glukose. Tak på forhånd. -
Den spanske syge
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive AT om den spanske syge med fagene Historie og Biologi. Er der nogle der kan komme med nogle links til kilder - eller andre gode indslag? Jeg har svært ved at komme igang. -
7-helix receptorens funktionsmåde.
ForumindlægJeg sidder med en opgave om 7-helix receptorens funktionsmåde. Er der en der kan forklare 7-helix receptorens funktionsmåde. Jeg har læst i min bog ”Rusmidlernes biologi”, men fatter ikke noget af det, da virker noget indviklet. -
opgave
ForumindlægHejsa Har en opgave i biologi som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Har prøvet at sidde mig ned og tænke, men synes bare ikke rigtig at det går nogen steder :S http://peecee.dk/?id=20790 -
Kræft (sso) mangler bøger, søger råd.
ForumindlægHej jeg skal skrive sso om kræftens biologi, jeg fordyber mig i brystkræft og hvordan det arves. ville høre om der var nogen som kendte nogle gode bøger som ikke handlede om hvordan en mor kom igennem hendes sygdom! da det ikke her helt så meget med celler osc at gøre! -
HJÆLP til ét spørgsmål
ForumindlægHej! Jeg sidder og laver biologi rapport til i morgen, og får så et spørgsmål i min diskussion: Hvilke konsekvenser kan man forvente hvis der udledes spildevand med højt indhold af organisk stof til en sø eller et vandløb? Er der nogle som ved det, det vil være en kæmpe hjælp! :-) -
Donorblods holbarhed
ForumindlægHey jeg sidder lige og laver biologi... Tænkte om der var nogle der kunne svare på dette spørgsmål.. Vurder, Hvilken indflydelse en højere opbevaringstemperatur end 4 grader ville have på donorblods holbarhed.... Tak på evt. forhånd -
HJÆLP TIL RAPPORT!!
ForumindlægHej, Jeg skal aflevere en en biologi rapport inden længe, men jeg har et spørgsmål, jeg ikke helt forstår. Det kunne være godt, hvis nogen herinde havde svaret :) Spørgsmålet er følgende: hvilke typer af organismer kan forårsage seksuelt overførte sygdomme? -
Reaktionstiden i nervesystemet.
ForumindlægHej! Jeg er igang med at lave en biologi rapport og sidder devsærre fast ved et af spørgsmålene. Spørgsmålet lyder: Hvad helt konkret bruges reaktionstiden til i nervesystemet? Håber i kan svare mig. Hav en god dag:) -
Mangler info om 'Affald i skoven'
ForumindlægHey, Jeg skal fremlægge i biologi, og har valgt emnet; 'affald i skoven' Kan dog ikke finde nok oplysninger om emnet :( Er der nogen der kender nogle gode sider med info omkring dette dette emne? På forhånd tak :D -
Alkohol (ethanol)
ForumindlægHej Har fået til opgave i min SSO, som jeg skriver i biologi, at beskrive alkohols opbygning og vurdere hvilken betydning det har for stoffets optagelse. - jeg ved at alkohol har formlen C2H5OH og det er vand- og fedtopløseligt.. Hvad mere kan jeg beskrive??? -
Har brug for et delemne til Bæredygtig energi på lokalt og globalt plan
ForumindlægHej allesammen. Jeg står i en krise lige nu, som er at jeg ikke kan finde et delemne til den nye naturfags eksamen(Geografi, Fysik/Kemi og Biologi sammen i en halvanden time. Så hvis i kunne hjælpe, kunne det være mega stor hjælp. -
ØKOLOGI !! hjælp hjælp
Forumindlægskal til at lave min biologi rapport nu her, hvor jeg skal fortælle general teori omkring søøkologi. Er rimelig på bar bund, er der nogen af jer kloge hoveder der kan bare sige kort hvad jeg skal komme ind på, for ved ikke lige hvordan jeg skal starte? please hjælp mig ;-) -
Hvordan får I gjort cellevægen og membranen permeabel?
Forumindlæghej. Er i gang med biologi opgave, hvor jeg skal svare på ovenstående spørgsmål..? Forstår dog ikke helt. Håber der er nogen der - meget pædagogisk - kunne forklare? "Hvordan får I gjort cellevæggen og membranen permeabel?" Tusind tak på forhånd -
AT 2016 - grænser - stamceller
ForumindlægHej, Skriver i AT 2016 om stamceller i biologi og religion. Jeg har afleveret synopsen, men ville høre om der er en der er interesseret i at læse den igennem for mig og hjælpe mig med at skrive et talepapir? og har gode ideer til ny viden? -
styrke svaghed
ForumindlægJeg har rigtig svært ved at se svaghederne i biologi ved brug af den induktive metode. Jeg referer til hvordan forskere i mange har lavet dna-profilanalyse. Men hvilke svagheder er der ved en så anerkendt metode? -
sundhed og fedme
Forumindlæghej jeg skal lave en problemformulering om sundhed og fedme og håber på at få hjælp jeg skal skrive i fagnene biologi og kemi jeg har selv lavet en , men jeg ved ikke at den er passende : det er et problem at der i dag er mange overvægtige i vores samfund. ?? er den ok? -
Gensplejsning og planter
ForumindlægHej, er igang med at forberede til mundtlig biologi og jeg har dette spørgsmål: Raps er en tokimet plante, hvordan kan denne gensplejses? OG Diskuter fordele og ulemper ved gensplejsede planter (GMO-afgrøder) Nogen der kan hjælpe????? -
Gæring
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvad det præcise formål med det gæringsforsøg jeg har lavet i forbindelse med nv-biologi i 1.g, så tænkte på om der var nogen som kunne hjælpe mig? Udover det vil jeg også gerne vide hvad gærcellerne lever af, og hvad de skal bruge føden til? Håber der en nogen som kan hjæ...
