Søgning på: vejledning til engelsk essay på A-niveau. Resultater: 19961 til 19980 af 32803
-
Haster - gennemlæsning af danskstil
ForumindlægHei hei dette råb om hjælp skal gå til dem som er ufattelig dygtige til dansk:D he he Jeg har skrevet et essay i dansk og jeg har brug for at en faglig dygtig kan læse det igennem. Vil helst sende det som mail... Det er fordi jeg har brug for et par nye øjne til at læse det igennem Nogen som ka... -
Mangler realtime hjælp til tyskrettelser
ForumindlægHej Jeg har et tysk essay, som jeg skal bruge hjælp til at rette i. Så vil jeg høre om der er en, der vil hjælpe mig med at oversætte dem via mail. Jeg har nemlig ikke mulighed for at besøge denne side på min egen computer. Derfor ville det være en stor hjælp, hvis der er en der kunne tænke sig ... -
help me
Forumindlægit's like it. write an essay about what you would like to change in your country. what do you like to change your selv??? tell me some ideas.. do you like to help me plz.. thank you. -
Betydning af læsning og litteratur?
ForumindlægHey alle! Er netop ved at skrive et essay om '' kunsten at læse '' skal svare på: overvej hvilken betydning læsning af litteratur kan have for vores måde at se verdenen på? Er gået lidt kold i dette.. nogle som kan give lidt inspiration? :)))) -
Hjælp-forstå
ForumindlægHeej Allesammen ... Jeg kan slet ikke forstå teksten In the National Gallery - skal j´skrive et essay, har læst det meste af det er står på studieportalen og nettet .. men synes bare den er så indviklet :/ help me please .. !! er der en venlig sjæl der kunne hjælpe mig igang, det kunne være en ri... -
"One Day When We Were Young"
ForumindlægEr der nogen der har læst essayet "One Day When We Were Young"? Den er ret mærkelig og jeg har da analyseret en del på det, men jeg er bange for at man skal se det på en helt anden måde.. Er der ikke en der har lyst til at bruge bare to linier på at skrive hvad pointen er med den? det... -
Ekspressionistisk kunst - hjælp
ForumindlægJeg skal skrive et essay om ekspressionistisk kunst. Jeg skal indkredse ekspressionismen i kunst og litteratur. jeg har to billeder, hvor det ene er "Skriget" af Kaj Munch, og det andet er "naturens gave" af Kvium. Litteatur er et digt, skrevet af Rudolf Broby-Johansen: "... -
Hjælp til oplysninger om ungdomskultur i 70'erne til 8'erne
ForumindlægVi er to piger der skal arbejde i samfundsfag/historie om ungdomskultur i 70'erne - 80'erne. Vi synes det er ret så svært at finde noget godt om det, så hvis i vil linke nogle sider eller skrive hvad I ved om det, ville det være skønt! Det skal først afleveres efter jul, så i linker bar... -
Studenter i verdensklasse
ForumindlægJeg skal skrive et essay der omhandler de kompetencer danske elever skal have for at kunne karakteriseres som studenter i verdensklasse. Forslagene må godt lægge op til radikale ændringer af det skolesystem vi kender i dag (dog uden at blive sience fiction). Hvis du brænder inde med nogle g... -
Emne til Præsidentvalg
ForumindlægKære Alle Lektiehælper- og rådgiver Jeg har fornyligt for en stil for, der skal have en relation til enten en af præsidenterne i USA. Jeg kan enten vælge at skrive et essay, artikel eller novelle. Kan nogen rådgive nogle emner eller problemer jeg kunne tage, i fx. artikel. Tak på forhånd. -
Tema: Serrusalmus
ForumindlægHej Jeg har prøvet flere gange forgæves at finde teksten ”Serrusalmus” af Lesley Glaister tema. I det jeg har overvejet tekstens modsætninger, men dette kunne ikke hjælpe mig yderligere. Det vil være en stor hjælp hvis du kan hjælpe mig på vejen, da jeg uden et tema ikke kan skrive e... -
Kronik i dansk???
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i skriftlig dansk imorgen, og regner med at skrive om kronikken da jeg er utrolig dårlig til litterær artikel og essay. Har nogenlunde styr på hvad en kronik er, men ville gerne hører hvad der væsentligt at tage fat i, og hvad der er vigtigt, så som opstilling, hvad er g... -
skriftlig dansk stx :s!
ForumindlægNogle der kan fortælle hvad og hvordan disse 3 genre opbygges i skriftlig dansk: Den litterære artikel: at analysere og fortolke en litterær tekst. Kronikken: At redegøre for en tekst syspunkter og dernæst diskuter dem. Essayet: Er at reflektere eller kommentere over et emne. Hurtig hjælp tak... -
Hvis jeg finder og definerer centrale begreber i en tekst
ForumindlægHvis jeg har et videnskabeligt essay, hvori jeg finder nogle centrale begreber og definerer dem ud fra teksten, for så at bruge disse begreber til at analysere en anden tekst, hvad kaldes så denne metode? Jeg kunne forstå, at det måske kunne kaldes kritisk rationalisme, men jeg er hverken sikker ... -
Er det her plagiat??
ForumindlægHej SP Er igang med at skrive essay. Er det plagiat hvis man tager et par sætninger fra sin tidligere afleveringer som man havde afleveret. Min veninde havde engang fået 12 for sin aflevering så har også taget et par sætninger fra hende og har lagt det ind i min... da teksterne på en måde ligner... -
Hjælp!!
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder her med to opgaver og kan ikke bestemme mig for hvilken jeg skal skrive. I den ene skal jeg skrive en kronik om sammenhængen mellem sprog og bevidsthed i ungdomskulturen. Og i den anden skal jeg skrive et essay, hvor jeg skal skrive om de tanker der kommer i livet. Er der nog... -
Killing a brit
ForumindlægHej Er der nogen, der har læst novellen Killing a brit a David Park? Skal skrive et essay om den, men har lidt svært ved at komme i gang, da jeg ikke er helt sikker på temaet. Ved det omhandler konflikten i Nordirland. Så er der nogen, der kan komme med et par stikord til den, ville det hjælpe me... -
Kronik
ForumindlægHeey Så er der skriftlig dansk eksamen imorgen. Og man kan jo skrive kronik, litterær artikel og essay. Ville lige høre at må man gerne laver nogle overskrifter hvis man skriv kronik eller litterær artikel. Eller skal der bare være ud i et, hvor man bare skriver i næste afsnit, når man begynder p... -
SKriftlig imorgen
ForumindlægSå er der Dansk skriftlig eksamen imorgen. Nervøse? Hvordan læser i op idag? Jeg er i fulde sving med analysemodeller, noter, forskellige bøger mv. Hvis du har nogle super gode links eller andet, du kunne tænke dig at dele, ville det bare være skønt! Jeg tænker især på 'opskrifter' til hh... -
hurtigt spørgsmål hjælp
ForumindlægJeg skal skrive et essay om krig og identiteten, og jeg har valgt nogle artikler som jeg skal bruge til opgaven. Men jeg forstår ikke dette punkt som står ned under her: Hvad menes der med tekstens hovedpointer og de centrale synspunkter forfatteren giver udtryk for. Skal man skrive om f.eks, ...
